Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luchtvering onder T5 California geplaatst

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
KlaasBanga
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47
Locatie: Triemen
Contacteer:

Re: Luchtvering onder T5 California geplaatst

Bericht door KlaasBanga »

goedemorgen, ik heb info opgevraagd bij de dealer voor luchtvering op de 4-motion, dit zou zo'n € 1300.00 moeten kosten, hoe zijn de rij eigenschappen met luchtvering,

inafwachting, Klaas Banga
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Luchtvering onder T5 California geplaatst

Bericht door bvddobb »

Hallo Klaas,

Ik weet niet naar wat voor soort luchtvering (volledig? hulp? leverancier? alle assen? alleen achter?) jij op zoek bent. Wij hebben nu anderhalf jaar volledige luchtvering (alle 4 de wielen). In dit recente draadje kun je lezen dat een indicatie voor zo'n volledig VB-systeem voor een T5 inmiddels een prijsindicatie van € 5300,- heeft. Met € 1300,- heb je het over iets heel anders, denk ik?
Dus of onze indrukken een indicatie zijn voor wat jij van plan bent, weet ik niet. Maar wij zijn erg tevreden. De auto ligt als een huis, hoe hij ook beladen is, hij ligt altijd recht, en helt amper meer over in bochten. Het veercomfort is denk ik ook wel te bereiken met een juiste set gewone veren en dempers, maar die wegligging mét dit veercomfort niet. Wij hebben dat althans nog nooit zo ervaren met traditionele veren.
Overigens zijn banden en de bandenspanning ook wel heel belangrijk. Wij hebben eens met winterbanden met een te hoge loodindex en veel (dus) veel stijvere wangen dan nodig gereden, en dan doe je weer een hoop teniet: veel dwarse hobbels komen dan toch nog weer hard binnen.

En dan zijn er nog de handige dingen als makkelijk hoger/lager stellen, de achterkant even laten zakken voor de fietsen erop, of de hele auto iets hoger bij off road gebruik, of het automatisch waterpas stellen, dat soort zaken.
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Luchtvering onder T5 California geplaatst

Bericht door Stekeltje »

Ik bedoel maar , vaak zijn er gepersonaliseerde prijzen ...
Of te wel, Er zit zoveel marge op dat we de volgende prijsstelling hanteren: "Wat de gek er voor geeft"
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Luchtvering onder T5 California geplaatst

Bericht door ratlookcalifornia »

klaas bril schreef:goedemorgen, ik heb info opgevraagd bij de dealer voor luchtvering op de 4-motion, dit zou zo'n € 1300.00 moeten kosten, hoe zijn de rij eigenschappen met luchtvering,

inafwachting, Klaas Banga


Voor zo`n prijs rij ik hem ook bij de dealer naar binnen,......;-)
Gebruikersavatar
Chiel
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2007, 08:50
Locatie: Woudrichem

Re: Luchtvering onder T5 California geplaatst

Bericht door Chiel »

Hallo,
Ik ben zelf ook aan het overwegen om dit te laten inbouwen maar ben beniewd waar/bij wie je dit hebt laten doen.
Zeker omdat de VB dealers onderling andere prijzen hanteren. En of je tevreden bent over waar je hebt laten doen,

Heb hier op het forum gelezen dat er ook eea fout kan gaan qua instellngen.

gr
Chiel
Chiel 1040
KlaasBanga
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47
Locatie: Triemen
Contacteer:

Re: Luchtvering onder T5 California geplaatst

Bericht door KlaasBanga »

hallo Chiel, ik ben er niet verder mee gegaan dus kan je niet vertellen hoe het rijd. groet, Klaas Banga
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Luchtvering onder T5 California geplaatst

Bericht door bvddobb »

Chiel schreef:Hallo,
Ik ben zelf ook aan het overwegen om dit te laten inbouwen maar ben beniewd waar/bij wie je dit hebt laten doen.
Zeker omdat de VB dealers onderling andere prijzen hanteren. En of je tevreden bent over waar je hebt laten doen,
:mail Chiel, je hebt e-mail.
Plaats reactie