Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

vragen over de T4
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door Jor »

De scooters zijn een groter probleem :zwaai
Waar ze mee in hun maag zitten.
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door Multivan Generation »

Als ik aan de APK eisen voldoe dan kunnen ze mij wettelijk gezien niet weren :zwaai
Kan een leuke juridische discussie worden :jump
Maar ja, ik ben maar passant he :bonk

Afgezien van de vraag of ik er met mijn bus wel zou willen rijden in de binnensteden..
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door Jor »

Volgens mij krijgen ze ook problemen als je naar de rechter gaat,dat zal dan wel binnenkort een proef proces worden.
Ik kom ook bijna nooit met mijn westfalia in het centrum.
Kortom ik zal het hier wel zien in de hooftstad hoe dat gaat.
Eigenlijk is het belangelijk die paar oude diesels en dan die enorme hoeveelheid vuile stadsbussen.
Waarschijnlijk zullen ze de norm dus niet halen,met deze maatregel en zo rommelt met wat voort hè!
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door RobS »

Multivan Generation schreef:Afgezien van de vraag of ik er met mijn bus wel zou willen rijden in de binnensteden..
Ja, dat heb ik ook, maar de beoogde aanpak is helaas grootschaliger dan alleen binnensteden. En wat je nu ziet is pas een begin. De milieuzones pakken ook al ontsluitingswegen mee. In Utrecht ook de Catharijnesingel langs het station en ook de jaarbeurs incl parking. In Eindhoven ook de ontsluitingsweg langs het station + Kennedybaan richting Son. In Delft nauwelijks binnenstad, maar wel ontsluitingswegen. In Amsterdam vrijwel het gebied binnen de ring excl het marine complex en de RAI (krachtige lobby?).

http://www.milieuzones.nl/locaties-milieuzones
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door matje86 »

persoonlijk vindt ik dat ze die oude campers ook op de campings moeten verbieden :nuts en op meetings, en voor de coentunnel, de velsertunnel, de haven van ijmuiden,en helemaal verbieden in ijburg en almere haven
:T44EVER uiteindelijk zullen de busjes met een waarde vermindering van ong 1000 euro per jaar omlaag gaan :T44EVER
behalve als er van die gekken zijn die er in blijven rijden en aan blijven :werkaanT4
dan gaat de prijs uiteindelijk na een dieptepunt bereikt te hebben in 2030 (40 jaar he) met sprongen weer omhoog naar ongeveer gem 35000 voor een knappe uit 1990 :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
jornk
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 sep 2014, 11:20

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door jornk »

Multivan Generation schreef:
Afgezien van de vraag of ik er met mijn bus wel zou willen rijden in de binnensteden..

Maar als je net als ik in de binnenstad woont zal je er wel moeten rijden:)
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door matje86 »

jornk schreef:
Multivan Generation schreef:
Afgezien van de vraag of ik er met mijn bus wel zou willen rijden in de binnensteden..

Maar als je net als ik in de binnenstad woont zal je er wel moeten rijden:)
hoezo, je kan toch gewoon op de fiets naar je bus :gekte
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door whizzi »

Even los van Campers, wat denk je van klein zelfstandigen die met een wat oudere bus moeten rijden? Als ik het een beetje begrijp, komt er per 1 juni de mogelijkheid om bestelbusjes te weren, er is nog niet gezegd of gemeentes dit gaan doen.

Bovendien krijgen ze daarmee een hoop problemen met ondernemers. Even mijzelf als voorbeeld noemend, ik kan dus niet meer met de band optreden en overstappen op op met een hele band is een no-go. Of we gooien de prijs omhoog om een bus te huren. Dat lijkt mij toch ook niet de bedoeling.

