Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
belgische keuring
belgische keuring
Beste weetjewellers uit België,
Er zijn nog enkele zaken die ik wil veranderen aan mijn busje:
- achterlichten DEPO, hier zaten ook aparte reflectors bij?
- angel eyes FK
- zelfgemaakte sidebars
- 2x schuifdak WEBASTO in de laadruimte
- 2de batterij + omvormer en de nodige stopcontacten
- webasto AirTop verwarming
- kleine vaste compressor
- radio + versterkers
- BearLock
Nu las ik deze week in een post van Pascal dat er nogal wat restricties zijn... na wat opzoekwerk blijkt dat er eigenlijk NIETS mag veranderd worden aan een lichte vracht.
Voor ik mijn vragen aan de keuring stel en daar slapende honden wakker maak, graag jullie ervaringen/bevindingen.
Danku.
Er zijn nog enkele zaken die ik wil veranderen aan mijn busje:
- achterlichten DEPO, hier zaten ook aparte reflectors bij?
- angel eyes FK
- zelfgemaakte sidebars
- 2x schuifdak WEBASTO in de laadruimte
- 2de batterij + omvormer en de nodige stopcontacten
- webasto AirTop verwarming
- kleine vaste compressor
- radio + versterkers
- BearLock
Nu las ik deze week in een post van Pascal dat er nogal wat restricties zijn... na wat opzoekwerk blijkt dat er eigenlijk NIETS mag veranderd worden aan een lichte vracht.
Voor ik mijn vragen aan de keuring stel en daar slapende honden wakker maak, graag jullie ervaringen/bevindingen.
Danku.
Re: belgische keuring
Ik weet verder niet hoe of wat ivm keuring maar heb nog wel 2 mooie dakjes liggen voor in de laadruimte.Laat maar weten of u hier eventueel interesse in hebt?
Re: belgische keuring
Hier liggen al 2 dakjes te wachten om geplaatst te worden, toch bedankt voor het aanbod sjaak
Re: belgische keuring
Toen ze met de tuning-keuring begonnen zijn heb ik me eens goed kwaad gemaakt. Waarom zouden spullen goedgekeurd voor een personen bus slecht zijn op een camper of lichte vracht? Sindsdien nooit geen problemen gehad op de keuring.
Een vriend van mij heeft zn surfbus ook verlaagd, andere uitlaat, angeleyes, etc...
Eerst deden ze moeilijk, stationschef erbij, wat woorden gewisseld en uiteindelijk in orde.
Een vriend van mij heeft zn surfbus ook verlaagd, andere uitlaat, angeleyes, etc...
Eerst deden ze moeilijk, stationschef erbij, wat woorden gewisseld en uiteindelijk in orde.
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: belgische keuring
Een lichte vracht dient conform het pvg te zijn voor de keuring , m.a.w. hij moet volledig origineel blijven .
In de praktijk is hetvene keuringsstation wel wat soepeler dan het andere ...
In de praktijk is hetvene keuringsstation wel wat soepeler dan het andere ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33794
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: belgische keuring
Gelukkig nog niet zo erg als dit:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-nino ... -a2302956/
Begint op Oostenrijkse (Wörthersee) en Duitse tuning Polizei te lijken daar..
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-nino ... -a2302956/
Begint op Oostenrijkse (Wörthersee) en Duitse tuning Polizei te lijken daar..
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: belgische keuring
Ok, hopelijk valt het allemaal een beetje mee... al heb ik er wel wat schrik voor !
Stel je voor, ik zaag 2 gaten in mijn dak... "nee meneer dat mag niet hoor"...
misschien toch maar beginnen met 1 gat
Ik hou jullie op de hoogte wanneer (juli) ik geweest ben...
Stel je voor, ik zaag 2 gaten in mijn dak... "nee meneer dat mag niet hoor"...
misschien toch maar beginnen met 1 gat
Ik hou jullie op de hoogte wanneer (juli) ik geweest ben...
