Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterklepslot blokkeert na gebruik achterklep luchthaak

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robinwijsneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2014, 15:24
Locatie: Scheveningen

Achterklepslot blokkeert na gebruik achterklep luchthaak

Bericht door robinwijsneus »

Hallo allemaal,

Ik heb een heckklappeaufsteller gekocht voor onze T4 california uit 1998 om wat extra koeling en frisse lucht te hebben tijdens het kamperen. Maar sta vandaag op een camping in zeeland, wil mijn klep niet meer open. Al eens eerder gehad dat klep niet meer open wilde, dan binnenbekleding eraf en aan het stangetje trekken met een tangetje en dan was hij weer open, maar vandaag werkt ook dat niet. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Groetjes,
Robin
T4 2.5 TDI ACV California 1998 :T44EVER
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Achterklepslot blokkeert na gebruik achterklep luchthaak

Bericht door matje86 »

zet je slot in de hand bediening(volgens mij links om) en dan nog een keer proberen :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
robinwijsneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2014, 15:24
Locatie: Scheveningen

Re: Achterklepslot blokkeert na gebruik achterklep luchthaak

Bericht door robinwijsneus »

Dank matje, helaas bood dat ook geen oplossing. Ik heb de hele binnenkant er vanaf gehaald, ook daar kwam ik niet verder mee. Toen maar een ijzerzaag ter hand genomen en begonnen met het doorzagen van de haak. En... Na 1mm zagen en vele zweetdruppels later schoot opeens het slot open. :yes
De openstelhaak is rond terwijl het 'mannelijk deel van het slot' een verticaal rechtstaand palletje is. Ik denk dat daardoor wat schuine krachten op de haak van het vrouwelijk deel van het slot hebben gestaan die er voor zorgden dat de haak blokkeerde. Conclusie voor mij deze openstelhaak niet meer gebruiken, gewoon een houten blokje op de bumper werkt ook prima :)
Greetz, Robin
Laatst gewijzigd door robinwijsneus op 12 jul 2015, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2.5 TDI ACV California 1998 :T44EVER
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Achterklepslot blokkeert na gebruik achterklep luchthaak

Bericht door matje86 »

ik heb er nooit een gebruikt, wel heel wat mensen mee zien stoeien :werkaanT4 gaf de voorkeur aan een schuifraam en bij deze uitvoering een afzuigkap :knipoog
bij gebruik haak wordt aan bevolen om je slot wat regelmatiger te smeren :werkaanT4 als hij open staat is hij gevoeliger voor vervuiling
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie