Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie kan onze vragen beantwoorden?

vragen over de T4
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

Deze tekst komt uit de laatste link van de reactie van matje 86:

Fahrzeugbeschreibung
T4 Carthago die erste Serie mit verzinkter Karosse daher wenig Rost.
Innen sehr gepflegt.

Gas Standheizung!!
Große Kühlschrank mit Gefriere Fach.
2Tische
2Kocher
Teschnisch auch einwandfrei.
Auspuff ab Kat + Öl service Neu

Tja ................ zit er dan toch een kern van waarheid ?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Pascal-141 »

Tot 06-91 , dus hebben ze de versie met het hoge logo slechts 10 maand gemaakt .
Ik ben benieuwd naar de reden waarom ze dat zo een beperkte tijd hebben gemaakt .
:lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

De EZ (= ErstZulassing) zegt niets over de productiedatum.
Zeker de ombouw tot (fabrieks)camper kan al snel een paar weken tot misschien wel maanden in beslag nemen en daarna moet ie ook nog worden verkocht en pas dan wordt ie in Duitsland op kenteken (= EZ) gezet.
De mijne heeft als datum EZ 14-04-1991.
Ik denk eerder dat ergens begin 1991 de productie in Hannover / Polen is begonnen.
Zou het nog ergens te achterhalen zijn welke chassisnummers tot de 1e productie kunnen worden gerekend ??
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Pascal-141 »

Hella schreef: De mijne heeft als datum EZ 14-04-1991.
Ik denk eerder dat ergens begin 1991 de productie in Hannover / Polen is begonnen.
Zou het nog ergens te achterhalen zijn welke chassisnummers tot de 1e productie kunnen worden gerekend ??
Zoals ik al eerder vermeld had , zijn de eerste T4 al in augustus 1990 van de band gerold .
En ik dacht aan een tempo van 2000stuks per week.

Aan de hand vh chassisnummer kan ik (en anderen) inderdaad ook zien waar en wanneer die T4 gefabriceerd werd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

Heb je daarvoor het chassisnummer nodig (de mijne 042... -> totaal 6 cijfers) of is dat per chassisnummer bekend?
En wil je dat delen?
Zou dat betekenen: 04 = T4 en daarna de cijfers 2... (bij mij 4 cijfers) van aantallen in de productievolgorde?
Want dan zit de mijne in de 2e week van de productie.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4859
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hanz »

Over het slot van de achterklep:
Sleutel helemaal naar links in horizontale stand: achterklep doet mee met centrale deurvergrendeling, handig als alles in een keer open moet.
Sleutel in verticale stand: achterklep is op slot en gaat niet open met centrale deurvergrendeling, handig als je op een plek staat of rijdt waar je niet wilt dat iemand zo maar de achterklep open trekt.
Sleutel helemaal naar rechts in schuine stand: achterklep openen zonder centrale deurvergrendeling te gebruiken, dus andere deuren blijven dicht. Handig als je even iets achteruit de auto moet pakken. In deze stand kan de sleutel ook niet uitgenomen worden, je moet hem eerst weer terugdraaien in een van de andere standen. De klep kan dus niet per ongeluk van slot blijven.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

Heb nog een paar fotootjes van de gemonteerde usb contacten (met daarvoor geplaatste schakelaar) en de achteruitrijcamera op de nummerplaat.
P1040814.JPG
P1040814.JPG (56.71 KiB) 1106 keer bekeken
P1040815.JPG
P1040815.JPG (63.67 KiB) 1106 keer bekeken
P1040816.JPG
P1040816.JPG (61.57 KiB) 1106 keer bekeken
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

P1040817.JPG
P1040817.JPG (64.75 KiB) 1106 keer bekeken
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Lambiek »

klopt het dat je zonnekleppen nu niet naar beneden kunnen. ?????
door de grotere binnenspiegel
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

Die van de bestuurder kan door de schuine stand van de binnenspiegel gewoon omlaag, die van de bijrijder niet helemaal.
Maar ik ben van plan (wachten is op temperaturen > 15 graden) om een blauwe zonneband aan te brengen op de voorruit waardoor de zonnekleppen veel minder nodig zijn.
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Lambiek »

Hella schreef:Die van de bestuurder kan door de schuine stand van de binnenspiegel gewoon omlaag, die van de bijrijder niet helemaal.
Maar ik ben van plan (wachten is op temperaturen > 15 graden) om een blauwe zonneband aan te brengen op de voorruit waardoor de zonnekleppen veel minder nodig zijn.
Probleem had ik dus ook.

vond het persoonlijk niks.
dus ligt in de schuur, bij de afdeling miskopen.

Wat ik ook niet fijn vond is naar scherm moeten kijken op het moment van achteruit rijden. Zo dat je op dat moment niet of minder kijkt naar verkeer/voetgangers Rondom.

nu wil ik geluid sensoren monteren, zal in praktijk hoop ik voor mij beter werken.
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

Had op mijn vorige voiture van die piepdingen; werd er helemaal gek van.
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Lambiek »

Hella schreef:Had op mijn vorige voiture van die piepdingen; werd er helemaal gek van.
piiiieeeeeeep
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door Hella »

als ze dat doen zit je er al bovenop :muur
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Wie kan onze vragen beantwoorden?

Bericht door miniman »

Hella schreef:ja en ze zien er allemaal toch nog wel heel erg roestvrij uit voor hun leeftijd ................. ?

De vraag blijft of de voorserie met hoog geplaatst VW embleem op de achterklep inderdaad minder roestgevoelig zijn.
Ben benieuwd of dat nog te achterhalen is. Trouwens het embleem is niet kleiner, volgens mij is het eerder groter dan het laaggeplaatste embleem en bij mij is het niet verchroomd, maar aluminium/zwart gespoten. Zal de komende dagen eens proberen een foto te uploaden.
Enkele jaren geleden de achterklep vervangen en er zit inderdaad een verschil in de logo's. Kan nu niet direct of oude nu groter of kleiner is maar de oude is wel anders tegen de klep bevestigd. De ene is er recht op bevestigd terwijl de andere in een hoek staan, er zit in het plaatwerk zelf ook een verschil. De oudere logo's zitten ook meer verzonken in het plaatwerk. Zal even moeten zoeken maar heb nog ergens het oude logo liggen, zal dan even foto nemen van beide zodat jullie het verschil ervan zien.

Afbeelding

Onze T4 bestelwagen heeft eerste inschrijving 06/1991 en voor zijn leeftijd nog in relatief goeie staat. Nu pas laatste jaar nogal roestig aan wielkasten vooraan en beginnend aan 1 van de achterste wielkasten en een beetje onder de voorruit. Enkel achterklep is al vervangen wegens oa roest aan onderzijde (maar daar was duidelijk al eens een herstelling aan gebeurd) en wat stukjes in de vloer van laadruimte en binnenwielkasten achter (denk eerder veroorzaakt door beschdigingen van iets te vervoeren).

Sta er trouwens nog van te kijken dat er na al die jaren nog altijd wax uit de deuren en sommige holtes loopt als de wagen op warme dagen in de volle zon staat. Moet dan regelmatig afwatering van deuren ( Trouwens nog altijd in perfecte staat) doorprikken.

Dat volledig verzinken kan wel mogelijk zijn voor de eerste serie. 2 jaar geleden bovenste deel van het tussenschot tussen cabine en laadruimte verwijderd en tussen de bovenste en onderste helft en tussen bovenste helft en dakbalk was het plaatwerk verzinkt. Volgens chassisnummer is die in Hanover gebouwd.
Plaats reactie