Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

honden kennel in kampeerbus

vragen over de T4
Plaats reactie
Anton_W
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2013, 13:29
Locatie: hilversum

honden kennel in kampeerbus

Bericht door Anton_W »

Hoi,

Wij nemen onze hond mee in een bench die we aan de rails opd e grond bevestigen. Nou ben ik ontevreden over hoe vast de bench zit en weet ik ook dat een bench eigenlijk niet geschikt is als auto vervoersmiddel.
Daarom ben ik beneiuwd hoe andere dit doen. specifiek als het om kamperen gaat waar je toch niet met al te grote/zware kooien wil sjouwen die je elke keer erin en eruit wil halen.
Ook handig om te vermelden da thet om een 20kg wegende staffordshire bullterrier gaat.

gr
Anton
2000 California techno blue.
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door Hella »

Onze hond, formaat mechelse herder en ca 30 kg, slaapt altijd in zijn mand achter de voorstoelen.
Tijdens de reis of als ze even alleen in de bus moet blijven mag ze ook graag op de achterbank liggen slapen.
Anton_W
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2013, 13:29
Locatie: hilversum

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door Anton_W »

Dank voor je reactie hella, maar vind een losse hond niet echt verantwoord eerlijk gezegd. Bij een plotselinge rem heb je dan toch een flink object rond vliegen.
NIemand anders een goeie oplossing?
2000 California techno blue.
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door slopelrijder »

ik gebruik een kunststof transportbox ( zo'n petporter) die ik met spanbanden vasdt zet aan daarvoor speciaal gemonteerde trekogen.

voordeel van de petporter is, dat je er mooi allerlei spul op/rond/omheen kan stapelen.....
wel opletten natuurlijk dat je hem niet volledig "inbouwt"met zooi ivm de ventilatie...

overigens; ik heb een spiksplinternieuwe ( inkjlapbare)draadbench te koop in doos nog; 90cm lang X 85cm hoog X 60 cm breed
voor wjw prijsje...€25,-- ( excl verzend)
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Anton_W
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2013, 13:29
Locatie: hilversum

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door Anton_W »

@Bobv, onze hond gaat niet op de bank :)

Petporter vind ik weer het nadeel dat je die niet ergens makkelijk opbergt/inklapt als je gaat kamperen. staat er weer zo'n plastic doos in de weg de hele tijd.

Zijn er misschien mensen die niet een standard oplossing gebruiken maar zelf iets anders hebben gemaakt?
2000 California techno blue.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door Harry 341 »

Los van het feit dat ik het stom vindt om je hond los of in een bench te vervoeren is het volgens mij nog verboden ook...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door J vd Pal »

Dit is wat ik op een website vond: "De wetgeving in Nederland geeft duidelijk aan dat goederen nooit de bestuurder mag hinderen. In de Nederlandse regelgeving wordt een hond ook als een goed gezien. Autobench.nl adviseert daarom ook uw hond per bench te vervoeren. Zo voorkomt u onveilige situaties en kan uw hond comfortabel mee in de auto."

De hele tekst staat hier http://www.autobench.nl/pagina/in-welk- ... verplicht/
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Anton_W
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2013, 13:29
Locatie: hilversum

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door Anton_W »

Ey Harry,

bedankt dat je meedenkt. ben het helemaal met je eens dat een draadkooi bench, dit is iets anders waar j van pal mee komt, niet goed genoeg is.
Dus vandaar ook dit topic. heb je misschien ook een suggestie voor me?
2000 California techno blue.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door J vd Pal »

Anton,

Een hondenautogordel/veiligheidstuig misschien? http://www.hondenautogordel.nl/index.html
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Anton_W
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2013, 13:29
Locatie: hilversum

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door Anton_W »

en dan aan een pin op de rails en gewoon op de mat. dat zou op zich wel kunnen.
2000 California techno blue.
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: honden kennel in kampeerbus

Bericht door slopelrijder »

Anton, ik heb een vouwwagen, en gebruik de petporter als "extra" tafel in het tent deel om bijv. De jerrycan drinkwater "hoog"te zetten.....
en als nachtverblijf voor mijn bretonnen..
Zij hun eigen (vertrouwde) plekje, ik een extra bijzettafel....

Heb/gebruik je alleen een camper, dan wordt het lastiger natuurlijk....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie