Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

vragen over de T5
Gesloten
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door robertTREBOR »

Roel schreef:Mijn bus is dit weekend meegenomen met bearlock, maar met zo'n ding krijg je natuurlijk ook een bearlock open :ie
Das klote zeg, al die moeite om zo'n dure bearlock in te bouwen en dan nog je bus gejat.
Ik denk nog steeds dat die neppe OBD stekker de beste beveiliging / misleiding is, zonder de OBD te gebruiken
kom je simpel niet weg.
Je zou bijna geen vw meer durven kopen...........
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door heemskerk »

robertTREBOR schreef:
Roel schreef:Mijn bus is dit weekend meegenomen met bearlock, maar met zo'n ding krijg je natuurlijk ook een bearlock open :ie
Das klote zeg, al die moeite om zo'n dure bearlock in te bouwen en dan nog je bus gejat.
Ik denk nog steeds dat die neppe OBD stekker de beste beveiliging / misleiding is, zonder de OBD te gebruiken
kom je simpel niet weg.
Je zou bijna geen vw meer durven kopen...........

Ja Robert.... Ik heb gehoord dat jij al stiekum een T6 prijslijst hebt opgevraagd.... :knipoog :knipoog :knipoog
Marten Hoffmann
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2007, 08:41
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Marten Hoffmann »

Binnenkort wil ik de bus ergens een week of 2,5 laten staan en denk erover om dan de accukabel los te koppelen. Dus eerst motorkap open, auto op slot, accukabel los en motorkap weer dicht. Voor alle zekerheid: werkt het deurslot van de bestuurdersdeur puur mechanisch? Anders wordt het na 2,5 week lastig om weer in de auto te komen .......
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door ronald tdi »

de centrale vergrendeling werkt op stroom.
ik weet niet zeker of je de deur mechanisch kan bedienen.
lijkt me wel ivm een stroom storing.
maar dit kan je thuis uit proberen lijkt me.

bij mij gaat wel gelijk het alarm af als er nog iets open staat
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Stekeltje »

Binnenkort wil ik de bus ergens een week of 2,5 laten staan en denk erover om dan de accukabel los te koppelen. Dus eerst motorkap open, auto op slot, accukabel los en motorkap weer dicht. Voor alle zekerheid: werkt het deurslot van de bestuurdersdeur puur mechanisch? Anders wordt het na 2,5 week lastig om weer in de auto te komen .......
Puur mechanisch, op zich niks op tegen om het op die manier te doen. Hoef je ook niet bang te zijn dat de elektronica de accu leeg getrokken heeft in die 2,5 week win-win
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb de complete bestuurdersstoel eruit gehaald, zou dat ook nog helpen :lach :bifun :wjw
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Marcel.S »

blind plaatje aan bestuurders kant klinkt leuk.

maar wel eens eerder gevraagd hoe zit het dan met de achterklep, daar kan ook een sleutel in en dan ben je ook binnen .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door ronald tdi »

Heb een Schot dus wel lastiger.
duurt te lang.

Misschien bestaat voor de achterklep ook wel een plaatje

.
dat weet ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door robertTREBOR »

heemskerk schreef:
robertTREBOR schreef:
Roel schreef:Mijn bus is dit weekend meegenomen met bearlock, maar met zo'n ding krijg je natuurlijk ook een bearlock open :ie
Das klote zeg, al die moeite om zo'n dure bearlock in te bouwen en dan nog je bus gejat.
Ik denk nog steeds dat die neppe OBD stekker de beste beveiliging / misleiding is, zonder de OBD te gebruiken
kom je simpel niet weg.
Je zou bijna geen vw meer durven kopen...........

Ja Robert.... Ik heb gehoord dat jij al stiekum een T6 prijslijst hebt opgevraagd.... :knipoog :knipoog :knipoog
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
inderdaad indien mijn bus weer 3 jaar oud is ga ik gewoon weer de markt op om te kijken wat het erna gaat worden :-)

----------------------------------------------------

triest nieuws dat bestelbussen met bearlock nu ook met die speciale slot opener binnen paar minuten worden gestolen, bearlock is van zijn voetstuk gevallen en zal heel snel met een beter product moeten komen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door ktmkrik »

Je kunt doen wat je wil, een godsvermogen of een klein beetje uitgeven aan beveiligingen maar het enigste wat je bereikt is dat je het lenen van een bus/auto uitstelt!!
Enigste middel dat werkt en wat je voor een paar tientjes kan kopen is een honkbalknuppel waar je de leentoerist voor eens en altijd mee naar een andere planeet moet slaan zodat die de kans niet weer krijgt om een voertuigeigenaar die lang en hard heeft gewerkt voor zijn bus/auto te benadelen..
En dat is mijn ongezouten mening!!
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Marcel.S »

die mening delen we allemaal wel, maar ja dan kom je weer achter tralies en kun je niet in je bussie rijden . :bonk
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door t-vierder »

ronald tdi schreef:daarom ook een plaatje ipv sleutelgat.
net zoals bij de rechterkant.
Kan iemand mij vertellen wat voor plaatje hier bedoeld wordt?
Ik heb nl. net een T5 gekocht en heb dit hele topic doorgewroet om te kijken hoe ik hem tegen diefstal zou kunnen beveiligen. Heb tot nu toe alles kunnen volgen, behalve 'plaatje ipv sleutelgat'. :ie
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door heemskerk »

t-vierder schreef:
ronald tdi schreef:daarom ook een plaatje ipv sleutelgat.
net zoals bij de rechterkant.
Kan iemand mij vertellen wat voor plaatje hier bedoeld wordt?
Ik heb nl. net een T5 gekocht en heb dit hele topic doorgewroet om te kijken hoe ik hem tegen diefstal zou kunnen beveiligen. Heb tot nu toe alles kunnen volgen, behalve 'plaatje ipv sleutelgat'. :ie
Kijk even naar de greep van je schuifdeur t.o.v. die van de bestuurdersdeur dan zie je het verschil; op de plek van het cilinderslot zit daar een (kunststof) plaatje zónder het ronde gat voor het cilinderslot. Hypothetisch: Volgens mij gaat dit echter niet passen omdat het cilinderslot uitsteekt tot aan de oppervlakte van dit onderdeeltje, oftewel; de cilinder van het slot steekt te ver uit om er een plaatje zonder voorgevormd gat overheen te zetten?

Mijn praktisch devies is: Tegen diefstal verzekeren, voldoen aan de verzekeringsvoorwaarden uiteraard.
Laatst gewijzigd door heemskerk op 23 jul 2015, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door ronald tdi »

dan zit er geen sleutelgat in de handgreep.
Vaak is dat aan de bijrijders kant al zo en op de schuifdeur
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door de Viking »

LAYCA schreef:Misschien een goed idee.
Als de voorstoel een draaiplateau heeft draai deze om en plaats een behoorlijk slot (aanpassen draaiplateau)zodat het niet mogelijk is er mee te rijden.
Met startonderbreking samen natuurlijk.
Groeten wim :zwaai
Ben nieuw op dit forum en ga een T5 1.9 125 pk (verlengd/verhoogd) ombouwen tot camper.
Heb alle tips eens goed doorgelezen, nummer achter raam afgetaped, komt loze OBD op, zit een Defa alarm op en straks een bear lock.
De tip van de stoel kan best wel effectief zijn maar alleen mijn bijrijdersstoel wordt draaibaar.
Maar als ik mijn chauffeursstoel helemaal vooruit zet, en op de slee een slot aanbreng, dan lukt hij mij niet meer om achter het stuur te zitten.
Ook weer een 'vertraging/belemmering'.
Is mij niet bekend of er in noord Ned veel Transporters gestolen worden.

Gr. Sieds
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gesloten