Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

brandstofpomp lekt/zweet diesel

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

brandstofpomp lekt/zweet diesel

Bericht door arjanzevenaar »

Beste weetjewellers,

De brandstof pomp lekt een beetje diesel (2,5 TDI ACV 1998), dat doet hij al langer heb ik zo'n vermoeden. Het is af en toe 1 druppel ( aan de onderkant van het bruine/roestige vierkant vormige onderdeel) en wat zweten. Nu is mijn vraag betekent dit een aankomende revisie van de pomp ? zo ja, wat kost dat en is bij wie moet ik dan wezen voor de onderdelen of kan ik de pomp ruilen ? zo niet, kan je dan de rubbers/afdichtingen zelf vervangen, controleren ? Zijn er revisie setjes hiervoor te koop ? Is de pomp makkelijk uit te bouwen ?
Ik ga deze zomer lekker :ikrij richting het zuiden heb ik kans hierdoor dat de pomp er mee stopt ?


Als jullie mij een beetje op weg willen helpen graag :yes
20150604_214938small.jpg
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: brandstofpomp lekt/zweet diesel

Bericht door LAYCA »

arjanzevenaar schreef:Beste weetjewellers,

De brandstof pomp lekt een beetje diesel (2,5 TDI ACV 1998), dat doet hij al langer heb ik zo'n vermoeden. Het is af en toe 1 druppel ( aan de onderkant van het bruine/roestige vierkant vormige onderdeel) en wat zweten. Nu is mijn vraag betekent dit een aankomende revisie van de pomp ? zo ja, wat kost dat en is bij wie moet ik dan wezen voor de onderdelen of kan ik de pomp ruilen ? zo niet, kan je dan de rubbers/afdichtingen zelf vervangen, controleren ? Zijn er revisie setjes hiervoor te koop ? Is de pomp makkelijk uit te bouwen ?
Ik ga deze zomer lekker :ikrij richting het zuiden heb ik kans hierdoor dat de pomp er mee stopt ?


Als jullie mij een beetje op weg willen helpen graag :yes
20150604_214938small.jpg
Moeilijk te zeggen wat de oorzaak is.
Als het lukt om de boel schoon te maken (ontvetten) spoor je het lekken mogelijk op.
Kan een aansluit wartel zijn naar de inspuitventielen of de aanvoer van brandstof.
Pomp hoeft niets te mankeren.

Groetjes Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: brandstofpomp lekt/zweet diesel

Bericht door sgsdebruijn »

Zou de stopklep/aansturing hiervan kunnen zijn
Wanneer moet de distri?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: brandstofpomp lekt/zweet diesel

Bericht door arjanzevenaar »

Distri.b riem is 2 jaar geleden vervangen. Heb er nu 35k km mee gereden. Waar zit die stopklep?
Plaats reactie