Heeft er iemand ervaring met het vervangen / zelf maken van remleidingen (dus niet de remslangen) bij een T4?
Groet jeroen
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remleidingen T4
Re: remleidingen T4
Als je een setje hebt om de leiding van een nieuw kraagje te voorzien stelt het niet veel voor. Remleiding is gewoon per meter te koop bij bv de Brezan.
Groeten Olaf
Groeten Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: remleidingen T4
Hallo Olaf,
Dank je voor je reactie, maar mij was verteld dat voor de remleidingen naar achter je de tank moet laten zaken. En bij mij ook de aandrijfas naar achter (syncro) omdat anders de tank niet naar beneden kan?
Dank je voor je reactie, maar mij was verteld dat voor de remleidingen naar achter je de tank moet laten zaken. En bij mij ook de aandrijfas naar achter (syncro) omdat anders de tank niet naar beneden kan?
Re: remleidingen T4
Een brug is inderdaad wel handig bij dit klusje. Tank een stukje laten zakken stelt niet veel voor. Wel even zorgen dat hij niet vol zit , scheelt weer een kilo of 75.
Syncro as heb ik geen ervaring mee
Groeten Olaf
Syncro as heb ik geen ervaring mee
Groeten Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: remleidingen T4
Ik heb de remleiding naar achter vervangen voor koper leiding. Trompsetje is een must en een buigijzertje een pré. Oude Koppelstukjes net achter de tank deels vernieuwd en dan verder met koper naar achteren. Oude leiding als model gebruiken voor het buigen van de nieuwe leiding. Je krijgt het niet zo strak als origineel maar het werkt prima en men heeft mij verteld dat koper leiding beter zou zijn dan de stalen i.v.m. corrosie.
Gedeelte boven de tank is over het algemeen nog prima, zit meer beschermd gemonteerd dan de rest van de leiding naar achteren.
Kon in mijn geval met een paar goede oprijbokken prima gedaan worden. Achterwielen op de bokken.
Gedeelte boven de tank is over het algemeen nog prima, zit meer beschermd gemonteerd dan de rest van de leiding naar achteren.
Kon in mijn geval met een paar goede oprijbokken prima gedaan worden. Achterwielen op de bokken.