Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

type koelvloeistof

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcelifornia
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2015, 16:21
Locatie: Westerkwartier
Contacteer:

type koelvloeistof

Bericht door Marcelifornia »

Hallo,

Het koelvloeistofniveau van onze benzine-T4 is aan de lage kant en ik wil het graag bijvullen. Ik heb het type koelvloeistof opgezocht in de Betriebsanleitung en op een briefje geschreven om daarmee naar de automaterialenzaak te rijden. De gezochte G11 V8B hadden ze niet, maar wel een andere koelvloeistof die ook prima kon. Ook in de mix.
Ik stond op het punt om het erin te mikken toen opeens de twijfel toesloeg. Kan dit wel? Ik heb in het verleden ook al eens op basis van 'kundig' advies de verkeerde versnellingsbakolie in de tandwielkasten van mijn daf gemikt ...

Ik heb een blauw busje Eurol BS6580 meegekregen. Kan die erin??
See YA! Marcel
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: type koelvloeistof

Bericht door frank884 »

Is dat een heel oude T4 ..
bij mij BJ 06/2002 moet er G12 in en die is rose staat ook op het expansievaatje
en die wordt algemeen gebruikt.

de G12+ (rood) mag je wel mengen met de G11 (blauw) maar de gewone G12 mag je niet mengen ivm vlokken.
http://www.eurol.com/nl/2-producten/35- ... -cars.html
maar ik hou er niet van om dat te mengen.
Bij de starlet van mijn zoon zat er ook die G 11 in daar heb ik de slang van de radiateur onder afgehaald en met de tuinslang het hele systeem flink gespoeld
2x even laten lopen en weer verversen met gewoon water erop ipv koelvloeistof. en toen er G 12 op gedaan.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Marcelifornia
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2015, 16:21
Locatie: Westerkwartier
Contacteer:

Re: type koelvloeistof

Bericht door Marcelifornia »

Thanx! Het busje is idd een jaartje of twintig ...

De site zegt dat het kan, dus de Eurol gaat erin, ben ik eerst uit de brand. Ik 'moet' dit weekend namelijk op pad. Later maar eens spoelen en dan 1 soort erin. Bij het spoelen gooi ik er bij mijn legerspul ook altijd een buisje kunstgebittenreiniger bij, dat lost de kalkaanslag mooi op! Ik weet ook van anderen dat die er een blokje van de vaatwasser bij doen. Maar of dat bij dit de VW-blokken ook kan???
See YA! Marcel
Plaats reactie