Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vreemde piepjes

vragen over de T5
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

vreemde piepjes

Bericht door azzie »

toen ik vandaag naar huis reed moest ik ff een stop maken van ongeveer 10 min toen ik daarna me contact aanzette kreeg ik 3 harde middellange piepjes

ik zag niks maar ik was te snel met starten dus gelijk motor af en contact weer aan en toen hoorde ik niks meer heb net de boekjes bekeken maar kon niks vinden , bovendien maakt de motor soms een heel rauw geluid

hebben meerdere mensen hier dit meegemaakt of ervaren ??

tis een 128kw en staat nu 2000 km op

mvg azzie
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: vreemde piepjes

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

azzie schreef:toen ik vandaag naar huis reed moest ik ff een stop maken van ongeveer 10 min toen ik daarna me contact aanzette kreeg ik 3 harde middellange piepjes

ik zag niks maar ik was te snel met starten dus gelijk motor af en contact weer aan en toen hoorde ik niks meer heb net de boekjes bekeken maar kon niks vinden , bovendien maakt de motor soms een heel rauw geluid

hebben meerdere mensen hier dit meegemaakt of ervaren ??

tis een 128kw en staat nu 2000 km op

mvg azzie
Hoi

Wij hebben dat ook voorgehad bij het starten van de motor dat er 3 piepgeluidjes waren heb wel altijd voorgegloeid.

Ben naar de dealer geweest maar heeft niets gevonden. Nu hebben we het niet meer gehoord.

Wij hebben al iets meer dan een half jaar last van een rauw geluid of anders gezegd dat de motor een zwaarder geluid maakt bij het rijden in de fille. Als ik kort optrek en daarna mijn gas direct los hoor ik ergens onderaan de t5 een soort van ratelend en slepend geluid (als de radio afstaat hoor je het best) dan rijd de t5 anders namelijk hij trekt minder goed op. Dit probleem komt en gaat wanneer het wilt .

Momenteel staat hij nu bij de dealer om het probleem op te sporen.

Azzie heb jij dat ratelend geluid ook of niet?
Of weet iemand anders hier iets meer over?

Groetjes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

wat jij omschrijft heb ik precies hetzelfde

dus ben benieuwd wat ze bij jou gaan vinden
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

azzie schreef:wat jij omschrijft heb ik precies hetzelfde

dus ben benieuwd wat ze bij jou gaan vinden

Hoi Azzie

Heb jij ook een automaat? Is het bij jou ook een ratelend geluid of zou je het anders omschrijven want het is niet gemakkelijk om het te omschrijven. Ik had al eens verteld aan de dealer dat het precies het geluid is van remmen die op zijn.

Groetjes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

nee heb geen automaat en het geluid moet ik omschrijven alsof er veeel te weinig olie inzit dan krijg je ook dat rauwe geluid ( olie staat goed btw)
die " ratel " moet ik nog eens goed naar luisteren

ps heb wel dezelfde kleur hihi :happy
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

azzie schreef:nee heb geen automaat en het geluid moet ik omschrijven alsof er veeel te weinig olie inzit dan krijg je ook dat rauwe geluid ( olie staat goed btw)
die " ratel " moet ik nog eens goed naar luisteren

ps heb wel dezelfde kleur hihi :happy
Hoi Azzie

Ik heb juist naar de dealer getelefoneerd , ze zeiden dat het waarschijnlijk de turbo is die defect is. We kunnen er verder met rijden.

Deze moet besteld worden in duitsland, kan nog 3 weken duren tot hij geleverd is. Ik laat nog iets weten mocht het in orde zijn.

groetjes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

ik wacht geduldig af anders zal ik morgen eens naar de dealer bellen als het bij mij ook het geval zou zijn dan is het wel erg snel na 3.5 weken toch ?
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Bericht door Joey »

hoi

ik heb ook een 128 kw automaat en mij is het ook al een tijdje geleden op gevallen dat het gaat en komt ik heb het onder het rijden als ik bijna stil sta en heel hard op trek en mijn gas los laat heel vreemd ik moet er nog na laten kijken vd week ik moet toch nog terug

als het bij jullie vervangen is hoor ik het wel of het weg is

groeten
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

azzie schreef:ik wacht geduldig af anders zal ik morgen eens naar de dealer bellen als het bij mij ook het geval zou zijn dan is het wel erg snel na 3.5 weken toch ?
Hoi Azzie & Joey

