Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

vragen over de T4
DeGemeneDehler
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03

Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door DeGemeneDehler »

Hallo T4 liefhebbers,

Ik heb wil de distributie van mijn T4 2.5 TDI uit '97 laten vervangen bij mijn garagist en vraag me af of de prijzen die ik moet betalen normaal zijn en of daar alles mee gedaan wordt. Ik heb gevraagd om alles te doen wat er maar te doen valt bij het vervangen van de distributie, omdat die 8 jaar niet gedaan is en ik er zeker van wil zijn dat mijn auto in orde is. Kunnen jullie me helpen om te bepalen of alles gedaan zal worden wat gedaan moet worden en de prijzen normaal zijn?

Dit zijn de onderdelen waar de garagist het over had en wat ik incl. BTW betalen moet:

distributieset €180
waterpomp €180
tandriempoelie €50
krukastorsiedemper €180
multiriem €45
spanner multiriem €110
meelooprollen €100
8 uur arbeid €400

Totaal €1135

De garagist zei dat de onderdelen van het merk SKF zijn.

Ik hoor het graag. Bedankt!
Laatst gewijzigd door DeGemeneDehler op 19 aug 2015, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2710
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs)

Bericht door Erdem50 »

Ik zou eens beginnen met het vermelden welke motor erin zit :nuts
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
DeGemeneDehler
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 okt 2014, 18:03

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs)

Bericht door DeGemeneDehler »

Erdem50 schreef:Ik zou eens beginnen met het vermelden welke motor erin zit :nuts
Oh ja, T4 2.5 TDI. Ik heb het aangepast in de startpost. :nuts
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door J vd Pal »

Een kort rondje zoeken hier op het forum (rechtsboven zit een vakje "Zoek") leert mij dat jouw garagist aan de bovenkant zit qua prijs en tijdsduur. Er staan een heleboel goedkopere adressen op het forum.

Lees maar:
1) viewtopic.php?f=2&t=47661&hilit=kosten+distributie

2) viewtopic.php?f=2&t=40357&p=282648&hili ... ie#p282648

3) viewtopic.php?f=2&t=29808&p=195501&hili ... ie#p195501
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door frank884 »

Je moet er zowieso bij dit soort onderdelen kwaliteitsmerken in zetten
en skf is niks mis mee.

maar die onderdelen prijzen??

de trillingsdemper moet je kijken hoe die er nog uitziet?? die kost 163 euro dus 180 dat kan....
maar die hoef je niet om de 90.000 of 5 jaar te vervangen.
kijk hoe die eruit ziet?? na 5 jaar en 90.000 km ik doe die 1x/10 jaar of 180.000 km..

de waterpomp 180 euro dat moet een foutje in de offerte zijn want dat is minimaal 100 euro teveel
dit is de hele set exl trillingsdemper en dat zit in totaal nog niet op 180 euro
http://www.ebay.de/itm/SKF-Zahnriemen-S ... 20f1348e10

normaal koop ik veel onderdelen op e bay maar deze onderdelen zou ik NIET zelf kopen maar toch via de garage
ivm garantie als de riem te vroeg zou knappen!!
maar hij moet omlaag met die onderdelen prijs vooral van de WA.PO
Laatst gewijzigd door frank884 op 19 aug 2015, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
lemmy
Berichten: 222
Lid geworden op: 20 aug 2014, 16:13

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door lemmy »

ik heb mijn volledige distributieset laten vervangen als ik mijn busje aangeocht heb in augustus vorig jaar en ik heb voor werk en materiaal 550 euro betaald :yes en ja op faktuur omwille van de garantie :ikrij

grtz Lemmy
Ik ben niet oud.....ik ben een KLASSIEKER !!
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2710
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door Erdem50 »

Willen de weetjewellers aub wel even goed opletten!

De arbeid zal niet zoveel verschillen maar de onderdelenprijzen wel! Ga aub geen Ebay goedkope rommel vergelijken met origineel VW-spul.
Tevens hoef je inderdaad niet alles te vervangen, maar na 8 jaar een verse krukastrillingsdemper lijkt me slim.

De waterpomp is inderdaad aan de dure kant, een originele VW kost 118,46 incl btw.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door frank884 »

Erdem50 schreef:Willen de weetjewellers aub wel even goed opletten!

De arbeid zal niet zoveel verschillen maar de onderdelenprijzen wel! Ga aub geen Ebay goedkope rommel vergelijken met origineel VW-spul.
Tevens hoef je inderdaad niet alles te vervangen, maar na 8 jaar een verse krukastrillingsdemper lijkt me slim.

