Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie in koelsysteem

vragen over de T5
Plaats reactie
justin
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2007, 13:50

olie in koelsysteem

Bericht door justin »

Hallo allemaal,

Rij sinds een maand of 9 in een T5 174pk automaat. Gisteren auto naar de dealer gebracht omdat het hele koelsysteem vol met olie zit. Kennen jullie dit probleem, is het een kwaal van de T5 of heb ik alleen domme pech?

De auto heeft pas 55000 gelopen. Loop ik nu ok het risico dat er koelwater in het blok is gekomen?

Graag jullie reactie(s)

Dank je wel.

Justin
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

is een typische kwaal voor de T5, kijk maar eens rond op het forum, er zijn genoeg topics over.
blokhuis
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2007, 18:00

Bericht door blokhuis »

Hey,

Ik heb een t5 van juni en nu 6000km gereden en ook dit probleem bijna elke dag stop/fout melding en dan maar weer naar de dealer word het systeem weer gereinigd en een dag later weer het zelfde
dit is nu echt vervelend :muur
dus ook de olie koeler al kapot gehad

gr blokhuis t5 zwart 174 automaat
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Bericht door Joey »

hallo

mijn t5 is nu 4 maanden oud en mijn eerste olie koeler is kapot gegaan na +- 4000 km ben daarna op vakantie gegaan heeft ie het gelukkig uit gehouden en terug van vakantie op een dag met 9000 km op de teller boem weer de olie koeler kapot drie dagen later boem weer langs de weg blijkt denk ik maar dat geven ze niet toe dat toen ze de oliekoeler vervangen er geen genoeg olie in hebben gegooid dus weer terug gooien ze er alleen olie bij en zeggen ze dat ik +- 800 kilometer moet rijden en weer terug moet komen om te controleren maar ze stuurde me wel weg met olie in mijn koel systeem deze hebben ze niet meer gereinigd doen ze de volgende keer zeggen ze dus al met al DIE OLIE KOELERS ZIJN GEWOON ...
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

bij mijn was het vandaag ook mis. net 20000km gelopen en nog geen 4 maanden oud. maandag maar naar de dealer toe.
Plaats reactie