Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Goedenavond mannen.

Na mijn voorstel topic zal ik hier mijn todo lijstje afwerken . Hier zal ongetwijfeld nog het nodige aan bij komen op de weg .

Het gaat om een transporter t5 174pk uit 2007.

Hier had ik originele xenon koplampen voor op de kop kunnen tikken . Deze dacht ik vanmiddag
Dus even in te bouwen ..... :muur

Koplampen werken dus NIET. Knipperlichten grootlicht en stadslicht werken wel. Maar xenon HOmaar... Ik dacht gelezen te hebben dat dit plug en play zou zijn .. ? Als iemand mij hier meer over kan vertellen graag :jumpklap

Verder staat op mijn lijstje :

-RNS510 met wat beter geluid. Het is niet slecht maar als je uit een e-klasse met harman kardon komt kom je toch van een koude kermis thuis :lach

-Bmw styling 128 breedset
-EGR Afdoppen (softwarematig)
-roetfilter leeg halen
-van de lente complete auto overspuiten
De auto heeft hier en daar een roest puntje en zilver met hier en daar een deel spuiten word niks. Ik ben zelf schadehersteller dus dat is mooi voor de kosten hiervan :gekte

-de dagrijverlichting van oviivo
-golf 6 gti stuur met het liefst alles werkend
-hier komen nog wel wat dingetjes bij waar ik nu
Even niet zo gauw op kom maar dat kan nooit lang duren
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door Oviivo »

Xenon; origineel zit er een stuurkastje bij;
http://www.projektzwo.de/news/grafiken/ ... _flyer.pdf

Ik weet niet wat dat doet, los van de hoogteregeling, maar mogelijk net wat andere pinnen van spanning voorzien? Heb je al eens wat gemeten?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Oviivo schreef:Xenon; origineel zit er een stuurkastje bij;
http://www.projektzwo.de/news/grafiken/ ... _flyer.pdf

Ik weet niet wat dat doet, los van de hoogteregeling, maar mogelijk net wat andere pinnen van spanning voorzien? Heb je al eens wat gemeten?

Bedankt voor je reactie . Er zit geen kastje bij
Alleen de 2 koplampen .....
Ik heb nog niks doorgemeten omdat de verkopen mij vertelde dat het plug en play zou zijn...
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Vandaag nog even met de koplampen bezig geweest maar zonder resultaat... En extra massa getrokken maar ook zonder resultaat.. Ik ben er klaar mee en ga maandag naar Ridderkerk en word het bekeken en hopelijk met exenon naar huis ...

Vandaag ook nog even de remschijven en blokken aan de voorzeide vervangen .
Het stuur trilde heel erg met remmen.
De remschijven hadden zijn beste tijd ook wel gehad :politie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door Multivan Generation »

Wat is er in Ridderkerk?
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Daar zit Fleet dynamics

Die geeft deze koplampen in en uit gebouwd voor ik ze overnam dus die mag het doen . IK kom er niet uit !
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

vandaag is even niet met de koplampen bezig geweest... maar heel wat anders.

ik rook diesel gassen binnen in de cabine en had een lek ondekt bij de turbo naar het spruitstuk.
Dus ik heb vandaag de turbo eraf gehaald en het spruitstuk.
Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat het roetfilter dus kapot was. Allemaal losse brokken voor de sensor die de uitgang blokkeerde. Deze ga ik dus gelijk leeg halen en dan uit laten schrijven. Als hier iemand is dit het uitschrijven kan hoor ik het graag. :yes Ook de turbo had het niet langer uitgehouden als 1.000 km dus een geluk bij een ongeluk.
Het EGR pijpje is ook gescheurd op de flens naar het spruitstuk en ook hierdoor lekte gassen weg. De pakking van de turbo op het spruitstuk was ook stuk dus ook hier lekte gassen weg. De voorste 2 tapenden bij de turbo van het spruitstuk aan de kop braken gelijk af (IN DE KOP) :muur :muur :muur ook hier lekte gassen weg. Dit was duindelijk te zien aan de pakking dat deze al niet lekker waren...

Ik ben hier niet zo blij mee na 2.000 km plezier van de auto :huilen gelukkig kan ik de reparatie zelf en kost het me alleen de onderdelen.......
Bijlagen
IMG_8959.JPG
IMG_8959.JPG (32.92 KiB) 2558 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (32.72 KiB) 2558 keer bekeken
1.jpg
1.jpg (37.38 KiB) 2558 keer bekeken
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

NOU dat was me een best klusje...

Vandaag de NIEUWE turbo gemonteerd met nieuwe pakkingen. Ook heb ik het hele roetfilter leeggeslagen. Deze was kapot van binnen waardoor brokstukken de uitgang blokkeerde.(zie foto)
Dit klusje heb ik gedaan zonder te slijpen en weer te lassen. Was best een klus maar deed het graag op deze manier.
De EGR koeler is vervangen. Deze was gescheurd op de flens die op het spruitstuk gaat. Lassen zou niks worden dus vandaar een nieuwe. Gelijk olie ververst, oliefilter, Luchtfilter , Dieselfilter.

Nou komt het... Na een rit van 36KM naar huis , GEEN storingslampje of wat dan ook wat te maken zou moeten hebben met het leeggeslagen roetfilter.. Of vergis ik me nou ?
Ik merk dat de auto iets wat meer pit heeft . (Warschijnlijk omdat er nu geen kilo roetfilter tussen de sensor en flens zit.

Verder zeer blij met het resultaat :yes . Auto rijd weer geweldig. NU weer terug naar die ...Koplampen
Bijlagen
turbo.JPG
roetfilter.JPG
leeg.jpg
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Daar zijn we weer ..

Helaas niet met een mod of update ..

Dag 2 dat ik de auto had merkte ik al iets geks op een bepaald moment. Ik had een bult in de weg en ineens begon de hele auto te trillen.. Ik liet het gas los en toen ging het langzaam weg .
Daarna weer verder zonder problemen en dacht het zal wel aan de weg gelegen hebben ..

Nu reed ik net op een 80 weg met een lekkere vloeiende bult erin . En weer begon de auto te trillen . Alsof de hele voortrein van de auto er los onder hangt en me voorwielen er helemaal los onder liggen .. Me gas maar weer los gelaten en vloeiend ging het weg.

Op de terug ik weer met de zelfde snelheid over dat ding heen . Maar nu was er niks aan de hand.

Dit is nu dus de tweede keer in 2.000 km dat dit gebeurd en blijkbaar als ik over iets rijd wat oneffen is of een hobbel drempel Achtig iets..

Nou heb ik al is wat gelezen van de achterste motorsteun of aandrijfassen...
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Iemand voor het hierboven geschreven ?

Mijn volgende update word een andere tellerklok.

Die van een Vw Sharan zijn naar mijn idee het Zelfde als die van de highline multivan. Heb ik dat correct ? En zou dit plug en play zijn ?
benniepaize
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jun 2014, 16:21

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door benniepaize »

Met dat trillen heb ik ook gehad. Bij mij was het de aandrijfas
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door Oviivo »

didrickydo schreef: -de dagrijverlichting van oviivo
-golf 6 gti stuur met het liefst alles werkend
-hier komen nog wel wat dingetjes bij waar ik nu
Even niet zo gauw op kom maar dat kan nooit lang duren
Haha, dat zie ik nu pas :yes

Ik wil ooit ook nog eens een Golf6 GTI stuur, maar de knoppen werkend krijgen is schijnbaar lastig.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Oviivo schreef:
didrickydo schreef: -de dagrijverlichting van oviivo
-golf 6 gti stuur met het liefst alles werkend
-hier komen nog wel wat dingetjes bij waar ik nu
Even niet zo gauw op kom maar dat kan nooit lang duren
Haha, dat zie ik nu pas :yes

Ik wil ooit ook nog eens een Golf6 GTI stuur, maar de knoppen werkend krijgen is schijnbaar lastig.
Het eerste wat ik nu ga doen is op zoek naar een multivan tellerklok .. Volgens mij is die van de Sharan Higline hetzelfde ???
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door Oviivo »

Ik heb dat vaker gehoord, ook eens van iemand die een Sharan reed. Maar ik zou voor veilig gaan een een T5 uitvoering proberen te vinden. Met tijd vind je die wel, het is roch niet dringend, neem ik aan?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's t5 320 174Pk automaat 60editon

Bericht door didrickydo »

Oviivo schreef:Ik heb dat vaker gehoord, ook eens van iemand die een Sharan reed. Maar ik zou voor veilig gaan een een T5 uitvoering proberen te vinden. Met tijd vind je die wel, het is roch niet dringend, neem ik aan?
Dringend is het niet maar er staan er wel zat te koop van een sharan. Die van de t5 zijn wat lastiger ..

Het stuur komt dinsdag binnen :yes nu nog iemand vinden die het geheel aan de praat krijgt . Dan kan ik nu ook op zoek naar de rns510 voor de t5
Plaats reactie