Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zoemend geluid.

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

zoemend geluid.

Bericht door ailko vos »

Onze bus bus maakt tijdens het rijden een zoemend geluid.Dit is goed hoorbaar in de 4 en 5 de versnelling,ongeveer tussen de 2000 en 220o toeren.Als ik de koppeling intrap bij dit toerental dat verdwijnt het geluid om vervolgens na het opkomen van de koppeling weer te beginnen.Als ik boven de 2200 toeren rij is het nauwelijks hoorbaar en bij de eerste 3 versnellingen ook niet.Iemand enig idee waar ik moet zoeken..HJet is een 88 pk tdi van 2002
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: zoemend geluid.

Bericht door Coen220 »

klinkt als een koppelings druklager, ik weet alleen niet of dat bij vw voorkomt?
sucses gr Coen
Seb
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2015, 09:29

Re: zoemend geluid.

Bericht door Seb »

Versnellingsbak? (lagers, tandwielen)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: zoemend geluid.

Bericht door slopelrijder »

Aiko; vragen tbv betere diagnose stelling;
is de bus gechipt?
welke KMstand?
vaak aanhanger oid erachter?

als je op het forum leest, is de 2.5 tdi 88pk versie uitgerust met een (te) lichte koppeling / 2mv vliegwiel.
uitgaande van je "pedaalverhaal".... lijkt het een terechte opmerking van coen 220 dat het om je koppeling gaat....

er zijn diverse tips en truuks om het zelf te vervangen, moet je wel een brug voor hebben/kunnen gebruiken.

de zoekfunctie daarover dus gebruiken....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: zoemend geluid.

Bericht door ailko vos »

de bus heeft 275000 gelopen en bij 145000obd getuned.bij 150000 is er een nieuwe versnellingsbak geplaatst samen met de verbeterde versie van van koppeling en 2 maassa vliegwiel. ik verdenk zelf het druklager maar aangezien de vorige bak bij 150000 de geest gaf hoop ik niet dat hij nu weer aan de beurt is
Plaats reactie