Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Luchtroosters dashboard en display

vragen over de T4
Plaats reactie
Keef
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2014, 22:04

Luchtroosters dashboard en display

Bericht door Keef »

Gisteren viel van het linkerluchtrooster op het dahsboard van mijn T4 California Coach het schuifje om het rooster naar links en rechts te bewegen er af. Helaas kwam het schuifje in het luchtrooster zelf terecht en ik kan het er niet meer uitvissen. Maar volgens mij kun je zo'n dingetje er gewoon weer opschuiven. Heeft iemand misschien zo'n onderdeeltje liggen?

Verder geeft het display constant het teken dat de verswatertank vol is. Maar dat geeft ie ook aan als er helemaal geen water in de tank zit. Lijkt mij niet juist. Zou de sensor de. Mogelijke boosdoener kunnen zijn? Toen ik de bus eind vorig jaar kocht gaf het display geen teken van de verswatertank weer. Ik ontdekte dat de stekker op de watertank los lag. Heb deze weer aangesloten het het symbool werd zichtbaar. Maar er is dus geen verschil met een volle tank of een lege tank. Weet iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Luchtroosters dashboard en display

Bericht door vw_camper »

Water sensor is defect. Het beste kun je hem vervangen door een nieuwe die van RVS is. Kost wel wat, maar dan ben je van het probleem af.
Die je nu hebt is van kunststof en er zal een barst in zitten waardoor vocht naar binnen kruipt naar het printplaatje.
Groeten, Bert
Keef
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2014, 22:04

Re: Luchtroosters dashboard en display

Bericht door Keef »

vw_camper schreef:Water sensor is defect. Het beste kun je hem vervangen door een nieuwe die van RVS is. Kost wel wat, maar dan ben je van het probleem af.
Die je nu hebt is van kunststof en er zal een barst in zitten waardoor vocht naar binnen kruipt naar het printplaatje.
Dank voor je reactie. Zal nieuwe kopen.
Plaats reactie