Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
- transporterfun
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:00
T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Beste Weetjewellers,
Een van de laatste vindingen van de gekozen bestuurders van dit land, is de Milieuzone. In Utrecht al ingesteld en - naar verluidt - in Rotterdam in aantocht.
Nu wordt in Utrecht de grens gelegd bij bouwjaar 2000 en ouder. Mijn T4, 2.5TDI is uit 2000 en ik vraag me dus af wat er anders is aan mijn T4 dan aan een 2.5TDI uit 2003, die dus WEL die Milieuzone in mag. Wie kan hier zijn/haar deskundig licht over laten schijnen?
Transporterfun uit Schiedam, op de GRENS met Rotterdam!
Een van de laatste vindingen van de gekozen bestuurders van dit land, is de Milieuzone. In Utrecht al ingesteld en - naar verluidt - in Rotterdam in aantocht.
Nu wordt in Utrecht de grens gelegd bij bouwjaar 2000 en ouder. Mijn T4, 2.5TDI is uit 2000 en ik vraag me dus af wat er anders is aan mijn T4 dan aan een 2.5TDI uit 2003, die dus WEL die Milieuzone in mag. Wie kan hier zijn/haar deskundig licht over laten schijnen?
Transporterfun uit Schiedam, op de GRENS met Rotterdam!
No fun like transporterfun!
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Er zit geen motorisch verschil tussen een T4tdi uit 2000 en eentje uit 2003
de tdi's tussen 96 en 99 zijn wel ietsje anders , miniem verschil .
de tdi's tussen 96 en 99 zijn wel ietsje anders , miniem verschil .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Zit geen verschil in. En hoe achtelijk het ook is het 'mag' niet.
Ook al vind ik het belachelijk dat ze dit soort zone's op bouwjaar gaan baseren (lekker makkelijk te controleren). Een q7 v12 tdi mag er wel in maar een t4'tje niet.
Snap ook niet dat ze dit soort linkse boomknuffelende 'maatregelen' zomaar mogen invoeren. Je betaald wegenbelasting, hebt een typegoedkeuring en apk.
Ook al vind ik het belachelijk dat ze dit soort zone's op bouwjaar gaan baseren (lekker makkelijk te controleren). Een q7 v12 tdi mag er wel in maar een t4'tje niet.
Snap ook niet dat ze dit soort linkse boomknuffelende 'maatregelen' zomaar mogen invoeren. Je betaald wegenbelasting, hebt een typegoedkeuring en apk.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
En ik maar denken dat er motorisch wel verschil tussen zit...
Verstuivers nozzle grootte en 1ste trap openingsdruk,
en motorcomputers..
Verstuivers nozzle grootte en 1ste trap openingsdruk,
en motorcomputers..
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Check nog even de vermeldde bouwjaren PeterMultivan Generation schreef:En ik maar denken dat er motorisch wel verschil tussen zit...
Verstuivers nozzle grootte en 1ste trap openingsdruk,
en motorcomputers..
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
met een woord belachelijk.
kijk naar de euronorm waar de motor aan voldoet en je bent eerlijk bezig. bouwjaar zegt helemaal niets.
het ene merk liep in 2000 voor met de techniek, het andere merk gaf er geen cent aan uit. regelrechte rechtsongelijkheid, maar ja wie gaat er ffe in Brussel bezwaar maken?
kijk naar de euronorm waar de motor aan voldoet en je bent eerlijk bezig. bouwjaar zegt helemaal niets.
het ene merk liep in 2000 voor met de techniek, het andere merk gaf er geen cent aan uit. regelrechte rechtsongelijkheid, maar ja wie gaat er ffe in Brussel bezwaar maken?
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
wel of niet in aanmerking komend voor longlife,Pascal-141 schreef:Check nog even de vermeldde bouwjaren PeterMultivan Generation schreef:En ik maar denken dat er motorisch wel verschil tussen zit...
Verstuivers nozzle grootte en 1ste trap openingsdruk,
en motorcomputers..
wel of geen carterpan pakking.
Zuigers zijn soms anders. (102 tov 150)
maar moraal van het verhaal,
ze stellen ergens een grens omdat ze een grens moeten stellen..
