Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door Oskar 725 »

Het geldt (nog) niet voor campers. :campingT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door Multivan Generation »

@ Oskar,
er wordt op kenteken bekeurd,
er staat nergens dat er gekeken wordt naar inrichting :alarm

Wellicht kun je dit wel als motivatie bij een beschikking gebruiken :gekte
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door Oskar 725 »

Klopt, maar ik meen gelezen te hebben dat kampeer auto's vrijgesteld zijn!? :groteogen
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door odorf »

@Oskar,
Mocht je dat nog weten terug te vinden dan hoor ik dat heel graag.

In Rotterdam zijn (ook vandaag nog) vooralsnog nog geen gedetailleerde 'spelregels' bekend.
Ze gooien een beleidsmaatregel over de schutting, die wel op 1 januari 2016 ingaat,
maar op iedere vervolgvraag is nog geen antwoord beschikbaar.
Moet allemaal nog ingevuld worden en/of door de raad aldus voorlichter :boos

Oldtimers van 40 jaar en ouder zijn vrijgesteld, mogelijk komt er compensatie voor ondernemers die
in de problemen zouden raken. En een sloopregeling van max. 2500,- ... ech wel

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door repelsteeltje »

voor die sloopregeling zou ik nog ffe snel wat wrakken inkopen..... kan lucratief zijn :yes

fijn dat mijn dubbel loops fijnstofkanon er nog in mag... die is 48 jaar oud.
Gebruikersavatar
transporterfun
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:00

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door transporterfun »

Oskar 725 schreef:Klopt, maar ik meen gelezen te hebben dat kampeer auto's vrijgesteld zijn!? :groteogen
Dat zou een mooie opsteker zijn! Ben erg benieuwd waar dit te lezen valt, laat maar horen s.v.p.! :yes
No fun like transporterfun!
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door Oskar 725 »

Dat stond volgens mij in dat stuk over de invoering in Utrecht van de milieu zones.
in de Telegraaf. Vorige week of de week daarvoor!?
Groet, Oskar.
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door MrMillion »

Volgens mij geld dat camperverhaal alleen voor bewoners van Utrecht. Die kunnen een (1dag!) ontheffing aanvragen voor verhuizingen oid.

Meerendeel van de campers die je dagelijks kan gebruiken en die je in zo'n stad ziet zijn ook wel vaak van de bakfietscategorie. Afgeragde lt's met een spoelbak zegmaar.

Bij ons in Groningen in het noorderplantsoen was dat voor het betaald parkeren al zo'n drama. De halve buurt stond vol met campers die zelden gebruikt werden.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door bvddobb »

MrMillion schreef:Volgens mij geld dat camperverhaal alleen voor bewoners van Utrecht. Die kunnen een (1dag!) ontheffing aanvragen voor verhuizingen oid.
In Utrecht geldt de uitzondering inderdaad alleen voor inwoners van de milieuzone, die op dat adres ingeschreven staan in de gemeentelijke basisadministratie, en voor kampeerauto's waarvan het kenteken op hun naam staat. Dan kun je een dagontheffing aanvragen. De gedachte is dat je op zo'n dag je camper kunt in- of uitpakken voor de vakantie.
Met bijv. de geleende/gehuurde camper van iemand anders gaat dat dus niet (kenteken niet op jouw naam), of terwijl je daar zelf niet woont (niet ingeschreven in de GBA) met jouw camper iemand ophalen in de milieuzone om samen in te laden om op vakantie te gaan, dat gaat dus niet.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door Oskar 725 »

Ah, jammer. Niet volledig gelezen dus. :bonk
Reden voor mij om nooit meer in Utrecht te komen, ben niet van plan er speciaal een auto voor aan te schaffen.
Rotterdam volgt als ik het zo hoor.
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
mot
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:27
Locatie: Antwerpen

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door mot »

Multivan Generation schreef:Begint in België nu ook al:

http://www.gva.be/cnt/dmf20150508_01670 ... ant-zetten
Ik hoop niet dat ik erbij ben, maar vrees ervoor... het is mij alleen niet duidelijk welke euronorm mijn busje heeft... staat niet vermeld op mijn papieren, hij is ingevoerd uit Nederland.

Nu is er ook een website http://www.ecoscore.be waar je kan opzoeken wat je euronorm is, als ik daar de gegevens invul kom ik uit op euronorm 4 :groteogen

verslag : 2.5 TDI 102 PK 04/2000

Eigenlijk toch een grote hoop onzin die milieuzones... naast de stad loopt de snelweg, daar wordt dan geen fijn stof geproduceerd...?
Gebruikersavatar
Vermeulen
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jul 2014, 21:41
Locatie: Tiel

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door Vermeulen »

hmm... ben ik even blij met mijn t4 uit 1994...
gelukkig een benzine (vrij snel LPG) en mag ik gewoon de milieuzones nog in.
Moet ook wel, want ik zit op school binnen een milieuzone.
De regeltjes zijn inderdaad een beetje raar, als je een bus op diesel hebt, mag je Utrecht en delen van Duitsland niet meer in, en als je op LPG rijd (benzine dus volgens de wetgeving) mag je overal nog in, ik mag zelfs een groene umweltzone sticker aanvragen voor Duitsland, terwijl het dieselbroertje iet eens een sticker krijgt!
Rijd je de bus zakelijk dan is er geen voordeel om benzine te rijden zeggen ze altijd, omdat de wegenbelasting niet hoger of lager is. naja, benzine heeft dus ook zijn voordelen, helemaal omgebouwd naar LPG!
:driveT4 :jumpklap
Rijen rijen rijen in mijn wagentje :driveT4
T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door bvddobb »

Oskar 725 schreef:Reden voor mij om nooit meer in Utrecht te komen, ben niet van plan er speciaal een auto voor aan te schaffen.
Nou, de milieuzone is nu net wel precies dát deel van de (binnen)stad waar je so wie so niet met de auto in wilt als je er niet per sé moet zijn, hoor...
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door HMMaat »

pfff , wij hebben thuis hetzelfde pobleem , met de Westfalia kan ik dus straks niet meer naar mijn werk of de stad in , wij wonen ook in rotterdam..
parkeervergunning had ik er ook niet voor gekregen maar hij staat gelukkig achter op de priveparkeerplaats..

diezelfde parkeervergunning gaan we dus ook niet krijgen voor de 2.5 tdi (blauwe i) uit 2001 van de zaak van mijn meisje , die we tevens prive rijden met de familie! , zo krom , we mogen er nog wel tot 2018 de milieuzone mee in , want DET 2001 , maar we krijgen geen parkeervergunning voor bij ons in de wijk , terwijl ze daar dus vanaf eind juni betaald parkeren gaan invoeren.
bedrijf waar we de bus voor nodig hebben en voor kochtten is hier ook in de wijk , bus moet dus ect in de buurt staan..

iemand ervaring met bezwaren aantekenen in zulke situaties?
lijkt me te bizar dat we straks verplicht worden een bus uit minimaal 2005 te kopen.. en die wil je niet vanwege kinderziektes dus ga je al snel naar 2007 a 2008...
Gebruikersavatar
transporterfun
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:00

Re: T4 2.5TDI uit 2000 en Milieuzone

Bericht door transporterfun »

Is het een reele optie om de dieselmotor te vervangen door een benzinemotor en de automaat te blijven gebruiken?
No fun like transporterfun!
Plaats reactie