Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vloer T4 isoleren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
destrijdbijl
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
Locatie: Bergen

Vloer T4 isoleren

Bericht door destrijdbijl »

Goedendag,

Ik wil de vloer van mijn onlangs gekocht T4 syncro gaan isoleren met (Waarschijnlijk X-trem) en een plaat multiplex. Op diverse fora is hier al van alles over geschreven maar ik heb een gerichte vraag;

1 - Kan ik de X-trem direct op de ribbels van de vloer leggen? Er blijft zo een holle ruimte (tussen de ribbel) waar vocht in kan blijven staan. Is het aan te bevelen deze "holle" ruimte eerst op te vullen? Hoe?

Groet,

David
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door bekend »

Hallo, is geen probleem als je xtreme erop legt op de ribbels,
De plaat die je eroverheen legt drukt de extreme op de ribbels wel plat. Je hoeft de plaat niet vast te maken op de vloer. Leg hem "zwevend" net als laminaat.

Aart
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door bekend »

Oh ja nog een aanvulling 1cm xtreme is oké

Aart
Gebruikersavatar
destrijdbijl
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
Locatie: Bergen

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door destrijdbijl »

Ok, ik begrijp hieruit dat het X-trem een zacht schuim is wat zich laat vervormen onder druk. Echter zijn de ribbels op de vloer ook circa 1 cm dik, wat dus betekend dat er een minimale isolatielaag overblijft als het X-trem ingedrukt wordt. Dan lijkt mij 20mm meer geschikt.

Ik ben benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn.

Groet,

David
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door bekend »

bij mij zit er over de ribbels al een rubber laag ( geluidshinder isolatie) deze zat almstandaard in mijn bus. Ik denk omdat het een personenbus was oorspronkelijk.
de "diepte" tussen de ribbels is dus ook 1 cm. Dit wordt dus opgevuld door de extreme van 1 cm. Zoek op dit forum ook eens bij " vloerisolatie" of kijk eens op www.camperforum.nl bij zelfbouw. Daar staan ook leuke tips.

Aart
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door matje86 »

destrijdbijl schreef:Goedendag,

Ik wil de vloer van mijn onlangs gekocht T4 syncro gaan isoleren met (Waarschijnlijk X-trem) en een plaat multiplex. Op diverse fora is hier al van alles over geschreven maar ik heb een gerichte vraag;

1 - Kan ik de X-trem direct op de ribbels van de vloer leggen? Er blijft zo een holle ruimte (tussen de ribbel) waar vocht in kan blijven staan. Is het aan te bevelen deze "holle" ruimte eerst op te vullen? Hoe?

Groet,

David
makkelijkste is een orginele vloermat , daar een plaat op en hoppa
ik heb nog wat gebruikte matten liggen, gratis ophalen en versnijden :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jan 2015, 14:36
Locatie: Friesland

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door swallow »

destrijdbijl schreef:Goedendag,

Ik wil de vloer van mijn onlangs gekocht T4 syncro gaan isoleren met (Waarschijnlijk X-trem) en een plaat multiplex. Op diverse fora is hier al van alles over geschreven maar ik heb een gerichte vraag;

1 - Kan ik de X-trem direct op de ribbels van de vloer leggen? Er blijft zo een holle ruimte (tussen de ribbel) waar vocht in kan blijven staan. Is het aan te bevelen deze "holle" ruimte eerst op te vullen? Hoe?

Groet,

David
Heb net aantal xtreme platen 10 mm aangeschaft (voor achter de panelen in de laadruimte) en die laten zich zeker niet platdrukken op de laadvloer zonder dat je een holle ruimte overhoudt.
Ik zou dan ook voor een VW rubber met schuim mat gaan zoals Matje 86 die heeft liggen.
Die hebben aan de onderzijde het profiel waarmee ze precies in de golven van de laadvloer passen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door Multivan Generation »

[quote="swallow"
Heb net aantal xtreme platen 10 mm aangeschaft (voor achter de panelen in de laadruimte) en die laten zich zeker niet platdrukken op de laadvloer zonder dat je een holle ruimte overhoudt.
Ik zou dan ook voor een VW rubber met schuim mat gaan zoals Matje 86 die heeft liggen.
Die hebben aan de onderzijde het profiel waarmee ze precies in de golven van de laadvloer passen.[/quote]

Zou ik ook doen, dat VW rubber gebruiken,
daaroverheen 10 mm Xtreme en daar je plaat op.
Gebruikersavatar
destrijdbijl
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:54
Locatie: Bergen

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door destrijdbijl »

Er ligt zo'n originele mat in alleen is die volgens mij een beetje lek/stuk. Er lag nogal wat water/vocht onder die mat en ik ben bang dat de mat dat is gaan opzuigen, dan krijg je dat dus nooit meer droog...

Het voordeel van X-trem is dat het een gesloten cel structuur heeft en dus nauwelijk water opneemt. Ik vermoed dat de originele mat dit wel doet.

De bus komt ergens deze week (uit Belgie) en dan zal ik eens kijken of ik kan vinden waar dat vocht vandaan komt.
T5 - CAAC >180pk - 4motion - camper
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door matje86 »

destrijdbijl schreef:Er ligt zo'n originele mat in alleen is die volgens mij een beetje lek/stuk. Er lag nogal wat water/vocht onder die mat en ik ben bang dat de mat dat is gaan opzuigen, dan krijg je dat dus nooit meer droog...

Het voordeel van X-trem is dat het een gesloten cel structuur heeft en dus nauwelijk water opneemt. Ik vermoed dat de originele mat dit wel doet.

De bus komt ergens deze week (uit Belgie) en dan zal ik eens kijken of ik kan vinden waar dat vocht vandaan komt.
ik heb ook een mat,lange wielbasis, maar nog nooit vocht gezien , dat kan alleen via de deuren binnen komen, en dus hebben als voor zorg een paar gaatjes geboord, dan kan eventueel water afvloeien :werkaanT4 :bifun die 2 gaatjes onder de schuifdeurinstap zitten er natuurlijk ook niet voor niks
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door Pascal-141 »

destrijdbijl schreef:Er ligt zo'n originele mat in alleen is die volgens mij een beetje lek/stuk. Er lag nogal wat water/vocht onder die mat en ik ben bang dat de mat dat is gaan opzuigen, dan krijg je dat dus nooit meer droog...

Het voordeel van X-trem is dat het een gesloten cel structuur heeft en dus nauwelijk water opneemt. Ik vermoed dat de originele mat dit wel doet.

De bus komt ergens deze week (uit Belgie) en dan zal ik eens kijken of ik kan vinden waar dat vocht vandaan komt.
Als er zoveel vocht op de bodem ligt , dan zou ik eerst daarvan de oorzaak zoeken/aanpakken . Als er zoveel vocht op de vloer ligt , zou ket wel eens kunnen dat er onder de mat een paar gaten in de bodem gerot zijn .
En de originele rubber mat van de T4 laat zich goed drogen , de mat gewoon ophangen aan een waslijn of zo en laten uitdruppen in de zon .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vloer T4 isoleren

Bericht door matje86 »

:nuts we hebben het over een mat die in de laadruimte ligt toch, die hang je niet ff over een waslijntje, denk dat het een kg of 25-30 is

http://www.ebay.de/itm/Teppich-Gummi-Ma ... 4adac66150
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie