Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door jacobsentertainment476 »

[quote="Jakob G"]
Tja Olaf ik heb jammer genoeg beperkingen, dit is een klein gevolg ervan, heb ook een Wajong uitkering, vanwege mijn beperkingen.

Ik begrijp je punt Jakob G, maar juist als financiële middelen een beperking zijn dan controleer je toch drie dubbel bij zulke bedragen ? Ik mag het dan misschien wel meer draagkracht hebben maar ook bij mij groeit het niet op de rug en controleer ook twee a drie keer mn geld als ik een nieuwe motor koop. Ik controleer het bij ontvangst in de bank, onderweg check ik het nog een keer en bij betaling nog eens. We hebben ten slotte niet over een zak suiker.

Goed je as, back on topic.

Gelukkig dat je geld dus wel op de juiste plek is aangekomen, les voor de volgende keer. In principe heeft de verkoper nu inderdaad gegevens genoeg om jou je teveel betaalde geld terug te storten, maar ik denk dat je best even de moeite kunt ondernemen voor die €20,- om je gegevens (dubbel gecontroleerd) te geven. En met een beetje geluk vergist hij zich een 0 of twee :ie

Doe het de makkelijke manier en stuur hem je: Naam, IBAN en BIC dan kan het bijna niet mis gaan.

Tip vanaf mijn kant, maak een gratis paypal account aan, deze kun je aan een bankrekening koppelen en heel veilig en gemakkelijk internet shoppen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

Als dit bedrijf het geld heeft binnen gekregen, dan hebben ze toch alle gegevens om het teveel €20,- terug te storten????

Wie kan daar iets zinnigs op zeggen. :toppie

Ik denk als we de aandrijf set binnen hebben dat ik er meer vertrouwen in heb, en dan pas onze bank gegevens door ga geven, die ze volgens mij hebben.

Ben ik terecht op mijn hoede :nuts

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door jacobsentertainment476 »

Jakob G schreef:Als dit bedrijf het geld heeft binnen gekregen, dan hebben ze toch alle gegevens om het teveel €20,- terug te storten????

Wie kan daar iets zinnigs op zeggen. :toppie

Ik denk als we de aandrijf set binnen hebben dat ik er meer vertrouwen in heb, en dan pas onze bank gegevens door ga geven, die ze volgens mij hebben.

Ben ik terecht op mijn hoede :nuts

Groet,
Jakob.
Dus mijn antwoord was niet zinnig genoeg, en bedankt.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

jacobsentertainment476 schreef:
Jakob G schreef:Als dit bedrijf het geld heeft binnen gekregen, dan hebben ze toch alle gegevens om het teveel €20,- terug te storten????

Wie kan daar iets zinnigs op zeggen. :toppie

Ik denk als we de aandrijf set binnen hebben dat ik er meer vertrouwen in heb, en dan pas onze bank gegevens door ga geven, die ze volgens mij hebben.

Ben ik terecht op mijn hoede :nuts

Groet,
Jakob.
Dus mijn antwoord was niet zinnig genoeg, en bedankt.
Sorry Olaf,

We zitten wat hoog met alles, zitten elkaar wat lodderig aan te kijken want we hebben stevig de griep onder deze omstandigheden ben ik aan het schrijven, zeker heb je goed geregeerd op ons bericht, en als alles goed gaat hebben we ook aan jou te danken dat we probleemloos de aandrijf set hebben kunnen bestellen, dus a.u.b no hard feelings.

Ook de anderen hebben bruikbare tips gegeven, bedank.
Maar ik heb één gebruikt, anders hebben we te veel assen.

Groet,
Jakob.
Ps, dus Olaf graag een tegen berichtje of alles weer goed is.


Goed bericht van Olaf,

In principe heeft de verkoper nu inderdaad gegevens genoeg om jou je teveel betaalde geld terug te storten, maar ik denk dat je best even de moeite kunt ondernemen voor die €20,- om je gegevens (dubbel gecontroleerd) te geven. En met een beetje geluk vergist hij zich een 0 of twee :ie

Doe het de makkelijke manier en stuur hem je: Naam, IBAN en BIC dan kan het bijna niet mis gaan.

