Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

6 versnellingen

vragen over de T4
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

Re: 6 versnellingen

Bericht door willy »

Dank je wel voor de uitleg Peter.
Toch ben ik benieuwd of er iemand is die een schatting kan geven van het veranderen van bak van 102 pk naar 150 pk wat de kosten betreft. Of is er iemand die zoiets heeft liggen????

mvg
Willy
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: 6 versnellingen

Bericht door Lambiek »

1) We offer the modification of the 02G gearbox to the version with 6 gears

2) The 6th gear is shifted into the position against the 5th gear (rear right position),

the reversing gear is shifted into more rear right position, next to the 6th gear,

after pressing the gear shift lever downwards

3) As the ratio of the 6th gear, we offer: i6= 0,55 (front drive, permanent transmission 3,9) and i6=0,47 (syncro, permanent transmission 4,9)

4) Ratio charts

5) We offer you a free-of-charge replacement of bearings and shaft seals, you pay only the material (bearings, shaft seals). (After dismantling the gearbox, we will see, which bearings are in good condition and where we would recommend their replacement)

6) Since modifying the gearbox, we offer the same warranty conditions for our modification like Volkswagen for new vehicles

7) A new homologation is not necessary in our opinion, as the vehicle has been homologated with the 5th gear, which remains preserved.

8) price: 1.900,- Euro (without VAT)

9) We have a preliminary agreement with the transportation company TNT that they transport the gearbox from Europe and return it to the customer for a price not exceeding 110,- Euro, if the washed gearbox without oil is secured to a Euro palette (half palette).

Regards Jakub Kalivoda, EuroTuning
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 6 versnellingen

Bericht door Multivan Generation »

Een schot voor de boeg.
Gereviseerde 2de hands bak 800 euro.
Koppeling, 2MV en drukgroep 650 euro (want ja, alles ligt dan toch al open).
Arbeid 8 uur werk voor 1 persoon.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 6 versnellingen

Bericht door Pascal-141 »

willy schreef:Pascal je hebt gelijk hoor, alleen denk ik dat je je een beetje verkijkt op de prijs van een langere bak met alle toebehoren. Het lijkt me al een hele kunst om iemand te vinden die jou de spullen levert en ook monteert voor 1500 euro.
Of zit ik er dan compleet naast?

mvg
Willy
Multivan Generation schreef:Een schot voor de boeg.
Gereviseerde 2de hands bak 800 euro.
Koppeling, 2MV en drukgroep 650 euro (want ja, alles ligt dan toch al open).
Arbeid 8 uur werk voor 1 persoon.
Wat Peter hier vermeld , zal zo ongeveer wel een realistisch bedrag zijn.

tweedehandsbakken vind je soms ook wel al voor pakweg 300-450eur.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

Re: 6 versnellingen

Bericht door willy »

Hallo Peter en Pascal. Jullie weten er meer van als ik, maar moeten er ook niet andere aandrijfassen op of passen dan de oude? Moet er ook niet een andere startmotor op?

mvg
Willy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 6 versnellingen

Bericht door Multivan Generation »

Andere aandrijfassen ja, andere startmotor niet per se.
Als je het 2 MV niet van een 150 pk kiest maar gewoon die van de 102 pk houdt/kiest, dan niet volgens mij.

Ik persoonlijk zou niet voor een langere bak gaan.
Met het moderne nieuwe rijden en de nieuwste ontwikkelde auto's wordt er zeer laag toerig gereden.
Ik heb laatst met een Peugeot gereden 120 km/u bij 1800 rpm.
Een T4 is een ouder ontwerp en beter is het daarbij om die wat hoger in de toeren te rijden.
Plaats reactie