Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zwarte t4 2000

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Kleine update maar, maar wat een verschil. Ik had de stoelenbekleding pas al gelijmd zoals matje een keer heeft uitgelicht. De zittingen waren al een keer omgewisseld, alleen toen ik pas geleden een keer op de bijrijdersstoel zat kwam ik er weer achter hoe ontzettend slecht die was. Na wat zoekwerk een andere zitting gevonden.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Gretschi »

Ook helemaal getroffen door T4 virus, lekker man.
Ik werk in een ziekenhuis en had aan het hygiëne en infectie preventie team gevraagd of er een of ander middel(medicijn) voor is, ….........helaas,

Groetjes en sterkte
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: zwarte t4 2000

Bericht door matje86 »

kikker schreef:Kleine update maar, maar wat een verschil. Ik had de stoelenbekleding pas al gelijmd zoals matje een keer heeft uitgelicht. De zittingen waren al een keer omgewisseld, alleen toen ik pas geleden een keer op de bijrijdersstoel zat kwam ik er weer achter hoe ontzettend slecht die was. Na wat zoekwerk een andere zitting gevonden.

en wat mocht dat kosten zo,n zitting foampje (bij de dealert in duitsland 50 euri)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Ik was €70,- kwijt incl verzenden.

Wie zei pas geleden ook alweer dat we voorzichtig moesten zijn? Ineens een noodstop op de snelweg voor me neus. En me remmen blokkeerde, dus ben de laatste 3 meter gewoon doorgeschoven.

Behoorlijke klus geweest om de bumperbalk eraf te krijgen. :werkaanT4 Er zat een kabel in gevouwen.
En we konden niet zien waar die van was. Deze bleek van de claxon te zijn. De knik zat precies op de plaats van de bouten dus hebben we stukje voor stukje weggeslepen.

Radiator zat nog 1,5cm van de brandstofpomp af, en was niet lek, dus kon gelukkig nog doorrijden.

Radiateur zat bekneld tussen de bumperbalk. dus deze kwam gelijk met de bumperbalk los.
Maandag gaat die naar de spuiter om de kras aan de zijkant over te spuiten en de bumper, grill en motorkap. Ik had geluk, want de sloper had nog een motorkap in dezelfde kleur liggen. Hier zat trouwens bekabeling op naar de ruitensproeiers. Weet iemand waar dat voor dient?

Gisteren laatste onderdeeltjes bij de dealer besteld. Dan kan de airco gevuld worden en dan kunnen de koplampen er ook weer in.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zwarte t4 2000

Bericht door Multivan Generation »

kikker schreef:Zo staat die er nu bij. Nieuwe angel eyes zijn al binnen. Maandag gaat die naar de spuiter om de kras aan de zijkant over te spuiten en de bumper, grill en motorkap. Ik had geluk, want de sloper had nog een motorkap in dezelfde kleur liggen. Hier zat trouwens bekabeling op naar de ruitensproeiers. Weet iemand waar dat voor dient?

Gisteren laatste onderdeeltjes bij de dealer besteld. Dan kan de airco gevuld worden en dan kunnen de koplampen er ook weer in.
Die kabeltjes in de motorkap zijn voor verwarmde ruitensproeiers.
Echt balen man, ik hoop dat het verzekeringswerk is.
Maar waarom heb je nieuwe angel eyes besteld? Zijn deze kapot of zo?


Groeten Peter
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Ondertussen weinig gedaan. Eerst maar weer even gespaard. Ik heb hem nog een beetje gericht en nu kloppen alle naden ook weer. Was niet veel werk, maar toch lukte het me niet in 1 keer.

Omdat ik geen ABS heb en die standaard bandje maar verrekt weinig grip geven met regen, was de planning al deze te vervangen. Omdat de velgen ondertussen ook al 14jaar onder de bus zaten waren die aardig geoxideerd, ben ik van plan die gelijk te vervangen. Ik heb stalen velgen gekocht, maar dat is ook zo standaard.