Tip vanaf mijn kant, maak een gratis paypal account aan, deze kun je aan een bankrekening koppelen en heel veilig en gemakkelijk internet shoppen.
Jacobsen
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

beetje geluk vergist hij zich een 0 of twee :ie

gemakkelijk internet shoppen.
Jacobsen

beetje geluk vergist hij zich een 0 of twee :ie
Tja daar doen we dan direct iets aan, hoe moeilijk we er voor hebben gestaan, we blijven eerlijk, we kunnen veel voorbeelden aan halen.
Maar ik zie je reactie als humor, dank je. :toppie

Groet,
Jakob.

Met spanning zien we de set tegemoet.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

JanP schreef:Dank voor de hulp.

Hij zit er al weer onder.

De messing/bronzen ring van de steekas kwam er bij mij gebroken uit. Controleer dus of je de losse delen eruit hebt voordat je de nieuwe steekas monteert.
Alle bouten nieuw monteren !

Twaalfkantdop 30 (naafmoer) 200 Nm, dan 1/2 slag los en nog eens 200 Nm
Multi-torx 14 (bouten 2x van onderste fuseekogelbevestiging) 90Nm + 90graden <- dat gaat gemakkelijker dan de kogel losmaken
Dop 13 (tussenlager ophanging 2x) 20Nm
Inbusdop 6, lang, dun (voor centrale bout van steekas) 25 Nm
Momentsleutel

Beetje vet (vertanding tussen steekas en aandrijfas). <-- niet teveel, want dan schuift de aandrijfas niet ver genoeg over de steekas.
Kleine koevoet (voor het indrukken v.d. veer v.d. steekas bij het vastzetten v.d. centrale bout)
Bij mij lekte er een beetje versnellingsbakolie uit, dus controleer het peil en vul bij. <-- bij 5-bak slijten 4e en 5e versn. erg snel als er te weinig olie in de bak zit!!

Voor mooie plaatjes:
even aanmelden bij http://www.t5-board.de/ <-- hele mooie site als je een beetje Duits kunt lezen.
en dan deze opzoeken:
http://www.t5-board.de/threads/austausc ... hts.53705/
Dit wis ik dus niet dan je ook de bouten moet vervangen, en dat het zo pressies komt de boel aan te draaien.

Ik kwam het volgende tegen op het: http://www.t5-board.de/threads/austausc ... 705/page-4

((((vertaalde versie)))))
jofix Top Lid
Mijn auto:T5 busje
Engine:TDI 96 KW
DPF:ex works Motortuning:-
Versnellingsbak:6-speed
Drijven:Voorzijde
Apparatuur lijn:Base
Radio / navigatiesysteem:Aftermarket
Extra's:YES!
Typeaanduiding (bijv 7H):7HH101
Re: Het vervangen van de aandrijfas naar rechts

Hoi,
gewoon omdat ik heb zelfs "draaien" was en hier af en toe gevraagd over de aanhaalmomenten verschijnt: Steering Link (knokkel) op het wiel lagerhuis (2Schrauben) 90Nm + 45 °, interne (moeder kegel op de as) 60Nm + 90 ° (! schroeven altijd vervangen) Tie Rod End (! vervang altijd moeder) 60Nm + 90 ° klemveer been: Draai beide schroeven vast met 50Nm, draai naar 75nm, blijven draaien 180 graden (vervang altijd bouten en moeren!). koppelstangen (stabilisator ): 60 Nm + 45 ° camber platen: Beide noten 80nm naafmoer: 200Nm lossen, 180Grad, vervang altijd 200Nm (moeder)! bouten: 180nm onderdeelnummers voor de uiteinden te vervangen schroeven zoek ik nog uit .... Groet Hannes

Zou iemand deze gegevens kunnen verrijken met een de bestel codes van de benodigde onderdelen, als extraatje voor de anderen die ook voor dit probleem komen te staan. :wjw

Er zijn ondertussen al heel wat aandrijfassen vervangen heeft de fabrikant er van geleerd en de assen verbeterd???? :T4politie

Groet,
Jakob. :yes :wjw
Ps, wat kunnen we nog beter doen om een snelle slijtage te voorkomen. :ie :politie :alarm
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

Kan iemand lijstje op het forum zetten met codes van de nieuwe bouten die moeten worden gebruikt om de aandrijfas set te monteren?????

