Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Instrumentenpaneel T5 kapot?

vragen over de T5
Plaats reactie
Smilo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007, 12:15

Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door Smilo »

Beste weetjewellers,

sinds ik op vakantie geweest ben, is mijn instrumentenpaneel "gedeeltelijk" kapot. De zoemer van de lichten werkt niet. (Als je de deur opent en lichten nog aanstaan hoor je geen geluid, met als gevolg dat de volgende dag mijn accu leeg is). Ook het getik van het knipperlicht doet het niet meer. En soms komt er een melding dat de schuifdeur open staat. (wat niet het geval is)
Ik ben al naar de garage gegaan, die de bus heeft onderzocht en tot dezelfde conclusie kwam als ik. Dat de er iets mis is met de instrumentenpaneel. Dat grapje heeft me al 120 euro gekost!!! En nu willen ze hele instrumentenpaneel gaan vervangen. Dat kost maar liefst 380 euro extra(inclusief).
Ik vind het ten eerste absurd. 500 euro voor een onderdeel dat volgens mij nooit kapot had mogen gaan. Er zit tenslotte geen garantie op en hoeft niet te worden onderhouden.
Ook is de T5 (2,5L, 130pk) pas 3,5 jaar en heeft maar 66.000km op de teller staan.
Nou zijn mijn vragen dus:
- Komt dit probleem vaker voor?
- En wat moet ik doen? Aan de VW importeur een brief schrijven?
- Heeft er iemand misschien een goedkoper/betere oplossing voor dit probleem?
Alle reacties zijn van harte welkom!
Alvast bedankt!

Met vriendelijk groet,
Niek
Gebruikersavatar
egbertreinders
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:29
Locatie: Almelo

instrumentenpaneel

Bericht door egbertreinders »

Bij mijn T5 van febr. 2004 is in juni 2005 het instrumentenpaneel onder garantie vervangen. De acoustische signalen (zoemen bij licht laten branden en het tikken van de richtingaanwijzer) deden het niet meer. Ik vond het vreemd dat voor zo"n kleine storing het gehele instrumentenpaneel moest worden vervangen. De monteur keek niet verbaasd, het scheen meer voor te komen bij de T5. Ik denk dat na 3,5 half jaar je nog zeker recht hebt op coulance c.q. consumentenbesherming. Een instrumentenpaneel, even afgezien van de lampjes erin, moet toch een autoleven mee kunnen?
vr.gr. egbert nr.51
Smilo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2007, 12:15

Bericht door Smilo »

Bedankt Egbert voor je reactie!
Ik ga eventjes kijken wat voor een informatie ik kan krijgen over de consumentenbescherming!
Nogmaals bedankt!
Mr. T
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2011, 16:22

Re: Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door Mr. T »

Momenteel zit ik exact met hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie het weten op te lossen?

Ik hoor het heel graag!

Alvast bedankt

Mr T
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door Jeroen T5 204 »

viewtopic.php?f=3&t=38242" onclick="window.open(this.href);return false; Lees dit topic even.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door Pim 328 »

Hoeft niet in je instrumenten paneel te zitten, kan ook zijn dat je boordnetregelapp. kapot is.

Hebben ze bij je instrumenten paneel een instrumenten test uitgevoerd ? Dit kan via een orginele tester en ik denk dat het ook moet gaan met een universele tester.

Boordnet regelapp. kan voor dezelfde problemen zorgen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door erik 924 »

De boordnetregelapp zit bij je bodemplaat waar stuurhuis doorheen gaat..
Heb het ook gehad..Even aan gerommeld en niets geen last meer..Lag niet aan paneel!!!
Ook een mogelijkheid..
Even in de auto gaan zitten en de centralevergredeling weer resetten..via sleutel 2 maal op slot en dan ontgrendelen via deze knop..
Met de centrale vergrendeling knop naast spiegelafstelling..
Even prutsen..de computer denkt dat de auto is afgesloten terwijl dat niet zo is..dan geen aircolampje geen signalen enz enz..
Succes
Mr. T
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2011, 16:22

Re: Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door Mr. T »

Pim 328 schreef:Hoeft niet in je instrumenten paneel te zitten, kan ook zijn dat je boordnetregelapp. kapot is.

Hebben ze bij je instrumenten paneel een instrumenten test uitgevoerd ? Dit kan via een orginele tester en ik denk dat het ook moet gaan met een universele tester.

Boordnet regelapp. kan voor dezelfde problemen zorgen.

Tjeemineee, het wordt alleen maar ingewikkelder... erg bedankt voor je reactie. Ik laat nu de zoemer van me instrumentenpaneel vervangen. We zullen zien wat dat gaat opleveren...
Mr. T
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2011, 16:22

Re: Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door Mr. T »

erik 924 schreef:De boordnetregelapp zit bij je bodemplaat waar stuurhuis doorheen gaat..
Heb het ook gehad..Even aan gerommeld en niets geen last meer..Lag niet aan paneel!!!
Ook een mogelijkheid..
Even in de auto gaan zitten en de centralevergredeling weer resetten..via sleutel 2 maal op slot en dan ontgrendelen via deze knop..
Met de centrale vergrendeling knop naast spiegelafstelling..
Even prutsen..de computer denkt dat de auto is afgesloten terwijl dat niet zo is..dan geen aircolampje geen signalen enz enz..
Succes
Ik ga het nogmaals proberen dat reset gedoe. Ik word er niet goed van. Wat ik nog wil zeggen is dat het geluid geleidelijk is weggevallen. Daarmee bedoel ik alsof de batterij van iets leeg ging, iedere dag iets minder geluid.

Bedankt voor je reactie
Mr. T
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2011, 16:22

Re: Instrumentenpaneel T5 kapot?

Bericht door Mr. T »

Het probleem is eindelijk opgelost. Het lag aan de zoemer/luidsprekertje in de teller. Deze vervangen door gewoonweg om te wisselen met die van een andere teller. Geen gedoe met Canbus oid. Plug and play!

Bedankt voor alle reacties.


mvg
Ibrahim
Plaats reactie