Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
6 versnellingen
6 versnellingen
Ik was op zoek om iets te vinden over een langere 5e versnelling in mijn t4 acv. Toen kwam ik dit tegen:www.das6-gang-getriebe.de. Er bestaat dus een mogelijkheid om een t4 met een 6 bak te hebben. Alleen veel centjes................
Trouwens bestaat er wel een serieuze mogelijkheid tot aanpassing van de bak met een wat langere 5?
Trouwens bestaat er wel een serieuze mogelijkheid tot aanpassing van de bak met een wat langere 5?
Re: 6 versnellingen
de bak van de ACV kan die zowieso al niet want er staat
T4 außer 75 und 111kW TDI
Ik heb dat ook dat als ik 125-130 km/h rijdt met +/- 3100 rpm dat ik denk...Jammer... die ACV motor kan
op zijn sloffen 130 km/h trekken bij 2000 rpm... met een 6 bak zal die een stukje zuiniger zijn
maar elke T4 is al minimaal 12 jaar oud
die investering (als het al kan) is veel te hoog!!!!!!!!!
zoveel Diesel kun je nooit meer daardoor besparen
onbegrijpelijk dat ze bij de nog niet alle modellen met een 6 bak hebben uitgerust na de
T4 außer 75 und 111kW TDI
Ik heb dat ook dat als ik 125-130 km/h rijdt met +/- 3100 rpm dat ik denk...Jammer... die ACV motor kan
op zijn sloffen 130 km/h trekken bij 2000 rpm... met een 6 bak zal die een stukje zuiniger zijn
maar elke T4 is al minimaal 12 jaar oud
die investering (als het al kan) is veel te hoog!!!!!!!!!
zoveel Diesel kun je nooit meer daardoor besparen
onbegrijpelijk dat ze bij de nog niet alle modellen met een 6 bak hebben uitgerust na de
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: 6 versnellingen
Ik lees toch op hun site dat ze ook voor de 75 en 151 pk een bak gaan maken. 3000 euro!!!!!!
maar wel leuk......................
mvg
Willy
maar wel leuk......................
mvg
Willy
Re: 6 versnellingen
De site vermeldt: Wir planen eine 6-Gang-Lösung für VW T4 2,5TDI mit 75 und 111kW
Dat is dus de 102pk en 151pk
En verder:Geplante Serienfertigung Ende 1.Quartal 2015
Ze zijn dus nu ongeveer verkrijgbaar, maar ja... 2999 euro, dat is wel incl. btw, dat dan weer wel.
Dat is dus de 102pk en 151pk
En verder:Geplante Serienfertigung Ende 1.Quartal 2015
Ze zijn dus nu ongeveer verkrijgbaar, maar ja... 2999 euro, dat is wel incl. btw, dat dan weer wel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: 6 versnellingen
Ja dat bedoelde ik ook 102 pk en 151 pk.
mvg
Willy
mvg
Willy
Re: 6 versnellingen
Of kijk ff op deze site: http://www.eurotuning.cz/images/image/e ... n_kit.html
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Volkswagen California Club 1994
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 6 versnellingen
De 75kw bak er onderuit , en een 111kw bak eronder . Dat zal al een goede verbetering zijn in toerentalreductie .willy schreef:Ik was op zoek om iets te vinden over een langere 5e versnelling in mijn t4 acv. Toen kwam ik dit tegen:www.das6-gang-getriebe.de. Er bestaat dus een mogelijkheid om een t4 met een 6 bak te hebben. Alleen veel centjes................
Trouwens bestaat er wel een serieuze mogelijkheid tot aanpassing van de bak met een wat langere 5?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 6 versnellingen
Ja Pascal dat lijkt ook een goed idee, maar toch niet zo goedkoop. je moet een bak aandrijfassen startmotor en liefst als je het er toch uit hebt ook een nieuwe frictieset. Hoeveel euros zijn we dan verder? En dan is het nog niet gemonteerd.......
Of maak je mij een mooie aanbieding...............................
mvg
Willy
Of maak je mij een mooie aanbieding...............................
mvg
Willy
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 6 versnellingen
Tja , een 111kw bak en toebehoren zijn toch heel wat goedkoper dan 3000eur voor een modificatie van een 75kw bak .willy schreef:Ja Pascal dat lijkt ook een goed idee, maar toch niet zo goedkoop. je moet een bak aandrijfassen startmotor en liefst als je het er toch uit hebt ook een nieuwe frictieset. Hoeveel euros zijn we dan verder? En dan is het nog niet gemonteerd.......
Of maak je mij een mooie aanbieding...............................
mvg
Willy
En met de 111kw bak blijft het "origineel" , de gemodificeerde bak is dat niet . En dat is dan altijd zoekwerk om ooit eens een onderdeel te vinden indien de boel het begeeft . Want die gemodificeerde bak is ook geen "massa productie" , dus ben je dan eerder op zoek naar "exotische onderdelen" .
Als je dan nog geluk hebt een 111kw bak te vinden in de "lange" versie , dan is het geluk helemaal compleet . Dat geeft ook een heel mooie toerentalreductie t.o.v. de standaard 75kw bak.
Ik heb zelf zo'n "lange" bak in mijn 111kw Westfalia , en dat ding loopt zonder aarzelen 200km/u ( met een gewicht van 2300kg leeg ) en dan zit de toerenteller ook nog niet eens in de rode zone.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 6 versnellingen
Je moet wel het stabiele vermogen hebben om zo'n lange bak te kunnen gebruiken.
Kijk en vergelijk de koppelcurves van een standaard en gechipte 102 pk t.o.v. een standaard 150 pk..
Kijk en vergelijk de koppelcurves van een standaard en gechipte 102 pk t.o.v. een standaard 150 pk..
Re: 6 versnellingen
Pascal je hebt gelijk hoor, alleen denk ik dat je je een beetje verkijkt op de prijs van een langere bak met alle toebehoren. Het lijkt me al een hele kunst om iemand te vinden die jou de spullen levert en ook monteert voor 1500 euro.
Of zit ik er dan compleet naast?
mvg
Willy
Of zit ik er dan compleet naast?
mvg
Willy
Re: 6 versnellingen
Trouwens, zijn er dan voor de 151 pk versie verschillende bakken? Zo ja welk type heeft dan een lange overbrenging?
mvg
Willy
mvg
Willy
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 6 versnellingen
kijk maar eens hier:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe
Onderaan de pagina het bestand getrieberechner downloaden..
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe
Onderaan de pagina het bestand getrieberechner downloaden..
Re: 6 versnellingen
He Peter dat gaat mij een beetje boven de pet. Maar wat ik eigenlijk weten wil is of er voor de 151 pk verschillende bakken zijn gemaakt. Ik kom alleen bakken op ebay tegen met code eez of dqr.
mvg
Willy
mvg
Willy
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 6 versnellingen
1. Gang --- 2. Gang ---3. Gang --- 4. Gang --- 5. Gang
3,909 --- 2,118 --- 1,296 --- 0,895 --- 0,694 = EEZ en ook DQR
3,909 --- 2,118 --- 1,296 --- 0,895 --- 0,694
Motorcode AHY beide bakken dus EEZ en DQR geleverd.
Motorcode AXG alleen bakcode DQR geleverd.
Wat het verschil tussen die 2 is? geen idee.
Der Getrieberechner wurde von Hanno Junge in MS Excel erstellt. Er beinhaltet eine Vielzahl von VW-Getrieben inkl. der meisten T4-Getriebe.
Er zeigt nach Auswahl eines Getriebes die Übersetzungen und berechnet abhängig von der vorzugebenden Radgröße die Drehzahlen bei unterschiedlichen Geschwindigkeiten und stellt diese grafisch dar.
Of te wel: de versnellingsbak rekenmodule is door Hanno Junge gemaakt in Excel.
Heel veel VW-versnellingsbakken inkl de meeste T4 bakken worden er in vermeld.
Je kiest de bakcode en de verschillende overbrengings verhoudingen worden getoond.
Ook het toerental, afhankelijk van de ingegeven bandenmaat, wordt bij verschillende snelheden grafisch weergegeven.
Dus kun je hiermee vooraf al bepalen welke andere versnellingsbak welk effect in toerental zal hebben..
3,909 --- 2,118 --- 1,296 --- 0,895 --- 0,694 = EEZ en ook DQR
3,909 --- 2,118 --- 1,296 --- 0,895 --- 0,694
Motorcode AHY beide bakken dus EEZ en DQR geleverd.
Motorcode AXG alleen bakcode DQR geleverd.
Wat het verschil tussen die 2 is? geen idee.
Der Getrieberechner wurde von Hanno Junge in MS Excel erstellt. Er beinhaltet eine Vielzahl von VW-Getrieben inkl. der meisten T4-Getriebe.
Er zeigt nach Auswahl eines Getriebes die Übersetzungen und berechnet abhängig von der vorzugebenden Radgröße die Drehzahlen bei unterschiedlichen Geschwindigkeiten und stellt diese grafisch dar.
Of te wel: de versnellingsbak rekenmodule is door Hanno Junge gemaakt in Excel.
Heel veel VW-versnellingsbakken inkl de meeste T4 bakken worden er in vermeld.
Je kiest de bakcode en de verschillende overbrengings verhoudingen worden getoond.
Ook het toerental, afhankelijk van de ingegeven bandenmaat, wordt bij verschillende snelheden grafisch weergegeven.
Dus kun je hiermee vooraf al bepalen welke andere versnellingsbak welk effect in toerental zal hebben..