Dit kan dan ook gebruikt worden die nog aan de klus moeten beginnen. :wjw

Groet,
Jakob. :yes
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

We hebben een berichtje van het bedrijf gekregen dat de bestelling is verzonden;
Hallo nl.jako

Wir haben Ihren Artikel versendet!

Ihr Auftrag Hallo

leider gab es Probleme mit dem Versand! Artikel wird heute verschickt.
Bitte geben Sie uns Ihre Kontodaten Bankinformationen, damit wir Ihnen das Geld, was zuviel gezahlt wurde, zurücküberweisen können.

Bei weiteren Fragen stehe ich Ihnen gerne unter 030 820 740 10 zur Verfügung!
Mit freundlichen Grüßen
SB-Autoteile
Julian Lehwald
wurde soeben unserem Versandpartner übergeben. Sollten Sie die Ware innerhalb der nächsten zwei bis drei Werktage nicht erhalten, so kontaktieren Sie uns bitte. Wir können mit Ihnen gemeinsam den Verbleib des Pakets bestimmen.

Wir bedanken uns für Ihr Vertrauen.

Ihr SB-Autoteile Team

Je zou zeggen dat het nu wel moet goed komen na drie weken,
ze kunnen het verhaal ook volgen op het viewtopic.php?f=13&t=48377
dat werkt misschien mee aan een correcte afwikkeling.
En ik zou ook de aandrijfas set reparatie zetten op: http://www.t5-board.de/threads/austausc ... 705/page-5

Meer kunnen we op dit moment niet doen.

Groet,
Jakob
Ps, vertaald door https://translate.google.nl
hallo nl.jako

We hebben uw product geleverd!
Uw bestelling Hallo
Helaas waren er problemen met de verzending! Item is vandaag verzonden. Geef ons uw accountgegevens databank, zodat we het geld terug kan sturen, wat te veel is betaald. Als u nog vragen heeft, neem dan contact met mij op 030 820 740 10 beschikbaar!
Hoogachtend, SB-auto-onderdelen Julian Lehwald
was net voorbij onze scheepvaart partners. Als u de goederen niet binnen de komende twee tot drie werkdagen ontvangt, gelieve ons te contacteren. Wij kunnen samen met u naar de verblijfplaats van het pakket te bepalen. Wij danken u voor uw vertrouwen. Uw zelf-Auto Parts Team
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door ktmkrik »

Zo weer een heel verhaal maar wees blij dat ze zo coulant zijn want jij hebt een fout gemaakt Jakob die hun in alle goedheid proberen te herstellen.
Als je nu gewoon via E-bay.de had besteld en met Paypal had betaald dan had je al lang weer gereden!!
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

ktmkrik schreef:Zo weer een heel verhaal maar wees blij dat ze zo coulant zijn want jij hebt een fout gemaakt Jakob die hun in alle goedheid proberen te herstellen.
Als je nu gewoon via E-bay.de had besteld en met Paypal had betaald dan had je al lang weer gereden!!
Hoi Krik, :wjw

Ja het ging inderdaad moeilijk op de site van het bedrijf alles in het Duits, heel even zag in een mogelijkheid om te betalen via E-bay, maar toe had ik nog niet alles kunnen bekijken, later kwam ik die mogelijkheid niet meer tegen.
Dat Duits kan het goed verstaan maar lezen is toch complexer, we zijn opgegroeid met een aardige antipathie tegen ons naaste buren, wat mijn ouder hebben mee gemaakt heeft ons leven voor een groot deel gevormd.
Dit was ook de eerste keer dat we iets hebben bestel en betaald via het internet, zoals het spreekwoord zegt: alle begin is moeilijk.

Bedankt voor je reactie, alles met elkaar is een goede les geweest, we zullen nog voorzichtiger zijn.

Mhg,
Jakob. :yes :wjw

Hallo,

das Geld wird morgen überwiesen!
Die lange Wartezeit war nicht Ihr Fehler sondern unser! Es tut uns leid.
Die Ware sollte in 1-2 Tagen bei ihnen sein!

