Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan film

vragen over de T4
Plaats reactie
T4Generation2001
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2014, 08:25

Multivan film

Bericht door T4Generation2001 »

voor wie hem nog niet gezien heeft: :lach
https://www.youtube.com/watch?v=HJtIyKbkpzE

:zwaai
gr Peter
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Multivan film

Bericht door frank884 »

Als je het filmpje bekijkt
dan denk je .....als die nog gemaakt werd......... gingen we weer een T4 kopen
nog steeds een heel puike wagen zeker als wijsneus
-----> zet maar eens een vito van 2001 langs een T4 van 2001 dan is de vito al echt een grafbak

tov de T3 is de :T44EVER echt een revolutie
in de basis zijn de T5 en de T6 alleen maar faceliften van de T4 ---> waarbij ook nog eens flink bezuinigd is
kijk bijv maar eens naar de vering van de vooras,... en de kwaliteit van bijv de deurklinken, de peperkoek
achterbumpers op de T5. de uitgemergelde mini motoren enz enz en dan zijn die nieuwe ook nog eens veel zwaarder
en zwaarder is meer verbruik en meer MRB (particulier)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Multivan film

Bericht door Harry 341 »

Van de week een vito van 2006 van onderen gezien...we stonden met 10 man met open mond te kijken....hele stukken chassisbalk waren gewoon weggerot..de bus zag er van boven echt keurig uit....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Multivan film

Bericht door koensch »

ik denk dat de Productiekosten van een t4 vandaag de dag zo hoog zouden zijn dat de meeste mensen een andere/goedkopere zouden kopen om na een paar jaar te denken " had ik maar een T4 gekocht".

maarja, dan verkoop je als VW niet veel meer en verlies je omzet en klanten en je garages staan leeg.

en die rotte balken komen pas als de garantie verlopen is.

"the quality is remebered long after the price is forgotten"
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan film

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef:in de basis zijn de T5 en de T6 alleen maar faceliften van de T4
Dat vind ik toch wel een beetje larie koek..
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Multivan film

Bericht door frank884 »

Multivan Generation schreef:
frank884 schreef:in de basis zijn de T5 en de T6 alleen maar faceliften van de T4
Dat vind ik toch wel een beetje larie koek..
iedereen is op het forum vrij om te vinden wat die wil,..
maar als je bij de andere merken het oude en het nieuwe model langs mekaar zet,.... misschien begrijp je het dan wel :toppie
https://www.google.nl/search?q=ford+tra ... 7sDL1UM%3A
en
https://www.google.nl/search?q=ford+tra ... hG9didM%3A

T6
https://www.google.nl/search?q=T6&tbm=i ... EWOIUEM%3A

en T5 GP
https://www.google.nl/search?q=volkswag ... 22BCbEM%3A

het is elke keer een evolutie bij VW op zich niks mis mee maar ik bedoel in de basis niet veel meer dan een face lift
en een productiekostenbesparing die niet altijd een kwaliteitsverbetering betekend......
de laatste revolutie echt iets helemaal anders was van T3 naar T4 dat vindt ik.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Multivan film

Bericht door frank884 »

De technische verschillen tussen bijv de 5 cylinder TDI motoren van de T5 en de 5 cylinder Tdi's van de T4
als je het forum een beetje volgt..... dan zitten daar idd nogal wat verschillen in Qua problemen en duurzaamheid
en dan is dat zeker geen verbetering van oud model naar Nieuw model
ook de torsievering op de vooras van de T4 die traploos in hoogte verstelbaar is toen wegbezuinigd.

Optisch T5 GP ------> T6 is miniem (Meer een facelift) tov wat Ford heeft neergezet met het nieuwe model .
Laatst gewijzigd door frank884 op 04 jul 2015, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan film

Bericht door Multivan Generation »

Kijk even naar de technische verschillen tussen de T4 en de T5 en je weet genoeg.
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Multivan film

Bericht door freek »

ik wil op deze reacties toch ook even reageren. Wij hebben nu 8 jaar een t4 syncro tdi dc en sinds januari een t5 Multivan tdi 174pk. Een echte Multivan dus met 7 zitplaatsen. De T4 is uit 2003 en de T5 uit 2004 (maar in 2003 geproduceerd). Misschien ook een beetje scheve vergelijking, een Multivan tov Dubbele cabine. Ik ben nu druk met het 'ombouwen' van de Multivan naar een camperkenteken met behoud van de 7 zitplaatsen (verdere details volgen tzt op het T5 forum). Om nu te zeggen dat bij een T5 bezuinigd is op de productiekosten tov de T4: daar geloof ik niets van. Een T5 zit doordachter in elkaar, rijdt stukken comfortabeler (mede door 6 versn), is gewoon een veel complexere auto dan een T4. Misschien heeft VW zich wat vertild aan de ontwikkeling van de 2.5 PD motoren en zijn deze met kinderziekten/zwakheden in productie genomen. Probleem is natuurlijk ook dat de (milieu-)wetgeving steeds grotere (en onmogelijke) eisen aan motoren stellen. Maar de gebruikte materialen, het ontwerp van details, de bouwkwaliteit, roestbestendigheid: het is bij de T5 allemaal beter. Als je de kunststof beplating (ook een slim ontwerp) van de onderzijde verwijderd zie je gewoon een nieuwe bodem en dat bij een auto van 12 jaar. Maar ook voor de T4 heb ik een zwak: een probleemloze auto die straks de 500.000 km passeert zonder olieverbruik. En dat is ook enorm veel waard. En enorm praktisch met z'n laadruimte. Maar goed, het topic is de T4 Multivan. Natuurlijk ook een waanzinnig praktische en ideale auto, Het jammere is alleen dat we in het verkeerde land wonen..... Waar de MRB gewichtafhankelijk is en dus een echte Multivan zo goed als onbetaalbaar is. Zo zonde, want bij de oosterburen snappen ze het wel en daar barst het dan ook van de Multivans. De ideale alleskunner en ideale familieauto.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie