Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gelukkig toch weer een T4

vragen over de T4
Plaats reactie
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Gelukkig toch weer een T4

Bericht door MrMillion »

Aangezien mijn huidige T4 verkocht is, had/heb ik 2 weken de tijd gehad om een andere bus te vinden.

Nog wel gekeken naar andere modellen als een movano/master, lt/sprinter, ducato enz enz. Maar ik kwam telkens weer bij de t4 uit. Zijn gewoon topauto's. Mijn eisen waren eigenlijk simpel. Een witte enkele cabine na medio 1998. Motor maakte me niet zoveel uit zolang het geen 1.9d of 2.4 was.

Veel busjes gezien, maar de meesten gaven mij grote twijfels. Ik had geen zin in hoge kilomterstanden . Helaas waren de lagere standen of achtelijk duur of van een aannemer geweest.

Maar in veendam stond de juiste bus voor mij. 88pk tdi uit 1999 wit en enkele cabine. Niet onbelangrijk , 'normaal gebruikt' her en der een roestplekje die eenvoudig te verhelpen is. Elektrische ramen/spiegels, cv met afstandsbediening en luxe deurbakken met speakers.

Tzt een bankje erin waarschijnlijk, maar ben allang blij dat ik nog steeds T4 rij ;)
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Gelukkig toch weer een T4

Bericht door Gemberdraak »

Gefeliciteerd! :driveT4
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Gelukkig toch weer een T4

Bericht door koensch »

harstikke goed!

btw : als ik zie hoe mijn busje nog steeds loopt, ben ik niet meer bang voor een T4 met een hoge km-stand.....
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: Gelukkig toch weer een T4

Bericht door MrMillion »

Mijn blauwe t4 gaat volgende week naar roemenie met 510000 km. Loopt nog als een tierelier, maar ik heb geen zin/ tijd om de waslijst 'kleine' dingetjes te fixen terwijl ik dan nog met een DC zit in voor mij de verkeerde kleur.

Toen ik de bus kocht met 430000 heb ik echt de ellende van een ander gekregen. Vandaar dat ik 300.000 een mooie realistische grens vond. Weliswaar is de 88pk keurig onderhouden
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Gelukkig toch weer een T4

Bericht door frank884 »

Ja het is al riskant om een heel hoge kilometerstand te kopen bij bussen die toch al op leeftijd zijn.
er wordt ook mee "gewerkt".. en vaak zijn ze "toch maar van de baas":

Als ik een bus moest kopen en er stond een ACV T4 van 5 jaar oud of er stond een 1.9TDI (zelfde vermogen)
of die 5 cylinder T5 dan kocht ik altijd die T4. maar de T4's ze zijn helaas allemaal behoorlijk op leeftijd.

ik heb nu 310000 km maar ik rijdt deze al vanaf 2006 (met 4 jaar oud gekocht) dus ik weet wat ik heb, en
ook hoe ik hem onderhouden heb,........ en daardoor durf ik daar best nog een hele tijd mee te rijden.

Heb wel nog de 1e koppelingsplaten (310.000 km) dus die zullen een keer een flink bedrag gaan kosten
maar voor de rest niks aan de hand Die motor is een van de fijnste motoren ooit gebouwd door VW voor de bussen.
verbruikt 1/3 liter olie per 20.000km dus perfect.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: Gelukkig toch weer een T4

Bericht door MrMillion »

Goede vriend van mij heeft een 1.9TDI T5, die ook al meerdere malen bij de dealer heeft mogen staan. Wat ik merk in mijn omgeving is dat de T5 opzich een prima bus is, maar als je er wat mee hebt dat het dan ook meteen flink geld gaat kosten. En de algehele bouwkwaliteit vind ik toch iets minder dan bij een T4.

De jongste T4 is inmiddels ook 12 jaar oud. Dus erg goed opletten wat je koopt. De "witte" heeft gewoon 3 ton gedraaid en dat zie je, niks bijgewerkt of opgepoetst maar wel passend bij de stand en leeftijd van de bus. Tevens is koop ik de bus van de 2e eigenaar ( antiquair) en de eerste eigenaar was een kruidenhandel.
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: Gelukkig toch weer een T4

Bericht door snowman »

ik heb een paar jaar met een 174 pk t5 gereden en ben daar behoorlijk op leeg gelopen.
daarna twee jaar een Subaru forester gehad, heerlijke en zeer betrouwbare auto, maar het busvirus bleef kriebelen.
nu sinds een jaar weer een t4 multivan met 151 pk, dit rijdt toch echt 100 keer beter dan een t5, de t5 vond ik erg karakterloos en afstandelijk. bij een t5 stap je in en een t4 trek je aan.
dit is mijn derde t4 en het liefst zou ik altijd t4 met die heerlijke 5 cylinder blijven rijden.

:T44EVER
GoodOldDiesel
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15

Re: Gelukkig toch weer een T4

Bericht door GoodOldDiesel »

Er was weinig mis met mijn t4, behalve de leger print. Maar zakelijk verwachten klanten ook iets, dus toch maar t5 gekocht en ja de eerste rekening al geweest. Echter daar ook de aanschafprijs voor gekozen.

Eigenlijk vind ik de t3 de laatste karakter auto van Volkswagen.. en dat jeukt soms toch wel. Als ik middelen zou hebben in financiële maar ook tijd en ruimte, dan zou ik graag een t3 opknappen en rijden.
En ach zelfs een 1.6d komt er wel. De omgeving ergert zich eerder aan mij dan ik aan de omgeving want ik rij voorop in de file :bifun
Gr.

Evert M
Plaats reactie