Mit freundlichen Grüßen
SB-Autoteile
Julian Lehwald
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

Alles is in orde gekomen, nu nog aan de bouten zien te komen, wat zijn de mogelijkheden in de buurt van Musselkanaal.
En dan het zaakje monteren, er is ons hulp aan geboden van uit Assen, door een forum lid. :wjw

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

Jakob G schreef:Alles is in orde gekomen, nu nog aan de bouten zien te komen, wat zijn de mogelijkheden in de buurt van Musselkanaal.
En dan het zaakje monteren, er is ons hulp aan geboden van uit Assen, door een forum lid. :wjw

Groet,
Jakob.
De bouten hebben gister van Emmen gehaald, maar het forum lid heeft een sleutelmaatje die ziet er vanaf om de aandrijfas set te monteren, nu zitten we met de handen in het haar. :ie :nuts

Ik heb veel aan de T3 die we hebben gehad maar heb geen ervaring in het gebruik van de momentsleutel, vooral de steekas bout is belangrijk.

We hebben wel een momentsleutel eens gekocht bij de ALDI, maar hoe nauwkeurig is dat instrument, we hebben het gekocht om de wielen vast en los te maken.

Als iemand ons zou willen helpen, heel graag, hoeft vanzelfsprekend niet gratis.

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Pascal-141 »

Jakob G schreef:[

Ik heb veel aan de T3 die we hebben gehad maar heb geen ervaring in het gebruik van de momentsleutel, vooral de steekas bout is belangrijk.

We hebben wel een momentsleutel eens gekocht bij de ALDI, maar hoe nauwkeurig is dat instrument, we hebben het gekocht om de wielen vast en los te maken.

Als iemand ons zou willen helpen, heel graag, hoeft vanzelfsprekend niet gratis.

Groet,
Jakob.
De centrale steekasbout is het minst belangrijk om op moment aan te trekken . Die bout kan heel wat hebben , die trek je niet zomaar kapot . Ik heb eerder deze week net nog een set aandrijfassen veranderd , ik gebruik al jaren gewoon de persluchtsleutel om die dingen vast en los te draaien . Nog nooit een bout gehad die uit zichzelf loskwam , en nog nooit een gehad die brak door te vast te zetten . Ik gebruik zelfs vaak gewoon de "oude" bouten opnieuw .
Zelfs de torx bouten aan de bakzijde zet ik los en vast met de luchtsleutel . Geen enkel probleem .
Laat je niet gek maken door al dat momentsleutel gedoe , zeker niet bij aandrijfassen , die kunnen tegen een stootje . Het is een ander verhaal bij bvb werken aan de cilinderkop , daar is een momentsleutel wel aan te raden .

Afbeelding
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

[quote="Pascal-141"][quote="Jakob G"][

Bedankt Pascal dat je vaak klaar staat om te helpen, word zeker gewaardeerd, :jumpklap :proost :sjaal we heb niet veel gereedschap, moet toch maar gaan kijken naar passende gereedschap om dan toch maar aan de slag te gaan met onze bus, moet wel zeggen, dat ik er niet zo makkelijk aan begin dan de T3.

(((Boutjes interieur luchtfilter moest ik ook al voorzichtig los maken met een goede maar grote waterpomptang, gewone dopjes pasten niet weer iets speciaals van VW om je het moeilijk te maken.)))) :muur :muur

Dus als je nog tips hebt wat voor gereedschap we zo moeten hebben, graag.

Met een hartelijke groet, :yes :wjw
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe juiste aandrijfas te verkrijgen via Duitse Ebay

Bericht door Jakob G »

Een belangrijke aanvulling,

:yes Een kennis van ons werkt als chefmonteur en keurmeester bij een groot auto bedrijf die heeft vertelt als je de bouten 2x N 104 096 03 (bevestiging van onderste fuseelager) (multi-torx 14) los haalt eerst merkjes moet zetten, voor je dat je het los haalt anders kan de stand van het wiel gewijzigd worden, :nuts :nuts :bonk :bonk het beter de fusiekogel los te maken die centreert wel weer als je het weer vast zet. :yes

Misschien is dit een goede aanvulling.


De kennis heeft het te druk om ons met het monteren van de aandrijfas set te helpen, maar heeft ons door verwezen naar een monteur in opleiding.

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie