Nu heb ik mijn 60k onderhoud pas achter de rug. Ik rij er mee rond en nu hoor ik krakend geluid (tandwiel geknars) dit bij zeer geleidelijk optrekken rond de 70km/h de overgang van 4-5 heeft ie gemaakt en zet nu de 6 klaar, volgens mij was het het klaarzetten van de 6 dat het krakend geluid maakte. Blijkbaar ben ik niet de enige, want er stonden nog 3 T5 180pk met dsg problemen.
Terug naar garage gebracht, na 2 weken uiteindelijk een nieuwe bak gekregen en blijkbaar nieuwe software: dwz HIJ ONTKOPPELD BIJ LOSLATEN VAN HET GASPEDAAL????? (mededeling van de garage: dit is normaal, was ervoor ook al: niet dus he)
Dit ben ik absoluut niet gewoon en volgens mij verslijt je de koppeling enorm.
ALs je gewoon laat uitbollen zonder ontkoppelen verbruik je toch minder dan telkens te ontkoppelen???
NU heb ik ff gekeken op internet, en blijkbaar zit dit nu ook op de nieuwe modellen van VW?
Wat is hier de filosofie achter? Of is dit een vorm van de tandwielen te sparen en de koppeling als eerst te laten flessen?
Als dit normaal moest blijken, wat soort rijstijl moet je hier dan aanhouden?
TNX voor eventuele antwoorden
![fun :driveT5](./images/smilies/t5_driving.gif)