Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waterpomp vervangen? hulp?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
ronnie
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:00

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door ronnie »

Pascal-141 schreef:
ronnie schreef:[
klein16.jpg
als ik het goed zie , lijkt het alsof er rechts achter de bout een stukje plastiek is afgebroken ?

Die plastiek slangaansluitingen durven (wegens de ouderdom) wel eens "broos" worden , en breken of scheuren .
Laatst gewijzigd door ronnie op 11 feb 2015, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ronnie
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:00

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door ronnie »

Pascal-141 schreef:
ronnie schreef:[
klein16.jpg
als ik het goed zie , lijkt het alsof er rechts achter de bout een stukje plastiek is afgebroken ?

Die plastiek slangaansluitingen durven (wegens de ouderdom) wel eens "broos" worden , en breken of scheuren .

thnx Nu je het zegt is mij niet eens opgevallen laat staan dat ik daar aan gedacht zou kunnen hebben :ie heb je toch betere ogen dan mij en meer kennis van de slangen :bifun word zo weer onder de bus kruipen krik eronder en nog eens kijken. dacht zelfs dat het van gietijzer was maar kan me vergissen en dat het deel erachter van gietijzer is.

alvast maar eens kijken of ik erachter kom wat voor partsnummer die slang heeft of dat iemand nog zo een heeft liggen..
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door Pascal-141 »

Is dat toevallig de koelwaterflens die uit de cilinderkop komt , en waar ook de temp sensor inzit ?

Die koelwaterflenzen (meerdere types) kost amper 10eur/stk . Dus goedkoper dan een waterpomp/distributie wissel :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ronnie
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:00

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door ronnie »

ja is volgens mij de koelwaterflesn zit de groene sensor in... heb net even gekeken op ebay,de

http://www.ebay.de/itm/200484911667?_tr ... EBIDX%3AIT

als dit de goeie is idd.9,90e pak van mijn hart. zie dus idd op de foto hier wel degelijk dat er stukje ontbreekt op mijn foto in vergelijking met die op de getoonde ebay advertentie..... moet ik deze ook maar bestellen en dan zien te vervangen.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door Pascal-141 »

ronnie schreef:ja is volgens mij de koelwaterflesn zit de groene sensor in... heb net even gekeken op ebay,de

http://www.ebay.de/itm/200484911667?_tr ... EBIDX%3AIT

als dit de goeie is idd.9,90e pak van mijn hart. zie dus idd op de foto hier wel degelijk dat er stukje ontbreekt op mijn foto in vergelijking met die op de getoonde ebay advertentie..... moet ik deze ook maar bestellen en dan zien te vervangen.
Dat is niet de goeie : deze is er eentje voor een 2.4d .
Die van een TDI heeft 2 aansluitingen naast/onder elkaar voor sensoren . Ik denk dat er voor de TDI zelfs 2 types/uitvoeringen zijn . Best even jouw type goed bekijken van vooraan/bovenaf en dan even speuren naar het goeie type.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ronnie
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:00

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door ronnie »

Heb m al via de vw nagevraagd op kenteken. bij hun 13,83 ex btw dus 17e ga ik niet moeilijk over doen en maar meteen laten afkomen . kan morgen worden opgehaald, zal ik wel eerst een liter koelvloeistof of twee moeten bijvullen. :jump :jump

thnx voor het meedenken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door Multivan Generation »

moraal van het verhaal?
Soms lijkt het erger als dat het is? :knipoog
ronnie
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:00

Re: waterpomp vervangen? hulp?

Bericht door ronnie »

Multivan Generation schreef:moraal van het verhaal?
Soms lijkt het erger als dat het is? :knipoog

ja klopt gisteren onder de bus gelegen uiteindelijk was het hardrubberstuk niet afgebroken maar zaten toch paar inkepingen in en het uiteindeljke euvel waren de rubbere ringetjes , de grote viel er zo af en 1 van de 2 kleine bij de sensors slecht.

was ff lastig bij komen gezien de locatie maar is uiteindelijk gelukt klein uurtje werk en half uurtje vloeken waarom die sesnos niet wilde blijven zitten (klemmetje bleef niet zitten) wat koelvloeistof in het systeem bleek de oplossing,
ben al blij dat het hierbij gebleven is. maar zo zie je maar dat je idd op de verkeerde plek kunt zoeken als daar alles heen lekt
Plaats reactie