En dat is in mijn ogen gebeurd bij Euro 3, alles daarvoor is aangeschoten wild.
http://www.lne.be/themas/milieu-en-mobi ... voertuigen
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
in utrech mag toch 2002-2003 de rest nie meer, nou dan hangen we d,r gewoon een buitenlands kenteken aan
zie russisch voorbeeld (reis advies) http://rusland.nlambassade.org/you-and-country
zie russisch voorbeeld (reis advies) http://rusland.nlambassade.org/you-and-country
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Er zijn nog wel enkele andere verschillen , maar de topicstarter steldde de vraag wat betreft milieu , wat dat betreft is een acv van 2000 gelijk aan een acv van 2003 . De oudere acv heeft inderdaad verschillen in de inspuiting .Multivan Generation schreef:wel of niet in aanmerking komend voor longlife,Pascal-141 schreef:Check nog even de vermeldde bouwjaren PeterMultivan Generation schreef:En ik maar denken dat er motorisch wel verschil tussen zit...
Verstuivers nozzle grootte en 1ste trap openingsdruk,
en motorcomputers..
wel of geen carterpan pakking.
Zuigers zijn soms anders. (102 tov 150)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
heeft helemaal niks met leeftijd te makenrepelsteeltje schreef:met een woord belachelijk.
kijk naar de euronorm waar de motor aan voldoet en je bent eerlijk bezig. bouwjaar zegt helemaal niets.
het ene merk liep in 2000 voor met de techniek, het andere merk gaf er geen cent aan uit. regelrechte rechtsongelijkheid, maar ja wie gaat er ffe in Brussel bezwaar maken?
bij de vrachtwagens is dat ook zo 2000 = rode sticker 2003 Gele sticker
motoren identiek
Het is gewoon industrie politiek
wagens moeten niet te lang rijden want dan kunnen ze geen nieuwe produceren!!!!
tegenwoordig is dat opgelost door ultra kleine motoren te leveren met heel veel vermogen
dan gaan die zowieso geen 300-500.000 km meer mee.
Dat noemen ze dus tegenwoordig "milieu vriendelijk" als het zo'n prullenzooi is dat het maar 10 jaar meegaat.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- arjanzevenaar
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Het is weer typisch hollands. Probeer eens een stuk techniek uit te leggen aan de gemiddelde politicus. Die snappen er de ballen niet van. En wat ze niet snappen willen ze ook niet weten dus legen ze de grens bij wat ze wel snappen. Een jaartal....wat op zichzelf natuurlijk helemaal niets zegt over de schadelijke uitstoot. Maar ja dat snappen ze niet......Wat als je nu een nieuw kenteken aanvraagt? Controleren ze ook inhoudelijk op de kentekens of alleen via het kenteken ?
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Nederland is heel goed in dingen zonder goed na te denken toe te passen en na miljoenen word het toch maar weer afgeblazen.
Een eerlijker systeem zou zijn als het daadwerkelijk om uitstoot gaat. Wat mijn idee zou zijn (als het echt moet). Is bij de apk de uitlaatgassen meten en deze koppelen aan het kentekenbewijs. De hele 'infrastructuur' is al aanwezig. Zo weer je ook echt de vervuilers en spoor je mensen ook aan om hun bestaande auto minder mileubelastend te maken.
Een goede auto vernietigen is pure kapitaalvernietiging en heeft 0,0 met duurzaamheid, groen en weet ik veel wat te maken.
Een eerlijker systeem zou zijn als het daadwerkelijk om uitstoot gaat. Wat mijn idee zou zijn (als het echt moet). Is bij de apk de uitlaatgassen meten en deze koppelen aan het kentekenbewijs. De hele 'infrastructuur' is al aanwezig. Zo weer je ook echt de vervuilers en spoor je mensen ook aan om hun bestaande auto minder mileubelastend te maken.
Een goede auto vernietigen is pure kapitaalvernietiging en heeft 0,0 met duurzaamheid, groen en weet ik veel wat te maken.
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
daarom rijd ik nog steeds met een dubbelloops fijnstofkanon.... (kevertje)
- autocaravana
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone
Niet links, want Rotterdam wordt toch echt rechts bestuurd (Leefbaar Rotterdam).Snap ook niet dat ze dit soort linkse boomknuffelende 'maatregelen' zomaar mogen invoeren.
Niet boomknuffelend, want bomen kunnen er wel tegen, maar mensen een stuk minder.
Het is ook niet in Nederland uitgevonden want Duitsland kent al langer milieuzones.
Niettemin is bouwjaar inderdaad erg arbitrair in deze. En dat is niet alleen omdat ik een TDI van 1999 heb.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: