Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door m.c van den berg »

Heb je een compressor ? zo ja (denk ik) onderkant slang er af, zo dicht mogelijk bij het bewuste gat en dan lucht in blazen. dan heb je het wel geprobeerd. als het niet lukt. waar woon je?
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Spliffy
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Spliffy »

Ja, het bochtje is behoorlijk krap idd. Die camerakop van zo'n endoscoop is dan de moeilijkheid denk ik. Je hebt ze ook met n opzetspiegeltje, kan ik iig even t hoekje om gluren. Tandartsspiegeltje is wsl ook te groot, diameter opening is maar 2 cm ong.
ga op dit moment vooral voor klein slangetje op stofzuigerslang, ben al aan t knutselen. Compressor kan evt nog in combinatie met stofzuiger. Blazën aan de ene en zuigen aan de andere kant. :yes Ik woon trouwens in Utrecht, m.c van den berg
Iemand die zo weet welke slang daarvoor geschikt is? Bij/boven nr 32 op dit plaatje?
Blok klein.jpg
Spliffy
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Spliffy »

Ik denk erover deze http://www.testo.nl/product/0563+3191/Set-testo-319 te huren bij t bedrijf dat bijna alles verhuurt. Lekker klein cameratje, die komt t hoekje mss wel om
tenzij toevallig iemand hier er (tegen vergoeding) een te leen heeft? Dit mag zijn in omgeving Utrecht, maar ook alles in de lijn Leeuwarden - Utrecht. En dan ook nog eens via de polder (a6) of Noord Holland (a7).
en compressor heb ik geregeld btw
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Herman744 »

Stukje is niet in de cylinderkop gevallen, maar wel degelijk in het blok. In het gietijzeren deel. Volgens mij is je laatste afbeelding van de voorzijde van de motor. Hier wordt alleen afgedicht met een O-ring.
Spliffy
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Spliffy »

Hoi herman744,
klopt, laatste foto is van voorzijde. Met als vraag of t zin heeft op t aangegeven punt (bij nr 32) met de compressor lucht in te spuiten, en tegelijkertijd t gat van de flens aan zijkant van blok af te zuigen.
En dus toch in t blok gevallen zeg je. Zou je dat iets meer kunnen uitleggen alsjeblieft? want ik snap nog niet helemaal hoe het daarbinnen zit blijkbaar. Op deze foto zie je rechts die flens zitten op de cilinderkop. Duidelijk zie je ook de gaten aan de onderkant van de kop. zijn dit zowel olie als koelvloeistofkanalen? en welke zijn dan voor de koelvloeistof? En nog specifieker, is het te zeggen in ( of door) welke dat stukje vanuit de kop in het blok is gevallen dan? Hartelijk bedankt alvast:)
Zyl-069.jpg
Spliffy
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Spliffy »

Vanmorgen is het me gelukt het stukje eruit te krijgen. Met de arm en hand in een haast onmogelijke positie kon ik het stuk voelen met t topje van m'n pink. Het was precies blijven hangen in t koelvloeistofgaatje tussen kop en blok gelukkig. Endoscoop, opzuigen met slangetje, tape aan pink, grijpertje, ijzerdraadje het mocht niet baten. Tot vanmorgen een drupje secondelijm op de pink op t 'm deed. In de 3de poging was t eruit:)
Ik wil jullie graag bedanken voor het meedenken, de tips en de adviezen!
20150322_125445_resized_1.jpg
20150322_125445_resized_1.jpg (14.11 KiB) 1033 keer bekeken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Multivan Generation »

Daar heb je mazzel bij gehad.. :toppie

Maar nu moet je nog zo'n nieuw pijpje op de kop tikken :knipoog
Spliffy
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Spliffy »

die had ik gelukkig al geregeld. Dus alles is weer terug op z'n plek en hij loopt (bijna) weer als n zonnetje :yes

Ontdekte al doende dat er verkeerde stuurbekrachtingingsolie inzit en de verwarmingsslang aan vervanging toe is. Maar das voor volgend weekend :zwaai
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Harry 341 »

Top man!,,
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door m.c van den berg »

Toppie gedaan :yes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door RichardK »

Vindingrijk hoor! Mooi dat ie bijna weer loopt!
Life's What You Make it...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Egbert&Manon »

:proost
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: oeps. stukje koelvloeistofpijp van flens in blok gevallen

Bericht door Herman744 »

Spliffy,

Had het draadje niet meer gevolgd. Stukje zat wel in de kop natuurlijk. Daar zat ik flink mis. Prachtig dat je het opgelost hebt.
Genieten weer.
Plaats reactie