Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slingeren bij acceleratie en gas terugnemen

vragen over de T4
Plaats reactie
Pablo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2007, 15:46
Locatie: Amsterdam

Slingeren bij acceleratie en gas terugnemen

Bericht door Pablo »

Hallo, wie kan mij met dit mysterie verder helpen.
Sinds een tijdje (toevallig ? na verwisselen fussee kommen ?) slingert mijn T4 (TD uit 1995) van links naar rechts bij accelereren en gas terug nemen.
Als ik gas geef trekt de bus flink naar links, als ik gas terug neem flink naar rechts. Doe ik dat snel acher elkaar dan slinger ik gevaarlijk over de weg.
Tot nu toe kan de op zich goede garagist het niet vinden. Eerst een vermoeden van versleten schokbreker maar dat was het niet.
Het vreemde is ook dat nadat de bus op de brug is geweest het probleem tijdelijk over lijkt te zijn.. na tijdje rijden komt het weer terug, vreemd..
2 keer uitlijnen heeft ook niet geholpen.

Wie heeft er een goede tip over wat dit zou kunnen zijn, waarschijnlijk iets niet zo voor de hand liggends anders was de garage man er wel al achter gekomen. Alvast bedankt & groeten Paul
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik denk in een van de ophang rubbers waar je draagarmen in hangt ruimte heeft. Door gas te geven wordt de arm weggedrukt met een trekkende auto tot gevolg. Bij het los laten van het gaspedaal wordt de ruimte weer groter en trekt de auto de andere kant op.

Wanneer de auto op de brug is geweest dan moet alles zich weer opnieuw zetten en heb je er waarschijnlijk even geen last van.

Rene
Peter R
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 mei 2007, 23:28
Locatie: Vianen

Bericht door Peter R »

Ik denk dat Je fussee niet goed vast zit of wiellager (meestal links voor)

Bij optrekken of afremmen opde motor komt er de meeste druk op en dan is dit merkbaar.

Ik had laatst het zelfde probleem. een wiel zat los.Je kon dit ook goed horen.
(net nieuwe velgen laten monteren)

groet PeterR
Pablo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2007, 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Slingeren bij acceleratie en gas terugnemen

Bericht door Pablo »

Pablo schreef:Hallo, wie kan mij met dit mysterie verder helpen.
Sinds een tijdje (toevallig ? na verwisselen fussee kommen ?) slingert mijn T4 (TD uit 1995) van links naar rechts bij accelereren en gas terug nemen.
Als ik gas geef trekt de bus flink naar links, als ik gas terug neem flink naar rechts. Doe ik dat snel acher elkaar dan slinger ik gevaarlijk over de weg.
Tot nu toe kan de op zich goede garagist het niet vinden. Eerst een vermoeden van versleten schokbreker maar dat was het niet.
Het vreemde is ook dat nadat de bus op de brug is geweest het probleem tijdelijk over lijkt te zijn.. na tijdje rijden komt het weer terug, vreemd..
2 keer uitlijnen heeft ook niet geholpen.

Wie heeft er een goede tip over wat dit zou kunnen zijn, waarschijnlijk iets niet zo voor de hand liggends anders was de garage man er wel al achter gekomen. Alvast bedankt & groeten Paul
Peter en Rene, bedankt voor de reacties, ik ga beide mogelijke oorzaken met de garage bespreken en zal tzt laten weten wat het was. Groeten Paul
Plaats reactie