Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waterpomp probleem advies gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
roland transporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2015, 22:40

waterpomp probleem advies gevraagd

Bericht door roland transporter »

Hallo allemaal ik heb een vervelend probleem
Anderhalve week geleden mijn t4 2.4d bij een kennis gebracht en nieuwe riem met waterpomp er bij geleverd nu past al voor de 2e keer de waterpomp niet in combinatie met spanrol en auto matrialen zaak dat het moet passen maar past echt niet :muur wie weet de oplossing
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: waterpomp probleem advies gevraagd

Bericht door Pascal-141 »

roland transporter schreef:Hallo allemaal ik heb een vervelend probleem
Anderhalve week geleden mijn t4 2.4d bij een kennis gebracht en nieuwe riem met waterpomp er bij geleverd nu past al voor de 2e keer de waterpomp niet in combinatie met spanrol en auto matrialen zaak dat het moet passen maar past echt niet :muur wie weet de oplossing
Ben je wel zeker dat de automaterialen zaak wel een distributiekit voor een 2.4d T4 motor heeft meegegeven , en niet voor een 2.4d LT (6 cilinder) motor ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
roland transporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2015, 22:40

Re: waterpomp probleem advies gevraagd

Bericht door roland transporter »

Dat is een goede vraag ik kreeg eerst een enkele riem mee niet de goede dus
En weer heen geweest moest natuurlijk meer betalen en de riem is goed maar de pomp niet ze beweren dat de orginele pomp niet meer gemaakt wordt en dat ik ook maar andere poelie's halen moet
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: waterpomp probleem advies gevraagd

Bericht door Pascal-141 »

roland transporter schreef:Dat is een goede vraag ik kreeg eerst een enkele riem mee niet de goede dus
En weer heen geweest moest natuurlijk meer betalen en de riem is goed maar de pomp niet ze beweren dat de orginele pomp niet meer gemaakt wordt en dat ik ook maar andere poelie's halen moet
Wat is het motortype ? AAB of AJA ?
Wat is het bouwjaar ?
Tot motornummer 320127 heb je een waterpomp met 18 tanden , vanaf motornummer 320128 heeft de waterpomp 20 tanden , daarbij horend zijn er ook 2 types distributieriem , en ook de spanrol daarvoor is verschillend .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
roland transporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2015, 22:40

Re: waterpomp probleem advies gevraagd

Bericht door roland transporter »

Motorcode is aab en gelukkig net telefoon gehad er zat een 18 tands op en is 19 tands op gekomen anders was er niet
Nouja was er niet is een groot woord maar de nieuwe 18 tands paste niet met de spanrol van de multie riem die poelie stak teveel uit dus na 5 keer heen en weer naar asd in dokkum eindelijk klaar :jump
roland transporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2015, 22:40

Re: waterpomp probleem advies gevraagd

Bericht door roland transporter »

Motorcode is aab en gelukkig net telefoon gehad er zat een 18 tands op en is 19 tands op gekomen anders was er niet
Nouja was er niet is een groot woord maar de nieuwe 18 tands paste niet met de spanrol van de multie riem die poelie stak teveel uit dus na 5 keer heen en weer naar asd in dokkum eindelijk klaar :jump
Plaats reactie