Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achteruitrijcamera, iemand suggesties?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Achteruitrijcamera, iemand suggesties?

Bericht door vw_s »

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke achteruitrijcamera voor op onze bus. Is erg handig met het alleen aankoppelen van een caravan of aanhanger èn natuurlijk met inparkeren. In onze vorige bus zat er 1 met het beeldscherm in de achteruitkijkspiegel geïntegreerd en dat beviel mij prima. Heb ik liever als ergens een los scherm, lijkt me nogal inbraak gevoelig...
Wie heeft er ook zo'n set ingebouwd en is er tevreden over of juist niet?
Mijn budget is zo'n 100€.
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Achteruitrijcamera, iemand suggesties?

Bericht door Hella »

Heb onlangs een achteruitrijcamera met schermpje in de spiegel in mijn T4 ingebouwd.
Gekocht (in de aanbieding) bij de Aldi voor € 50,-- (dus binnen jouw budget :yes ).

Inbouw was wel wat werk. De camera op de bijgeleverde montageplaat geplaatst tussen de kentekenplaat en de rand voor het openen van de achterklep. Past net!
Voor de bedrading de binnenbekleding van de achterklep gedemonteerd en binnendoor getrokken naar de zendunit die ik achterin op de luidsprekerbak heb geplakt met voorgelijmd klittenband. De ontvangstunit over de binnenspiegel gemonteerd (is makkelijk want met een kwart-slag draaien haal je de oude binnenspiegel zo van de voorruit af).
Net de boven de spiegel in de binnenverlichtingsunit een klein gaatje geboord en de voeding voor het beeldscherm aangesloten op de daar aanwezige +draad. Mooie daarvan is dat je geen draden ziet lopen voor de voorruit.
Het meest lastige was de aansluiting op de kabel van de achteruitrijlamp. Daar kom je met een paar grote handen vrijwel niet bij. :nuts



Nadeel van de (veel) grotere spiegel is wel dat de zonnekleppen (m.n. die aan de passagierskant) niet meer goed bruikbaar zijn. Ze kunnen niet helemaal meer naar beneden. Daarom ga ik zo gauw als de temperatuur dat toelaat een blauwe zonneband op de voorruit plaatsen.
Bijlagen
P1040816.JPG
P1040816.JPG (61.57 KiB) 3075 keer bekeken
P1040817.JPG
P1040817.JPG (64.75 KiB) 3075 keer bekeken
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: Achteruitrijcamera, iemand suggesties?

Bericht door kenny367 »

Waarom geen DNT RFK achteruitrijcamera, daarin heb je diverse mogelijkheden werkt via wifi network en als je smartphone hebt bestaat er een app van.
Het voordeel is dat je geen draden hoeft te trekken. https://www.conrad.nl/nl/dnt-rfk-wifi-w ... 98469.html
Groetjes, John
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera, iemand suggesties?

Bericht door vw_s »

Bedankt voor de reacties zover!

Zo'n set met de gsm als beeldscherm had ik idd ook al gevonden en de nadelen zoals beschreven in de review had ik idd grotendeels al zo ingeschat.

De set van de Aldi (Movecare?) zie ik nu geregeld op Marktplaats. Ziet er op zich niet verkeerd uit maar kies liever voor wat duurzamer. Niet dat ik over een jaartje of wat weer alles uit kan bouwen omdat het niet meer werkt...

Vraag me af of grote fabrikanten als Philips of Pioneer etc. niet zo'n product ik het assortiment hebben. Kan er iig geen vinden...
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Plaats reactie