Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

midden ventilator rammelt

vragen over de T4
Plaats reactie
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

midden ventilator rammelt

Bericht door Geert »

Hallo ik zit met het volgende probleempje

Als de auto nog koud is en ik start hem dan hoor je de midden ventilator aardig rammelen of schaven naar gelang de wagen warm word verdwijnd dit

hoe kan ik dit het beste oplossen ?? kan ik er gemakkelijk bij komen??

Ik hoor het graag van jullie alvast mijn dank voor de reacties en misschien dat er iemand is die me ermee kan helpen in de buurt van Valkenswaard hoor ik het graag en dan staat de :koffie te pruttelen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Bedoel je dat je een middenkachel hebt die rammelt?
Of dat er een rammeltje zit bij de middelste uitstroomroosters van het dashboard?

Middenkachel kun je vanaf onderen goed bij.

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

Bericht door Geert »

het gaat om de middenrooster daar schaaft de aanjager ergens tegenaan als het koud is en zodra dit alles warm word dan houd het op ik dacht mischien dat de aanjager of droog of misschien krom is
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Middenrooster? :bonk
Bedoel je dat je een extra kachel hebt in de passagiersruimte en dat die een beetje lawaai maakt?

Dus de vraag: Heb je een extra kachel in de buurt van de schuifdeur, bedoel je die?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

Bericht door Geert »

Hallo Peter

Stom stom :bonk van me ik bedoel het middenrooster in het dashboard daar zitten drie roosters naast elkaar en daar schaaft het een en ander
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

die roosters kun je er voorzichtig via de rechterkant uittrekken, dan wat boutjes verwijderen om te zien wat het probleem is.

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

Bericht door Geert »

bedankt voor je uitleg ga het van de week eens even op mijn gemak proberen
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Geluid wordt waarschijnlijk geproduceerd door de ventilator zelf, lagerwerk zal wel aan vervanging toe zijn. Geluid lijkt veel op aanlopen wat inderdaad na verloop van tijd vanzelf verdwijnt. Ventilator zit achter je airbag kast of dashboard kastje, daar moet je even kijken. Bij de middenrooster zit verder niets mechanisch.

René
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

Bericht door Geert »

Is daar gemakkeijk bij te komen ? kan ik zo zonder meer het handschoenkastje eruit halen? en waar moet ik dan op letten?

het lijkt inderdaad op de ventilator zelf het is net of hij aanloopt en alleen maar als het echt koud is zoals het nu is dan hoor je het niet.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

In je dashboardkastje in de zwarte binnenkant van de klep zit een klepje aan weerskanten, dit openklappen en dan de pennetjes van het scharnier naar binnen toe verwijderen,
Daarna de klep verwijderen,
Vervolgens de beugeltjes aan de bovenzijde losschroeven
dan in het bakje onder het kastje (voor zover van toepassing) 4 schroeven losmaken.
Aan de onderzijde van dat bakje links tegen de middenconsole een schroefje los.
en aan de rechterkant de deur openen en het onderste afdekkapje verwijderen en het boutje losdraaien en voila
alles open aan die kant

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Geert
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16

Bericht door Geert »

wederom mijn dank peter ik zal eens in het weekend eraan gaan werken
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

De onderste bak hoeft er niet uit, kun je in principe laten zitten. Scheelt weer met in elkaar zetten.

René
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: midden ventilator rammelt

Bericht door Timy »

Even een thanks aan de beantwoorders.. mijn rammel/schraap is ook opgelost. :kus
Toch top wat hier allemaal te vinden is als je zoekt. Mn boekjes konden niet helpen :nuts
Plaats reactie