Vorige week me set velgen opgehaald, Deze zijn verbreed (8J&9J) en gepoedercoat
Kleur was en uitprobeersel (ral 7016), maar ik vind hem toch te donker onder mijn bus. Gisteren naar de spuiter gebracht. Worden in een speciaal kleurtje gespoten. Ik kon niet echt en goed kleurnummer vinden en heb de spuiter uitgelegd wat ik wilde en die pakte gelijk een busje verf tevoorschijn.

Spie heb ik al thuisliggen, ik zoek alleen nog Caddy Wielkapjes
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: zwarte t4 2000

Bericht door mastercraft »

Pff balen man maar mooi dat je het weer zo snel hebt opgepakt.
Moet zeggen dat he wel meer schade had dan ik zo op het eerste gezicht terwijl ik boven de 50 reed met 2500 kilo erachter zo op een kerende auto.
Ik had denk ik het geluk dat de sprinter bij mij precies op de balk steun kwam.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Vandaag en gisteren bezig geweest met me nieuwe zomerset,
Gisteren de spie geplaatst, daar zag ik tegenop omdat me betimmering eruit moest.
Gelukkig zaten er geen popnagel onder me betimmering, dus was deze er zo uit.

Als ik over een drempel ging voelde ik dat die rechts stugger veerde dan links, maar rechts staat ook me gereedschapskist van de nodige kg er extra op, maar met wisselen kwam ik erachter dat er 2 verschillende veren onder de bus zitten.
Ik vind hem nu ook te hoog staan, dus ga me oriënteren voor andere veren
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Vandaag begonnen met bekleden. Het was al eerder de planning, maar ik vond het zonde om het weer opnieuw te kunnen doen omdat de spie er nog op moest. Manier van Harry werkte super :yes , beetje thinner bij de tix en met een roller aangebracht

Ik baal ervan dat ik het niet af kon maken. morgen nog ff netjes afsnijden en van de week weer verder.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Naaldvilt glad voor de zijwanden, is een mm of 5 dik.
Ik heb van dat projecttapijt (ook naaldvilt) voor op de grond. Dat is ongeveer een 1cm dik.

Naafkapjes ook binnen :D
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

De Wit in Schijndel.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: zwarte t4 2000

Bericht door VWZN »

Heel mooi die bekleding.
Snap alleen niet hoe je die verschillende hoeken zo strak krijgt.
Insnijden, knippen, plakken, rekken, krimpen.
Detailfoto's???
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Je moet gewoon stuk voor stuk doen. ik heb delen van ongeveer 30cm per keer geplakt.
Ik heb eerst de stof recht gelegd en geklemd.
Daarna heb ik vlak naast wat ik geklemd ingesmeerd met lijm, als het plakt krijg je het niet zo makkelijk meer los, maar door het geklemd zat ben ik gelijk recht begonnen. Ik heb eerst de rechte vlakken gelijmd, daarna die hoekjes stuk voor stuk op maat geknipt en geplakt.
Ik heb de stof net onder het rubber door laten lopen, de laatste 2 cm zitten niet eens gelijmd

Luiken heb ik later uitgesneden. De luikringen heb ik er gewoon opgeschroefd, zonder stof weg te halen.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: zwarte t4 2000

Bericht door VWZN »

Mooi gedaan :yes
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker »

Achterkant van de vloer had ik al eens afgewerkt. Met een oude afwerkkap, en deze op maat geslepen en voorzien van glasvezel.
Deze liep best schuin omhoog vergeleken de rest van de vloer, en ook kraakte die erg als je erop stond.
Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik deze eruit heb getrokken.

Stukje staal gehaald, netjes ingefreest op de vloer.
Nu loopt de vloer wel vlak door.

Kopschot bekleed, dit was nog een best werk om het netjes te krijgen met al die hoeken van de dubbel cabine.
Vloer ligt er nog los in, maar is wel al op maat.

Nou hoeft alleen de klep nog en dan ben ik klaar met bekleden, het valt me alles mee qua werkzaamheden en hoe netjes ik het krijg.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Plaats reactie