Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Westfalia camper

vragen over de T4
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Westfalia camper

Bericht door Jor »

Inmiddels alles al een beetje helder te krijgen?
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4865
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Westfalia camper

Bericht door Hanz »

De Konjel schreef:Gisteravond met de standkachel bezig geweest en werkt prima.
Alleen hoe het werkt met de timer weet ik nog niet. Bij het display boven tegen het dak zit een rijtje knoppen. Volgens het boekje zou bij de bovenste rij knoppen, tweede van links zou een knop moeten zitten met een klok er op maar bij mij zit er geen knop. Wil dit zeggen dat er geen timer op zit?
Ook zou er op het onderste display voor de standkachel aan de linkerkant een draaiknop moeten zitten (volgens het boekje). Deze zit er ook niet.
Dus eigenlijk de vraag hoe het allemaal werkt??

Bart
Als er op het display tegen het dak geen knop met een klok zit dan is er geen timer aanwezig. Het onderste display zonder draaiknop is waarschijnlijk de timer voor de zuheizer, de andere 'standkachel' die bij lage temperaturen het koelwater verwarmt. Of het is wel de timer voor de standkachel maar dan moet de temperatuur met het bovenste display ingesteld worden. Gewoon uitproberen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: Westfalia camper

Bericht door deejoe »

Bij mij California zat bovenin ook geen timer knop.
Deze zat er wel op het dashboard. Daar zaten verschillende knoppen om de dagen en tijd in te stellen.
De twee linkse knoppen.

Afbeelding
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4865
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Westfalia camper

Bericht door Hanz »

Als het zo'n timer is als op de foto van Deejoe dan is die inderdaad bestemd voor de standkachel voor het interieur. Er staat duidelijk een kachelsymbool in de interieurruimte.
De verschillende soorten timers geven nogal eens verwarring. In mijn eigen California zit bijvoorbeeld wel een timer in de Zentralelektronik (boven tegen het dak) maar er zit ook een timer in het dashboard die werkt met de Zuheizer voor de koelvloeistof. Vreemd genoeg zit daar dan wel een draaiknop op voor de temperatuurregeling maar die doet uiteraard niks want de Zuheizer regelt de temperatuur automatisch en je kunt daar handmatig niets aan veranderen.
Volgens mijn garage wel allemaal standaard af Westfalia zo gemonteerd en het werkt ook allemaal zoals het hoort.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Westfalia camper

Bericht door Multivan Generation »

Hanz schreef: maar er zit ook een timer in het dashboard die werkt met de Zuheizer voor de koelvloeistof. Vreemd genoeg zit daar dan wel een draaiknop op voor de temperatuurregeling maar die doet uiteraard niks want de Zuheizer regelt de temperatuur automatisch en je kunt daar handmatig niets aan veranderen.
Dat klopt,
maar als je een 2de standkachel bijvoorbeeld de lucht standkachel daarop aangesloten hebt,
dan kun je die met die draaiknop wel bedienen :knipoog
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Westfalia camper

Bericht door J vd Pal »

Bart,

Prachtige camper! Voor de hengels heb ik voor mijzelf de volgende oplossing voor op vakantie heb ik hengels van Shimano uit de STC serie. Zijn meerdelig maar vissen als een normale hengel!
Daarvoor had ik ze in een PVC koker op het dak aan de luifel.

Gr
Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
De Konjel
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jan 2015, 10:00

Re: Westfalia camper

Bericht door De Konjel »

Dankje wel Jasper. Vind hem zelf ook kei leuk.
Vis zelf met de centre-pin en lange match hengels en wil daar eigenlijk niet van af wijken.
Ik heb geen lijfel aan mijn dak dus wordt waarschijnlijk toch een dakkoffer.

Zit nog wel met een ander probleem!
Weet dat er al vele discussies zijn geweest over fietsendragers.
Vele gaan voor de fietsendragers op de achterklep maar ik wil toch gaan voor de trekhaak bevestiging.
De reden hiervoor is dat we een elektrische fiets mee willen nemen en dat gewoon te zwaar is voor op de achterklep en omdat we al een Thule fietsendrager hadden voor op de trekhaak. Die trouwens geweldig bevalt!!
Nu is alleen het probleem dat de achterklep niet open kan met de fietsendrager geplaatst.
Het scheelt maar een klein beetje.
De Bosal trekhaak loopt schuin omhoog.
Weet iemand of er ook trekhaken zijn die vlakker lopen?
Waardoor de kogel een paar centimeter lager komt en misschien iets verder naar achter?
Dan kan de klep open. Zelfs als er fietsen op staan.

BART
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Westfalia camper

Bericht door matje86 »

als je geen trekhaak meer nodig hebt , is het misschien raadzaam om een motordrager(lees el fietsen)aan te schaffen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Westfalia camper

Bericht door Lambiek »

De Konjel schreef:Dankje wel Jasper. Vind hem zelf ook kei leuk.
Vis zelf met de centre-pin en lange match hengels en wil daar eigenlijk niet van af wijken.
Ik heb geen lijfel aan mijn dak dus wordt waarschijnlijk toch een dakkoffer.

Zit nog wel met een ander probleem!
Weet dat er al vele discussies zijn geweest over fietsendragers.
Vele gaan voor de fietsendragers op de achterklep maar ik wil toch gaan voor de trekhaak bevestiging.
De reden hiervoor is dat we een elektrische fiets mee willen nemen en dat gewoon te zwaar is voor op de achterklep en omdat we al een Thule fietsendrager hadden voor op de trekhaak. Die trouwens geweldig bevalt!!
Nu is alleen het probleem dat de achterklep niet open kan met de fietsendrager geplaatst.
Het scheelt maar een klein beetje.
De Bosal trekhaak loopt schuin omhoog.
Weet iemand of er ook trekhaken zijn die vlakker lopen?
Waardoor de kogel een paar centimeter lager komt en misschien iets verder naar achter?
Dan kan de klep open. Zelfs als er fietsen op staan.

BART
Dag Bart
In dit onderwerp , wel een fietsdrager waarbij de klep open kan.

viewtopic.php?f=2&t=48305&hilit=fietsendrager
Plaats reactie