Verder denk ik dat het wettelijk ook lastig wordt. De bussen(eigenaren) hebben jarenlang veel belasting moeten betalen en hun best gedaan voor onderhoud, en nu mogen ze niet meer binnen? We zijn toch vrij om te gaan en staan waar we willen en hebben deze bussen nodig om dat te bereiken. Of geeft de overheid ons even wat geld zodat we een nieuwe kunnen aanschaffen?
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door matje86 »

oja? wat is er ook al weer gebeurt met het grijs kenteken :nuts
je mag rustig met een diesel de stad in, ze houden je niet tegen :politie
















maar de bekeuring wordt automatisch afgeschreven :groteogen
Laatst gewijzigd door matje86 op 01 mei 2015, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door Multivan Generation »

jornk schreef:
Multivan Generation schreef:
Afgezien van de vraag of ik er met mijn bus wel zou willen rijden in de binnensteden..

Maar als je net als ik in de binnenstad woont zal je er wel moeten rijden:)
Als je in de binnenstad van een grotere stad woont,
dan is er ook de mogelijkheid om het openbaar vervoer te nemen.
En er zijn meer mensen die hun geliefde trouwe vervoersmiddel stallen in een garagebox ergens buiten de stad.

Wat je tegenwoordig steeds meer hoort en leest is dat er steeds meer mensen in de grotere steden willen gaan wonen.
Dan heb je daar nog een krachtige milieu-lobby, van mensen die vaak 3 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan,
tel uit je winst :toppie :bonk :muur :ie

Niets mis met buiten de stad wonen..,
wellicht heeft het nadelen, maar in sommige gevallen ook voordelen :zwaai

Sterkte met je strijd..
Heb je trouwens al nagevraagd welke maatregelen je moet nemen om je bus wel te kunnen blijven rijden in de binnenstad?
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door RichardK »

Gelukkig rijden wij Benzine :yes
Life's What You Make it...
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door RichardK »

Hoe gaan ze dit controleren dan!?
Life's What You Make it...
Gebruikersavatar
RichardK
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:00
Contacteer:

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door RichardK »

Big Brother is watching you :T4politie
Life's What You Make it...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door matje86 »

action haarlak
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

Re: toekomstige waarde t4'91 2.4d cali

Bericht door paulkr »

zozo, we zijn net terug uit een midweekje zeeland (veerse gat) en lees hier een interessante ontwikkeling.
onze gedachtengang blijkt dus toch niet zo vreemd over milieu, diesels en grote stad.
de tip over het navragen bij gemeente is een logische stap, ga ik maandag maar eens achteraan.
de tips over ov en fietsen laat ik voor wat ze zijn; boodschappen, kinderfeestjes, hockeyteam en ikea is lastig (maar niet onoverkoombaar) zonder eigen vervoer, eenmaal gewend aan eigen vervoer maakt van een stapje terug, een hele grote stap.

wij, als gezin wonend in grote stad maar houdend van natuur (en toch in een oude diesel rijden?) en beperkend (vakantie)budget zullen vast niet de enigen zijn een t4b cali-camper zien als veelzijdig en betaalbaar transportmiddel. Als nu alle grote steden van NL oude diesels gaat weren, wordt de markt kleiner, en dus de waarde lager.

kiezen we voor "op" rijden, dan moet het onderhoudsbudget (zie mijn vraag over reparatieplaatwerk of vervangen van plaatwerk) omhoog, hebben we veel vakantieplezier, en moeten we hard sparen voor een andere auto/bus (dubbele reserveringen).
kiezen we voor tijdige verkoop met de huidige dagwaarde, zouden wij kunnen proberen een nieuwere bus aan te schaffen (wordt al onderzocht).

het vervelende van deze situatie is dat de gevoelswaarde van onze bus vele malen hoger is dan de waarde die welke gek dan ook er voor over heeft. verkoop is niet het 1e plan maar de bus moet wel haalbaar betaalbaar blijven, nu en over vijf jaar.

maandag dus eerst maar de gemeente raadplegen (en de anwb?).
iedereen alvast bedankt voor het meedenken!

paul
Plaats reactie