Onze turbo is sinds een week vervangen, maar we hebben nog steeds het rauwe & ratelende geluid :muur dus de turbo is het dus niet. maandag even naar de dealer teruggan en horen wat ze zullen zeggen.

groetjes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Yasmine D & Wesley V schreef:
azzie schreef:ik wacht geduldig af anders zal ik morgen eens naar de dealer bellen als het bij mij ook het geval zou zijn dan is het wel erg snel na 3.5 weken toch ?
Hoi Azzie & Joey

Onze turbo is sinds een week vervangen, maar we hebben nog steeds het rauwe & ratelende geluid :muur dus de turbo is het dus niet. maandag even naar de dealer teruggan en horen wat ze zullen zeggen.

groetjes
Hoi Azzie & Joey

Bij ons in de garage weten ze het niet waar het rauwe geluid vandaan komt.
Weten jullie soms nog iets meer?

MVG
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Damy

Bericht door Damy »

Wat mij opvalt op dit forum is dat iedereen met een automaat problemen heeft.
Nu heb ik persoonlijk liever een handbak....en die heb ik gelukkig ook maar het valt gewoon op dat de mensen met een automaat veel "kwaaltjes" hebben.

Groetjes.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Die van mij heeft ook een kwaal, ook ik heb een 128 kW automaat.

Het is vreselijk, zelfs na 333.000 km kan ik nog steeds geen afscheid nemen.

Ik durf niet eens aan een nieuwe te denken!! En problemen.... ach, elk merk heeft wel wat, veel van mijn collega's rijden in MB Sprinters, en dan niet de meest lullige uitvoeringen, maar die staan over het algemeen meer stil met panne dan ik!!

Ik denk niet dat je mag spreken van meer problemen met de automaat uitvoeringen. Wat wel duidelijk blijkt is dat de auto's die vooral korte stukjes rijden en waar dan ook nog regelmatig het aanwezige vrrmogen wordt aangesproken, meer problemen vertonen dan de "lange afstand" rijders.

Maar één ding is zeker... EEN RATEL MAG NIET!!

Suc6 mannen....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Een automaat moet je ook rijden met gevoel, zodra je de bak voelt schakelen niet dom het gas inhouden maar gewoon iets het gas op laten komen zodat hij goed kan overschakelen. Vaak als je dan gas gaat bijgeven begint hij te stotteren.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

Yasmine D & Wesley V schreef:
Yasmine D & Wesley V schreef:
azzie schreef:ik wacht geduldig af anders zal ik morgen eens naar de dealer bellen als het bij mij ook het geval zou zijn dan is het wel erg snel na 3.5 weken toch ?
Hoi Azzie & Joey

Onze turbo is sinds een week vervangen, maar we hebben nog steeds het rauwe & ratelende geluid :muur dus de turbo is het dus niet. maandag even naar de dealer teruggan en horen wat ze zullen zeggen.

groetjes
Hoi Azzie & Joey

Bij ons in de garage weten ze het niet waar het rauwe geluid vandaan komt.
Weten jullie soms nog iets meer?

MVG
nee helaas nog niks het rauwe geluid blijft en ik heb er vrede mee genomen alhoewel ik wel vind dat het lijkt of er steeds minder trekkracht is vanaf de 4e versnelling maar dat zou ook puur kunnen zijn omdat ik het gewend begin te raken dus we wachten gewoon maar weer af
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

@ Jeroen T5 204:
Het lijkt erop dat je twee dingen door elkaar haalt. Wanneer je het gas gaat liften terwijl de automaat wil schakelen ga je juist vragen om onregelmatig schakelgedrag aangezien er een wijziging van koppel/vermogensvraag plaatsvindt.

Als je zo rijdt wanneer je in een semi-automaat (als bv. de spintshift van MB of de automaat van de Smart) dan kan ik je actie begrijpen.

Maar volgens mij hoeven we de volautomaat, als gebruikt in de VW T5, niet op deze wijze behandelen.
Dit is namelijk al te merken als je in een file rijdt, gas geeft, toch weer iets moet liften om daarna toch weer door te trekken, dan weet het motor- en schakelmanagement vaak niet meer wat de bedoeling is en ontstaat er een behoorlijke vertraging of een bokkende automaat.

Ik hoor het wel van de echte techneuten als ook ik er naast zit!!
Ik ben maar een simpele chauffeur die een beetje rondjes door Europa rijdt.

Slechts 333.000 km onderweg......
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Plaats reactie