Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 FSL Dak

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sean
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2014, 08:27
Locatie: Rand van het Veluwe

T4 FSL Dak

Bericht door Sean »

Dag Allemaal .
Eindelijk heb ik tijd :jump om aan mijn t4 te beginnen . na jaren aan motors te sleutelen een en aantal jaren niks heb ik een t4 LWB aangeschaft met de bedoeling om te bouwen naar camper/MTB vervoer? woon werk vervoer/ en als het aan mijn vrouw ligt de hele tuin centrum in te laden :nuts .
kan iemand heir mij wat tips geven , ik ben gisteren bij FSL in Lith geweest daar kan ik het bus om laten keuren en daar na zelf het hefdak opzetten deze koop ik bij FSL en later bij de douane aan melden voor het camper tarief . heeft iemand ervaring heir mee ????
MVG Sean
Gebruikersavatar
Dik
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:39
Locatie: Harlingen

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Dik »

Voordat je een FSL dak plaatst of laat plaatsen is het misschien verstandig dit forum even te doorzoeken op de ervaringen hiermee. Ik heb ook een FSL-dak maar ben er niet echt tevreden over.

Succes,
Dik
Gebruikersavatar
Sean
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2014, 08:27
Locatie: Rand van het Veluwe

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Sean »

Hoi Dik
ik heb het geprobeerd om info over en FSL dak te vinden op deze site maar het is moeilijk zoeken , het zoek balk heeft meer dan drie letters nodig :muur
Wat voor problemen heb je gehad ? en hoe lang geleden heeft u het dak geplaatst ze zeggen bij FSL dat het nieuw model beter is ???
mvg Sean
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Multivan Generation »

Kort door de bocht,
het lage bijna niet zichtbare hefdak was niet goed van kwaliteit.
Zeker voor een lange wielbasis geen aanrader..
Neem anders een contact op met Dirk-970.. :zwaai
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: T4 FSL Dak

Bericht door LAYCA »

Voor wat het waard is ik heb ook bij FSL gekeken en gezien dat de hefdaken die dit bedrijf maken best mooi zijn.
Mijn bus is heeft ook een lange wielbasis.
SCA heeft ook mooi spul maar dat is weer behoorlijk duurder.
Dus gekozen voor Reimo.
Een paar ingebouwde dakjes van deze fabrikant gezien en dit ziet er betrouwbaar uit.
Inbouw van dit product is ook niet echt moeilijk.(goede handleiding)
Mocht je interesse hebben in dit product ik heb de set net opgehaald.
Zie mijn project:viewtopic.php?f=12&t=47265

Groetjes Wim :T5cruisin
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Mart s
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 okt 2012, 17:26

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Mart s »

Beste Sean,ik ben ook bij Frans in lith geweest voor een dak.

In eerste instantie afspraken gemaakt ,leek een geschikte vent .
Toen we later terug gingen om de afspraken definitief te maken, werd hij erg vaag en krabbelde hij terug. we hebben wat recensies op internet gevonden die niet zo positief waren, afspraken niet nakomen, lekkages dak enz.

Uiteindelijk SCA dak laten plaatsen bij Hekkema uit Delftgauw. Het dak is keurig geplaatst en we zijn zeer tevreden over het resultaat.
Let vooral op de aansluiting van het doek op het dak. Bij SCA ligt de aansluiting 3 cm boven het dak, waardoor het doek niet nat wordt en uiteindelijk minder snel vies wordt en minder snel slijt/ verteren.
Succes ,
Ik hoor graag van je hoe het uiteindelijk is gelopen,
Groeten,
Mart :werkaanT4 :T54LIFE
Gebruikersavatar
Sean
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2014, 08:27
Locatie: Rand van het Veluwe

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Sean »

Hoi Mart
Ik begin nattigheid te voelen afspraak nakomen en terug krabbelen komt bekent voor in mijn ervaring bij en gesprek bij frans :ie wat was je kwijt voor jou dak , heb je ook en LWb
gr Sean
Gebruikersavatar
Mart s
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 okt 2012, 17:26

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Mart s »

Beste Sean,

Ik heb een kWb bus. Misschien is het handiger om de prijzen over de mail door te geven . Kan ik je rechtsstreeks een mail sturen?
Het keuren bij RDW en douane heb ik zelf geregeld, dit stelt niet veel voor en is het eerste verdiend .
Groeten,
Mart
Gebruikersavatar
Franz 442
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:05
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Franz 442 »

Hoi,

Heb een dakbesteld bij Frans en werd prima geholpen. Dak inmiddels binnen en kan ik ook aan de gang. Goede instructies ontvangen dus ik deel deze negatieve ervaring niet.

Mvg Franz
Gebruikersavatar
MicroPopeye
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 sep 2012, 21:53
Contacteer:

Re: T4 FSL Dak

Bericht door MicroPopeye »

Hallo

Wij hebben in 2012 ook een dak gekocht bij FSL en zelf ingebouwd. Frans heeft ons geweldig geholpen met adviezen, en met de keuring van onze bus. Alles tot zeer naar tevredenheid! Lees ons verslag in onderstaande link.

Laurens Verwoerd

http://www.micropopeye.nl/Camperindex.htm
Eens sprak iemand:"mijn camper is klaar" toen wist ik hier spreekt een leugenaar!!
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: T4 FSL Dak

Bericht door bart seinwezen »

Hier ook een fsl, ik vind het mooi staan en geen drup lekkage terwijl het toch behoorlijk spookt de afgelopen weken en t arme ding gewoon buiten staat :gif - daar moet ik ook eens iets op gaan verzinnen. Het dak is wel wat slapjes, niet geschikt om ook maar iets op te leggen, das waar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Multivan Generation »

slapjes?
Een lange wielbasis dak zakte gewoon door halverwege in de lengterichting.. :zwaai

Misschien hebben ze er nu wat op gevonden..?
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: T4 FSL Dak

Bericht door Mickel Moen »

Je hebt dure top daken en budget daken.
Van de laatste kun je niet de kwaliteit verwachten als van een topdak als een SCA. Ik heb zelf een SCA en ben er nog altijd zeer enthousiast over.

Dat wil niet zeggen, dat je niet tevreden kunt zijn met een budgetdak. Zolang het maar doet, waar het voor bedoelt is en vodoet aan jouw wensen en eisen.

Wat wel van belang is, is of de prijs van het dak nog in verhouding staat met de dagwaarde van de bus.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie