Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zwarte velgen - Le mans of iets anders?

vragen over de T5
Plaats reactie
cameleonbike
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2007, 13:11
Locatie: Deftinge

Zwarte velgen - Le mans of iets anders?

Bericht door cameleonbike »

Ik heb dit weekend een zwarte T5 gezien met zwarte velgen en ik was verkocht!
Nu heb ik toch enkele vragen.

Ik kan Le Mans ATP 17" velgen kopen bij alltyre service voor 720euro incl plaatsing in originele kleur, of 1071euro voor de mat zwart gelakte.
Is dit een eerlijke prijs?

- Is er iemand van jullie die zwart gelakte velgen heeft? een aanrader?
Of doe ik dit beter niet? Ik heb een beetje schrik omdat ze nadien gelakt worden.

- Is er mss een andere velg met ongeveer dezelfde look als le mans maar dan van fabriek origineel mat zwart?

Bedankt!
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

LM-velgen zijn af fabriek gepoedercoat. Afhankelijk van de kwaliteit velg (en vaak dus ook de prijs) is dit poedercoaten goed of minder goed gedaan. De hechting van de poedercoat op de ondergrond is bijzonder belangrijk voor hoe de poedercoat zich gaat houden op langere termijn. Slecht hechtende (goedkopere) poedercoat zal gaan afbladderen, met als gevolg dat de velgen opnieuw gestraald en gelakt moeten worden.

Wanneer je velgen koopt die na de poedercoatlaag gespoten moeten worden zijn er 2 zaken die belangrijk zijn: kan de poedercoatlaag wel overgespoten worden en hoe wordt dit dan gedaan?

Sommige poedercoatings zijn dusdanig hard dat je er nauwelijks hechting op kunt krijgen. Andere poedercoatings zijn zachter er kunnen goed opgeschuurd worden om hechting van de aflak te krijgen. Bij het aflakken is het erg belangrijk om een goede primer te gebruiken; meestal is een EP(epoxy)-primer de beste optie. Dit is na te vragen bij de lakproducent. Sommige lakproducenten zeggen dat poedercoat overgespoten kan worden, andere zeggen van niet....

Als je een setje gespoten velgen koopt, zorg dus dat je zwart op wit garantie hebt op het spuitwerk!
Plaats reactie