Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

220 in je bus

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

220 in je bus

Bericht door Rob RD »

Op een Multi-site project ruil ik upsjes in. Nou heb ik es een keer zo'n UPSje omgebouwd naar 220 omvormer, een simpele ingreep, eigenlijk alleen een Andersen 175A connector eraanmaken.
Ik denk, ik hou een paar van die dingen apart want ze zullen wel de een na de andere sneuvelen. Maar tot mijn verbazing rij ik al 4 jaar rond met een ding dat niet kapot gaat of kapot te krijgen is. Dus ik heb er een paar over. Mocht je geinteresseerd zijn wil ik er voor een paar tientjes (een paar zou 2 zijn) wel afstand van doen. Je hebt dan 800W tot je beschikking. Omdat ik het een project vind en geen advertentie heb ik het bij de projecten geplaatst, mods mogen zich uiteraard vrij voelen hier wat aan te doen.
Uiteraard ben je wel bezig met bedrading en schakelingen, maar dat is de hobby. Met aansluiten kan ik je op alle manieren bijstaan.
Mocht er interesse zijn geef je even een berichtje, kan gewoon hier.

Ikzelf heb het apparaatje achter de scheidingswand staan, met 2 kabels van 16 qmm vanaf de accu gevoed. Met tussenrelais, handmatig bediend en met een hulpaccu voor bij het starten en als reservecapaciteit bij stilstand met de motor uit. Bij het starten zakt de spanning in en daar reageert de omvorer op met een alarm.
Verder wil ik alles voor je aanpassen, zoals een aansluiting voor aan/uit/reset op afstand, terugmelding (lampje), voltmeter en in sommige gevallen heb ik ook nog wel dikke stroomkabel ter beschikking. Ik doe dit niet uit commercieel oogpunt, maar om voor een geringe investering mede-transporter-rijders iets aan te bieden. t Is trouwens een sinusuitgang. Kastjes zijn 15 B X 20 H en 30 D, is niks aan te zien, gewoon een zwart blok.
Ohja, een naadloze overgang naar het net is gewaarborgd, je kan hem op 220 aansluiten waarbij de accu met een enderhoudsstroom van max 250 mA geladen wordt. Geen snellading, daar is in een UPS niet voorzien. Maar ook bij grotere stroomafname dan geen ontlading. Bij afkoppelen weer een akoestisch signaaltje.
Das Auto
Gebruikersavatar
vVo
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 feb 2015, 19:44

Re: 220 in je bus

Bericht door vVo »

Hoi Rob, voor een paar tientjes (20 euro) wil ik er wel een overnemen

Dirk
Dirk
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 220 in je bus

Bericht door Rob RD »

Je kan hem vanavond al halen. Ik zet e een in mijn bus en stuur ke via PB effe mijn nummer.
Wil je je ervaringen blijven delen in dit topic?
Das Auto
Plaats reactie