Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie ff tijd

vragen over de T4
Plaats reactie
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

wie ff tijd

Bericht door dennisnotebaart »

wie zit er in zeeland en heefd zin en tijd en de kennis om eens naar mijn busje te kijken ?

heb een behoorlijke stamp/brom/rammeltje in mn blok/bak zitten,dit doet zich voor bij flink gas geven(dus onder belasting)bij rustig weg rijden geen enkel probleem,maar echter bij het doortrekken,bv richting snel weg en bij zo een 120/130 km een hele dikke brom/dreunend geluid.

ikzelf verdenk het 2 massa vliegwiel(koppeling vervangen 25000 geleden)

maar vrees omdat dit geluid zich voordoet onder belasting dat het ook wel eens een krukaslager zou kunnen zijn. :werkaanT4

ik denk redelijk wat te weten van de techniek,maar hier vind ik zo snel geen oorzaak.

t4 van 2000,88 pk eerste eigenaar en nu 207000 km en niet of nooit gechipt of zwaar belast.

dus als er iemand eens zou willen kijken/luisteren (hoefd zeker niet gratis) heel graag.

ikzelf woon vlakbij goes.

bij voorbaat dank,en de groeten aan alle forum leden.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: wie ff tijd

Bericht door henkru »

Kijk eens naar je motor steunen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: wie ff tijd

Bericht door dennisnotebaart »

tot zover beankt , maar hoe check ik deze steun ??
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: wie ff tijd

Bericht door dennisnotebaart »

en ik heb het idee dat het veel erger is bij warme motor, zou het kunnen zijn dat deze steun olie gevuld is ? want dan zou het kunnen zijn dat bij warme motor de steun logischer wijze ook warm word en zn demping verliest omdat de olie/vloeistof warmer/dunner wordt???
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: wie ff tijd

Bericht door Pascal-141 »

dennisnotebaart schreef:en ik heb het idee dat het veel erger is bij warme motor, zou het kunnen zijn dat deze steun olie gevuld is ? want dan zou het kunnen zijn dat bij warme motor de steun logischer wijze ook warm word en zn demping verliest omdat de olie/vloeistof warmer/dunner wordt???
De motorsteun is inderdaad vloeistof gevuld ("gel" ?)
Als die verslijten kun je een bonkend geluid krijgen wanneer de motor "kantelt" bij wel/geen belasting . En inderdaad : je merkt verschil wanneer de motorsteun koud of warm is .

Motor/versnellingsbak hangen vast op 3 punten : motorsteun, versnellingsbaksteun , en pendelsteun (bij de modellen tot 95 was er geen pendelsteun maar een gewone "silent-bloc" (rubber) .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wie ff tijd

Bericht door Multivan Generation »

Heb je het PB'tje gelezen?
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

Re: wie ff tijd

Bericht door dennisnotebaart »

hoi multivan.net berichtje gelezen( beetje te laat)bedankt nogmaals.(heb intussen ook een overlijden erbij gekregen van een familie lid,)

vandaag een verschijnsel erbij, starten en netjes lopen maar niet meer dan 2400 toeren bij volgas,nu zou je zeggen ,noodloop, MAAAAAAAR, ff het gas vasthouden resulteert in een normale motorloop,dwz netjes gas te geven tot aan het rode gebied, dit doet zich voor bij elke start, warm of koud, ook schud de motor eigenlijk continu als je op bepaald toerental het gas vasthoud, dus de eerste verdenking gaan uit naar 1 of meerdere verstuivers., ook is het motor vermogen niet meer zo als het geweest is,loopt echter wel zonder bokken of schudden,maar het lijkt of de handrem aanloopt zeg maar.

turbo slangen zijn heel,en alle vacuüm slangetjes lijken dat ook.

helaas heeft een vriend z'n vagcom uitgeleend en kan deze pas zondag a.s ophalen om uit te lezen.

dus deze week maar ff nog rustiger doorpruttelen dan anders en zondag afwachten.

iemand een idee wat een setje verstuivers kost ?(gewoon orginee)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wie ff tijd

Bericht door Multivan Generation »

Tsja,
ik stuur je een berichtje terwijl je nog online bent.

Nu lees ik dat het nog wel even kan wachten.
Prima..

Succes er mee...
Plaats reactie