Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer thuis

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Weer thuis

Bericht door Harry 341 »

Na bijna 4 weken en 3900 km weer thuis....mooie vakantie in Frankrijk gehad...
Echter een grote pit in de voorruit...dussss...
Morgen raam eruit bij Autotaalglas...en dan eerst de sponning goed nakijken voor de nieuwe ruit er in gaat...ik zie toch een paar kleine plekjes
aan de rand van het rubber..na het evt. spuiten een paar dagen de lak laten uitwasemen..
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
sanderr
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2012, 14:31
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Weer thuis

Bericht door sanderr »

Fijn dat je zonder problemen 3900 kilometer hebt kunnen rijden. Wel balen van die voorruit, maar goed. Dat is allemaal te vervangen.

Ik heb zelf ook een grote barst in de voorruit, maar mijn voorruit zit geplakt en als ik 'm eruit haal, wil ik ook gelijk alle roest in de paravan aanpakken.
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Weer thuis

Bericht door Ali_Blabla »

Vervelend van je voorruit!
Mag ik vragen wat zoiets je ong. kost? Kan ik beginnen met geld opzij te leggen, want na een weekendje België kwam ik ook met een barst terug...
freek
Berichten: 684
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Weer thuis

Bericht door freek »

Ik wilde laatst ook de ruit laten vervangen bij onze t4 (2003) door carglass met service aan huis. De monteur weigerde echter terecht om er zo een nieuwe in te plakken: Wat een enorme roestbende werd er zichtbaar. Met ruit erin niets te zien. De auto dus eerst maar een carosseriebedrijf gebracht en de sponning laten stralen en in de primer laten zetten voor 100,-. Hierna pas weer een nieuwe ruit erin. Is een t4 kwaal dus wees voorbereid.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Weer thuis

Bericht door Stekeltje »

Ik heb pas geleden een nieuwe ruit laten zetten en het eigen risico werd niet in rekening gebracht. Ik sta altijd overal met mijn neus bovenop en ben zeer tevreden hoe het gegaan is. Keurig uitleg. De "grote" namen rekenen altijd flink eigen risico. Misschien een tip voor anderen. http://www.autoruitexpress.nl/ Verwacht alleen niet de nieuwste servicebussen en mooie marketingverhaaltjes.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Weer thuis

Bericht door Harry 341 »

Er zijn ook verzekeringen die je verplichten om een bepaalde ruitenboer in te schakelen...(kan natuurlijk ook ruitenvrouw zijn,maar géén joker :bifun )
De roestplekjes die ik zag zitten liepen niet door onder het raamrubber...bleek toch steenslag te zijn..verder niks te vinden...wel alles mooi kitvrij schoongemaakt..laat de paravan ook mee spuiten..is alles weer netjes.. :toppie
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
freek
Berichten: 684
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Weer thuis

Bericht door freek »

Onze ruit is gewoon door carglass aan huis vervangen. Ik stond er met mijn neus bovenop en ik kan niet anders zeggen dan uiterst secuur en professioneel gedaan. Was een zeer gedreven en ervaren monteur. Hij was vorig jaar door carglass voor een maand uitgezonden geweest naar de VS om daar ruiten door orkaanschade te vervangen. Niet alleen dus slechte ervaringen bij de bekende 'glasboeren'.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Weer thuis

Bericht door Harry 341 »

Bus vanochtend bij de spuiter opgehaald..paravan en raamomlijsting dus ook voorste deel dak gespoten...en vandaag is de nwe voorruit er in gegaan....
Morgen de motorkap en de rest er weer op....kan er weer tegen.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie