Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Leeghalen DPF: Waar en door wie?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door dyselinck »

Hoi,

Ik ben beginnen met zoeken naar een bedrijf / persoon die mijn DPF kan leeghalen.

Als je op google intypt "Dpf verwijderen" word je overspoelt met websites die het allemaal wel kunnen maar sommige zien er niet echt koosjer uit.

Omdat ik me al eens verdiept heb in deze materie heb ik wel een "filter" gevonden.

Ik begrijpt dat de EGR klep kan toegeschreven worden na de verwijdering van de DPF. Dit is dacht ik maar een kwartiertje programmeerwerk.

Dus bedrijven die voor de EGR klep nog eens ( soms 100-en euries) extra rekenen vallen voor mij al door de mand.

Kan iemand mij een goede, maar goedkoop bedrijf aanraden in het zuiden van Nederland voor het verwijderen van DPF en EGR?

***Bijkomende vraag! Mijn bus is gechipt op maat, kan dit kwaad voor het uitschrijven van de DPF?

Bedankt!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door Geert G »

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
pantaleimon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2014, 14:54
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door pantaleimon »

dezelfde als degene die je bus gesjipt heeft?
die weet ook hoe de bus precies gesjipt is

groeten
Frank
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door dyselinck »

De jongens die mijn bus gechipt hebben moeten de bus voor het laswerk zelf doorsturen naar een ander bedrijf. Hier zou ik hem dus 2 volle dagen kwijt zijn. Niet zo handig als werkbus...
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door Multivan Generation »

dyselinck schreef:Hoi,

Ik ben beginnen met zoeken naar een bedrijf / persoon die mijn DPF kan leeghalen.
Als je op google intypt "Dpf verwijderen" word je overspoelt met websites die het allemaal wel kunnen maar sommige zien er niet echt koosjer uit.
Omdat ik me al eens verdiept heb in deze materie heb ik wel een "filter" gevonden.

Ik begrijpt dat de EGR klep kan toegeschreven worden na de verwijdering van de DPF. Dit is dacht ik maar een kwartiertje programmeerwerk.
Verkeerd gedacht, duurt langer.

Dus bedrijven die voor de EGR klep nog eens ( soms 100-en euries) extra rekenen vallen voor mij al door de mand.
Door je verkeerde aanname is je redenatie niet juist.

Kan iemand mij een goede, maar goedkoop bedrijf aanraden in het zuiden van Nederland voor het verwijderen van DPF en EGR?
Zo simpel is het niet, is bijna 2 uur werk.

***Bijkomende vraag! Mijn bus is gechipt op maat, kan dit kwaad voor het uitschrijven van de DPF?

Kan geen kwaad, maar:
als de software netjes aangepast dient te worden, en ook met het voordeel van wat verbruiks winst,
dan gaat de gehele software op de schop. Om het roetfilter goed te laten werken vind er na-inspuiting plaats om de uitlaatgassen een hogere temperatuur te geven. Als je een goede software aanpasser hebt, dan haalt die dus de na-inspuiting weg uit de kenvelden.
Je gaat dan dus van 3 inspuitings momenten naar 2 inspuitings momenten, met verbruikswinst tot gevolg.
Ook dienen de sensoren netjes uit de software weggeschreven worden, dus niet even simpel met vagcom/VCDS maar echt in de software uit programmeren.
Bedankt!
Succes met de zoektocht.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door dyselinck »

Multivan Generation schreef:
dyselinck schreef:Hoi,

Ik ben beginnen met zoeken naar een bedrijf / persoon die mijn DPF kan leeghalen.
Als je op google intypt "Dpf verwijderen" word je overspoelt met websites die het allemaal wel kunnen maar sommige zien er niet echt koosjer uit.
Omdat ik me al eens verdiept heb in deze materie heb ik wel een "filter" gevonden.

Ik begrijpt dat de EGR klep kan toegeschreven worden na de verwijdering van de DPF. Dit is dacht ik maar een kwartiertje programmeerwerk.
Verkeerd gedacht, duurt langer.

Dus bedrijven die voor de EGR klep nog eens ( soms 100-en euries) extra rekenen vallen voor mij al door de mand.
Door je verkeerde aanname is je redenatie niet juist.

Kan iemand mij een goede, maar goedkoop bedrijf aanraden in het zuiden van Nederland voor het verwijderen van DPF en EGR?
Zo simpel is het niet, is bijna 2 uur werk.

***Bijkomende vraag! Mijn bus is gechipt op maat, kan dit kwaad voor het uitschrijven van de DPF?

Kan geen kwaad, maar:
als de software netjes aangepast dient te worden, en ook met het voordeel van wat verbruiks winst,
dan gaat de gehele software op de schop. Om het roetfilter goed te laten werken vind er na-inspuiting plaats om de uitlaatgassen een hogere temperatuur te geven. Als je een goede software aanpasser hebt, dan haalt die dus de na-inspuiting weg uit de kenvelden.
Je gaat dan dus van 3 inspuitings momenten naar 2 inspuitings momenten, met verbruikswinst tot gevolg.
Ook dienen de sensoren netjes uit de software weggeschreven worden, dus niet even simpel met vagcom/VCDS maar echt in de software uit programmeren.
Bedankt!
Succes met de zoektocht.
Groeten Peter
Hay Peter, ik heb door de zoekfunctie gezien dat jij wel ervaring hebt in deze materie? Doe je het nog steeds?

groetjes
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
GoodOldDiesel
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15

Re: Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door GoodOldDiesel »

Jos....
Gr.

Evert M
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Leeghalen DPF: Waar en door wie?

Bericht door heemskerk »

Dieverbrug...
Plaats reactie