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: belgische keuring
Over een open dak gaan ze op de keuring niks zeggen hoor .mot schreef:Ok, hopelijk valt het allemaal een beetje mee... al heb ik er wel wat schrik voor !
Stel je voor, ik zaag 2 gaten in mijn dak... "nee meneer dat mag niet hoor"...
misschien toch maar beginnen met 1 gat
Ik hou jullie op de hoogte wanneer (juli) ik geweest ben...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:33
- Locatie: neerharen België
Re: belgische keuring
Praat uit ervaring... Heb 2 jaar geleden een Nederlandse VW personen bus geïmporteerd naar België en
deze laten omkeuren in lichte vracht. Was even lastig want moest naar VW zetel in Brussel (typeomkeuring)
Vervolgens heb ik de bus ingericht als basic camper met dubbele laadvloer met daarop een lattenbodem met matras. Na veel navraag en foute info toch een klein hefdak laten plaatsen door Nederlandse firma( in België onbetaalbaar en moeilijk) en ook met knikkende knieën naar de keuring...( had wel bus kaal gemaakt dus alles wat op camper duidt eruit) wat denk je goedgekeurd!! Niemand die vroeg om de papieren van de ombouw..( had uitgebreide tuv bouwtekening van Reimo) nee, meneer wat u met dat dak doet moet u zelf weten , zolang de dragende constructie niet wordt aangetast..!
is dus gekeurd als lichte vracht met 2 zitplaatsen en hefdak. Keurmeester vond wel dubbele vloer vreemd.
Maar ja hij weet niet welk vak je uitoefend..
keuringsstations was Geel , en heb ik op aanraden van andere zelf bouwers bezocht.
Als je het niet te bont maakt moet het lukken ! succes!!
Mvg Robert België
deze laten omkeuren in lichte vracht. Was even lastig want moest naar VW zetel in Brussel (typeomkeuring)
Vervolgens heb ik de bus ingericht als basic camper met dubbele laadvloer met daarop een lattenbodem met matras. Na veel navraag en foute info toch een klein hefdak laten plaatsen door Nederlandse firma( in België onbetaalbaar en moeilijk) en ook met knikkende knieën naar de keuring...( had wel bus kaal gemaakt dus alles wat op camper duidt eruit) wat denk je goedgekeurd!! Niemand die vroeg om de papieren van de ombouw..( had uitgebreide tuv bouwtekening van Reimo) nee, meneer wat u met dat dak doet moet u zelf weten , zolang de dragende constructie niet wordt aangetast..!
is dus gekeurd als lichte vracht met 2 zitplaatsen en hefdak. Keurmeester vond wel dubbele vloer vreemd.
Maar ja hij weet niet welk vak je uitoefend..
keuringsstations was Geel , en heb ik op aanraden van andere zelf bouwers bezocht.
Als je het niet te bont maakt moet het lukken ! succes!!
Mvg Robert België
Re: belgische keuring
Dag Robert,
Ik heb ongeveer dezelfde weg afgelegd, mijn bus is ook een import uit Nederland...
Nu ook gekeurd als 2 persoons, maar ik dacht dat een hefdak niet kon... wel dus...
wat mag ik verstaan onder klein? Ik vermoed dat dit een vierkant popup dakje is?
Dit opent perspectieven...
Ik heb ongeveer dezelfde weg afgelegd, mijn bus is ook een import uit Nederland...
Nu ook gekeurd als 2 persoons, maar ik dacht dat een hefdak niet kon... wel dus...
wat mag ik verstaan onder klein? Ik vermoed dat dit een vierkant popup dakje is?
Dit opent perspectieven...
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:33
- Locatie: neerharen België
Re: belgische keuring
Hoi , ja dat klopt een klein popup dak...( groot genoeg om rechtop te kunnen staan om me om te kleden en niet onbelangrijk de verluchting!) een grote was ongeveer 4000 euro.... mij iets te gortig.
dus het kan wel.
dus het kan wel.