Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lampje kapotte lamp blijft branden

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Badmuts
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jan 2014, 17:40

Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door Badmuts »

zodra ik een aanhangwagen achter de bus hang
een T5 uit 2014 dan gaat er gelijk een lampje branden dat er een lampje stuk is in de bus ???
er is geen lampje stuk maar toch gaat hij branden
hij doet het niet altijd
maar is wel vervelend s avonds in het donker

heeft iemand een idee of oplossing ???????
kan het controle lampje er uit ?????
of is het uit te zetten met de computer ?????
:bonk :bonk :bonk
. Volkswagen Transporter T5-GP / 4 - Motion / DSG / 132kW / 180 pk / Xenon / 18".
Privé en zakelijk gebruik / https://www.facebook.com/wds.onderhouds ... ngsbedrijf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door heemskerk »

Geen LED-verlichting op de aanhanger? Volgens de gebruiksaanwijzing mag dit niet.... geeft dezelfde storing. Ik had laatst vocht in de stekkerdoos, dan gaat dat symbool ook branden.
Gebruikersavatar
Badmuts
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jan 2014, 17:40

Re: Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door Badmuts »

nee geen led verlichting maar heb het met alle aanhangers ik heb er met het bedrijf 8 en alle 8 het zelfde liedje
het gebeurt bijna altijd gelijk als ik start en soms 2 minuten later :nuts :nuts :nuts
. Volkswagen Transporter T5-GP / 4 - Motion / DSG / 132kW / 180 pk / Xenon / 18".
Privé en zakelijk gebruik / https://www.facebook.com/wds.onderhouds ... ngsbedrijf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door matje86 »

zet je mist licht eens aan , kijken of je het dan ook hebt :nuts kan zijn dat er in je contact doos een draadje verkeerd zit(trekhaak- mist of - omgedraaid)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door Multivan Generation »

Badmuts schreef:nee geen led verlichting maar heb het met alle aanhangers ik heb er met het bedrijf 8 en alle 8 het zelfde liedje
het gebeurt bijna altijd gelijk als ik start en soms 2 minuten later :nuts :nuts :nuts
8 variabelen(verschillende aanhangers) en één en dezelfde auto.
Lijkt me eenvoudig, zit hem in de auto.
En het gebeurd als je een aanhanger er achter hangt en hem aansluit.
Dus zit er iets mis in de aansluit doos..
Corrosie bijvoorbeeld, of iets verkeerd aangesloten.

Is het een trekhaak af-fabriek,
of een aftermarket? Bij aftermarket wellicht niet netjes gecodeerd in Can-circuit.
Gebruikersavatar
Badmuts
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jan 2014, 17:40

Re: Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door Badmuts »

af fabriek eerst een 7 polige stekker
bij de dealer geweest het hem laten zien en toen werd er verteld komt dat het een 7 polige stekker is
je moet een 13 polige stekker laten monteren
oké een 13 polige stekker laten monteren
nu nog steeds problemen de ene keer gaat hij gelijk branden de andere keer pas na 1 minuut :bonk :bonk
je wordt er gek van bij de VW kunnen ze het niet vinden en zeggen ze ligt aan de aanhanger(s) pppfffffffff
:muur :muur
. Volkswagen Transporter T5-GP / 4 - Motion / DSG / 132kW / 180 pk / Xenon / 18".
Privé en zakelijk gebruik / https://www.facebook.com/wds.onderhouds ... ngsbedrijf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door heemskerk »

Maar zo kans dat er toch wat gecodeerd moet worden door die ombouw (7>13plg)? Ik heb het op dit forum voorbij zien komen dat er ook een CAN versie is voor de aanhangerstekkerdoos van de T5.. Toch even (laten) controleren, er van uit gaande dat de aansluitvolgorde (inclusief de mistlampschakeling) oké is.
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: Lampje kapotte lamp blijft branden

Bericht door GertjanvD »

Hetzelfde verschijnsel gebeurt bij mijn T5 4motion 2012. Voorzien van aftermarket trekhaak met 7 polige stekker. Soms brandt het lampje, soms niet. De ene keer vanaf het moment van aankoppelen, de andere keer na een paar kilometer. Volgens de garage een gevolg van matig contact in de stekkerverbinding. Wat siliconenspray zou het oplossen, maar dat schiet er telkens bij in. Had hetzelfde bij gebruik van m'n Uebler fietsendrager. Daar bleek de verloopstekker van 7 (auto) naar 13 polig (drager) de boosdoener. Na vervanging geen probleem meer.
Plaats reactie