Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
DC van kwb naar lwb,kan dat ?
DC van kwb naar lwb,kan dat ?
Hoi
Kan ik een DC van een kwb in een lwb bouwen ?
En moet ik dan de bus ook laten keuren ?
gr.ruud
Kan ik een DC van een kwb in een lwb bouwen ?
En moet ik dan de bus ook laten keuren ?
gr.ruud
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
Ja dat is mogelijk.
Wel moet je het vloertje wat verlengen.
En zou zonder keuring, mits er al een DC op kenteken vermeld staat, mogelijk moeten zijn.
Wel moet je het vloertje wat verlengen.
En zou zonder keuring, mits er al een DC op kenteken vermeld staat, mogelijk moeten zijn.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 15 dec 2014, 08:25
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
haha, zit al een tijdje op dit forum, maar geen idee waar dit over gaat
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
Hoi Peter
De bus heeft geen DC nu
IK wil eventueel mijn DC in bouwen of een andere wat luxere
gr.ruud
De bus heeft geen DC nu
IK wil eventueel mijn DC in bouwen of een andere wat luxere
gr.ruud
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
Vertaling:
DC = dubbelcabine
KWB = korte wielbasis
LWB = lange wielbasis
DC = dubbelcabine
KWB = korte wielbasis
LWB = lange wielbasis
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
Hoi Jan
Ik denk dat ik moet laten keuren
IK heb hier met de zoek fuctie gezocht
Bij de rdw kon zo gauw niets vinden
Ik zal als ik thuis ben eens op mijn kenteken kijken
Mijn bus is ook omgebouwd van enkel naar dubbel cabine
gr.ruud
Ik denk dat ik moet laten keuren
IK heb hier met de zoek fuctie gezocht
Bij de rdw kon zo gauw niets vinden
Ik zal als ik thuis ben eens op mijn kenteken kijken
Mijn bus is ook omgebouwd van enkel naar dubbel cabine
gr.ruud
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
Hallo
Na ombouw moet men de bus laten keuren,heb even gebeld
Op het kenteken papier van mijn bus staat de vermelding van DC
Zag ook dat ik die oude bus alweer 8 jaar heb
gr.ruud
Na ombouw moet men de bus laten keuren,heb even gebeld
Op het kenteken papier van mijn bus staat de vermelding van DC
Zag ook dat ik die oude bus alweer 8 jaar heb
gr.ruud
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
de DC zou misschien wel passen, maar je komt in de knoop met de inrichtingseisen voor bedrijfswagens.
de achterwand van de DC is een tussenschot tussen de cabine en de laadruimte; dit moet aan de eisen voldoen. Daarom heeft een DC voor een LWB meer beenruimte als voor een KWB.
mocht het tussenschot niet goed geplaatst zijn, is je KWB bus geen bedrijfswagen meer, moet je BPM aftikken (zal niet zo veel meer zijn) en valt je bus in het personenauto tarief voor de MRB.
Als je je T4 nu ook al als personenauto MRB betaalt, maakt dat niet meer uit.
de achterwand van de DC is een tussenschot tussen de cabine en de laadruimte; dit moet aan de eisen voldoen. Daarom heeft een DC voor een LWB meer beenruimte als voor een KWB.
mocht het tussenschot niet goed geplaatst zijn, is je KWB bus geen bedrijfswagen meer, moet je BPM aftikken (zal niet zo veel meer zijn) en valt je bus in het personenauto tarief voor de MRB.
Als je je T4 nu ook al als personenauto MRB betaalt, maakt dat niet meer uit.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
Voor een T4 met lange wielbasis waren er van Snoeks (OMOS) 2 soorten DC's te bestellen.koensch schreef:de DC zou misschien wel passen, maar je komt in de knoop met de inrichtingseisen voor bedrijfswagens.
de achterwand van de DC is een tussenschot tussen de cabine en de laadruimte; dit moet aan de eisen voldoen. Daarom heeft een DC voor een LWB meer beenruimte als voor een KWB.
mocht het tussenschot niet goed geplaatst zijn, is je KWB bus geen bedrijfswagen meer, moet je BPM aftikken (zal niet zo veel meer zijn) en valt je bus in het personenauto tarief voor de MRB.
Als je je T4 nu ook al als personenauto MRB betaalt, maakt dat niet meer uit.
Het werd in de optielijst vermeld onder 2 veelzeggende omschrijvingen:
1 DC voor lange wielbasis met optie meer beenruimte, minder laadruimte
2 DC voor lange wielbasis met optie meer laadruimte.
optie 1 is vergelijkbaar met een DC voor een korte wielbasis qua afwerking van de wand, alleen de vloerbak voor de voeten is dieper.
optie 2 staat verder naar voren (beenruimte vergelijkbaar met DC in KWB), en heeft dus meer naar voren wijzend kunststof van de zijwand. de vloerbak zal hetzelfde zijn als een DC voor een KWB.
Bovenstaande was van toepassing op OMOS dubbele cabines, hoe het bij andere leveranciers, zoals bijvoorbeeld Profiglas Ijlst, Akkermans en anderen was weet ik niet.
Doordat een LWB een 40 cm langere wielbasis heeft, kun je dus een DC van een KWB in een LWB monteren.
De laadruimte is dan gelijk aan die van een KWB en moet minimaal 150 cm bedragen.
Re: DC van kwb naar lwb,kan dat ?
hoijan2009 schreef:Dus je rijdt al jarenlang rond met een illegale inrichting.
Dan kan je dat ritje naar de RDW overslaan als die DC al op je kenteken staat.
En wat staat er ij zitplaatsen?
dit gaat over mijn bus die dubbel cabine heeft
de bus die ik op oog heb is enkel cabine waar ik dan een dubbel cabine van wil maken
en bij mijn bus zijn geen zitplaatsen vermeld op het kenteken
gr.ruud