Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

regelunit koelkast kapot?

vragen over de T4
Plaats reactie
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

regelunit koelkast kapot?

Bericht door havo »

Ik ben geloof ik de zoveelste in de rij met dit probleem. Met de zelftest op de display geconstateerd dat de temperatuur voeler in orde is. De vereiste 4,5 Ampere wordt volgens deze test niet gehaald .De stroom varieert van bijna niks tot max 2.7 Ampere. Mag je dan nog hopen dat het de zekering is of is er nog maar een conclusie mogelijk: de regelunit moet gereviseerd worden? De koelkast doet helemaal niets meer. Menigeen heeft inmiddels zijn regelunit naar ons aller Henk in Purmerend gestuurd. Dat wil ik ook wel doen maar dan moet ik hem er eerst nog uit zien te krijgen. Waar zit dat ding verstopt; is het er makkelijk uit te krijgen? Graag wat tips en suggesties van jullie. Of eerst toch nog meer metingen verrichten wat erg lastig is want ik ben een nitwit op gebied van elektronica.

groetjes havo
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: regelunit koelkast kapot?

Bericht door Multivan Generation »

je kunt ook met je bus langsgaan..
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: regelunit koelkast kapot?

Bericht door HenkK »

Het hangt er vanaf welke compressor er gemonteerd is. Onder de koelkast zit een stalenplaat, deze is te verwijderen door de schroeven los te nemen. De plaat kan erg vast zitten en met een schroevedraaier loswrikken. Bij een BD25 Compressor zit de stuurunit op deze plat gemonteerd met 4 boutjes, deze losnemen, maak een foto of schrijf de aansluitingen op van de 6 draadjes. De dikke kabel gaat naar de compressor. Borgveer losnemen, kap eraf trekken en stekker recht naar je toe trekken.

Bij de BD35 en hoger compressor zit de stuurunit op de compressor gemonteerd en zit vast met 1 boutje aan de rechterkant, Beetje los schroeven en unit komt er af. De stekker op de compressor zit er heel kort op en deze eraf trekken, recht naar je toe.

In alle gevallen, pennen op de compressor reinigen en wat invetten met zuurvrije vaseline. Als je toch bezig bent ook het ventilatortje en de verdamper gelijk schoonmaken. Soms zit er ook nog een filterdoekje in de uitlaat buis naar buiten toe, dit ook reinigen.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: regelunit koelkast kapot?

Bericht door HenkK »

En je mag ook in Purmerend langskomen, zoals gezegd. :ikrij
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

Re: regelunit koelkast kapot?

Bericht door havo »

Beste Henk,

Ik kies er voor om bij jou langs te komen met dit probleem. Zo ver is dat ook weer niet (Leiden). Overigens hartstikke tof dat je deze mogelijkheid aanbiedt. Wil je me berichten wanneer het je uitkomt?

groetjes Hans
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: regelunit koelkast kapot?

Bericht door HenkK »

HAns, ik heb je een mailtje gezonden.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Plaats reactie