Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cruise control probleem

vragen over de T5
Plaats reactie
Gerdemol
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2015, 20:37

Cruise control probleem

Bericht door Gerdemol »

Hallo,

Heb een T5 uit 2008 automaat .
Ik heb een probleem met de cruise control als ik 118 rij en zet de cruis control aan is er niks aan de hand maar zodra ik harder rij als 118 en zet dan de cruis control aan dan gaat ie na verloop van tijd vanzelf harder rijden terug schakelen ineens vol gas en dan loopt de snelheid lekker op soms wel tot 150 km en dan weer terug naar 120 dan gaat t weer even goed en dan begint het hele riedeltje weer opnieuw heeft iemand dit probleem al een keer gehad en zo ja wat is de oplossing!
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Cruise control probleem

Bericht door heemskerk »

In eerste instantie zou je kunnen kijken of er een sluiting in de handelschakelaars en/of bekabeling zit, komt wel eens vaker voor. De vraag is: is de storing random of bij elke keer weer, zonder uitzondering?
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Cruise control probleem

Bericht door PJJ-65535 »

Laat even je storingslog uitlezen... Waar woon je (regio) ?
Life's no monkey business.........
Gerdemol
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2015, 20:37

Re: Cruise control probleem

Bericht door Gerdemol »

Het is elke keer als ik boven de 120 de cruise control aan zet en er is geen uitzondering !
Op 1x na vorig jaar in frankrijk toen bleef de snelheid redelijk op de 130 hangen zat maar een marge van 5 km op of af in . Woon in zuidholland katwijk om precies te zijn.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Cruise control probleem

Bericht door heemskerk »

Het vermoeden rijst dat je het niet in de schakelaar/bekabeling daar naar toe moet zoeken. Eerst maar eens uit (laten) lezen idd.
Plaats reactie