Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachel ventilator gammel contact

vragen over de T4
Plaats reactie
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Ozone »

De kachel ventilator draait als ik aan de plus-aansluiting van de ventilator duw/beweeg. Soms blijft 't ff doordraaien, maar uiteindelijk valt 't weer stil. Het losse contact zit bij de aansluiting in de behuizing. Aangezien ik geen airbag voor de bijrijder heb, kan ik er alleen bijkomen als ik het dashboardkastje verwijder. Ook dan is 't moeilijk bereikbaar. Mogelijk kan ik de behuizing gedeeltelijk verwijderen op de plaats van de aansluiting, zodat ik bij de daar kan komen om een nieuwe aansluiting te maken. Weet iemand hoe de draad binnen de behuizing loopt?
Andere optie is dashboard uitbouwen en ventilator vervangen. Lijkt mij een grote klus. Iemand daar ervaring mee?
Denk er ook over om een soort van serviceluik aan de bovenkant van het dashboard te maken, om uitbouw v t dashboard te omzeilen.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Geert G »

Dashboard kastje schroef je er zo uit met een Ster-schroevendraaier. (knuistje)
Dan kun je er zo bij. :lach
Is niet zo spannend, stelt niet veel voor. :winter
Bijlagen
117819200.png
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb eventueel nog ventilatoren liggen,
mocht je die nodig hebben.. :knipoog

Zie T4 te koop forum
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Ozone »

Dashboardkastje uitbouwen had ik al gedaan om bij de aansluiting te komen, maar aan de aansluiting porren is geen blijvende optie.
Heb dus nog 't idee om de ventilator bij de aansluiting van de + open te werken, zodat ik het gammele contact kan omzeilen. Maar vanwege de slechte bereikbaarheid denk ik dat ik uiteindelijk 'm moet vervangen. Dus complete dashboard verwijderen. 'n Hele klus lijkt mij, dus tips hiervoor zijn welkom.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Harry 341 »

Weet niet wat je nou bedoelt,maar om de ventilator te wisselen hoeft het dashboard er echt niet uit hoor....kijk goed op de tekening van Geert...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Ozone »

Tekening van Geert is niet van hetgeen in mijn auto zit. Volgens mij is dat van een kachelunit ergens achterin.
Ventilator zit achter/onder bijrijdersairbag. Aangezien ik die niet heb, kan ik alleen door het dashboardkastje te verwijderen bij de ventilator. Schroeven kan ik losmaken, maar je kunt de ventilator niet eruit krijgen door gebrek aan ruimte. Daarvoor zal het dashboard verwijderd moeten worden. Staat ook hier en daar zo beschreven, ook dat je 't kunt vervangen via gat airbag (die ik dus niet heb).
Nog even een foto van T4-wiki gehaald. Groene pijl is de plek van de ventilator. Door de balk ervoor, is 't niet via onderkant te verwijderen.
T4_ventilator.jpg
Laatst gewijzigd door Ozone op 15 jul 2015, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Harry 341 »

Tekenig is exact goed,de dingetjes in de rechterhoek moet je niet naar kijken...de ventilator zit niet bij de groene pijl maar bij de rechter gele..of je moet een hele speciale bus hebben.Ventilator is nummer 3 op de tekening..
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Pascal-141 »

De ventilator krijg je er uit zonder het hele dashboard er uit te halen .
het is niet makkelijk , en vereist wat gevloek en wringwerk , maar het lukt wel .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Ozone »

Foto is wat verwarrend, maar het gaat niet om waar de groene pijl naar wijst, maar waar het begin van de pijl zit en dat is idd ongeveer waar de rechter gele pijl naar wijst. Foto is volgens mij voor de luchtstromen en plaats ventilator.
Heb het geprobeerd via de onderkant, maar die balk blokkeert weg naar beneden. Ventilator is te groot voor de speelruimte. Zal 't voor de zekerheid nog eens proberen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door Harry 341 »

En en en?
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Kachel ventilator gammel contact

Bericht door henkru »

Harry 341 schreef:En en en?
Grt.Harry
Rustig aan Harry................. :politie
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Plaats reactie