De waterpomp is inderdaad aan de dure kant, een originele VW kost 118,46 incl btw.
goedkope E bay rommel???? de link van mij is SKF en dat is hetzelfde merk als de vraagsteller op zijn offerte heeft!!!!!
maar ook al is het "origineel" VW het geeft altijd problemen met de garantie als de onderdelen van elders komen.
inderdaad dit zijn geen onderdelen waar je alleen maar voor goedkoop gaat, daarvoor zijn de gevolgen veel te groot als die vroegtijdig het begeeft,...dat risiko kun je gewoon niet nemen .....bij een uitlaat of zo ligt dat weer anders...
het LUK koppelingsset "van E bay" wat ik er nu in heb zitten was wel 250 euro goedkoper dan het identieke LUK koppelingsset wat de garage
via zijn onderdelen leverancier kon leveren,.... en dat is een belachelijk verschil.....
na 8 jaar een verse krukastrillingsdemper lijkt me slim dat is aleen mogelijk als je 180.000 km rijdt op 8 jaar
maar met 18.000 km/jaar = het toch bij 5 of bij 10 jaar
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2710
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door Erdem50 »

Wij doen regelmatig tandriemsets vervangen bij de T4, heb trillingsdempers gezien na na 100.000km en 6 jaar al aardig wat scheurtjes begonnen te vertonen of zelfs stukliepen.

Hoe vaak beginnen imitatiewaterpompen wel niet te lekken binnen een paar jaar. En mensen die voor 550,- alles hebben laten doen, wil ik wel eens weten wat wat materiaal is gebruikt. Garages kunnen zoveel zeggen over wat er gebruikt is, maar niemand die het met zijn 'eigen ogen' ziet.

Heb genoeg ervaring met Ebay, zit er al op sinds 2003 en koop/verkoop genoeg spullen. Soms staat er een merk bij en als het spul binnen is, klopt het niet helemaal. Goed oppassen dus hiermee.

Voor de rest moet iedereen doen wat hem goed dunkt, wil niemand overtuigen oid maar wel duidelijkheid scheppen.

Het geroepen bedrag van 1135,- is pittig voor een universeel. Voor 1250,- monteren wij hier alles origineel (werk bij VW dealer).
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
lemmy
Berichten: 222
Lid geworden op: 20 aug 2014, 16:13

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door lemmy »

ik moet zeggen dat de garagist die mijn set vervangen heeft al aan iedere auto van mij gewerkt heeft en die van mijn familie, nooit problemen mee gehad en als er een probleem is dan lost hij dit gratis op,
ik ga me zeker niet uitspreken over de merken van stukken die hij gebruikt heeft want dat weet ik niet, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik tevreden ben van zijn tot nu toe geleverde werken!!
Het zullen weliswaar geen originele stukken van vw zijn

grtz
Ik ben niet oud.....ik ben een KLASSIEKER !!
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door slopelrijder »

Het zou fijn zijn als de topic starter zijn woonlokatie (ongeveer) geeft....het is niet handig om iemand vanuit delfzijl (puntje gronigen) naar maastricht of goes te laten sturen....

Maar buiten dat: topic starter kan zelf ook langs diverse garage's gaan voor offerte....
Prijzen varieren van 500 bij "ismet" tot 1250 bij officiele dealers.......
Topic starter, denk er over na..... en doe er je voordeel mee....

Btw ; ismet ga ik niet heen, maar zit wel om de hoek bij de sail....
Wellicht leuk "uitje" terwijl je wacht tot je bus klaar is...

** verbinding ov is niet makkelijk bij ismet vandaan....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door matje86 »

ach ik betaalde 900 euro maar ja de man uren kosten wel 60 euro per uur, die jongens mogen best wat verdienen(het wordt nl goed gedaan) :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door Harry 341 »

Ik laat het al 19 jaar door Ismet doen,en ben lang niet de enige weetjeweller daar...altijd tot volle tevredenheid....etene en koffie zijn goed.
En je mag er op wachten....(moet je wel geduld en tijd hebben)...
Prijs zit net boven de 500 euro zonder de trillingsdemper.
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door whizzi »

Ik was 2 jaar geleden net iets meer dan 1000 kwijt in Helmond.

Distriset: 229
Waterpomp: 78
Koelvloeistof (6 liter): 22,68
Krukaspoelie: 192
Div bevestigingsmateriaal: 21,76
Keerringen: 31,14
Ring krukas: 12,35
Arbeid (5 uur): 252,10

+ BTW was het 1015,23 :)

Gezien mijn krukaspoelie volledig vernield was door 'goedkope' reparaties van de vorige eigenaar en dat zelfs mijn krukas een behoorlijke opdonder heeft gehad hierdoor, vind ik dit een hele nette prijs :yes
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Vervangen distributie (volledigheid en prijs) T4 2.5 TDI

Bericht door fiddler »

DeGemeneDehler schreef:Hallo T4 liefhebbers,

Ik heb wil de distributie van mijn T4 2.5 TDI uit '97 laten vervangen bij mijn garagist en vraag me af of de prijzen die ik moet betalen normaal zijn en of daar alles mee gedaan wordt. Ik heb gevraagd om alles te doen wat er maar te doen valt bij het vervangen van de distributie, omdat die 8 jaar niet gedaan is en ik er zeker van wil zijn dat mijn auto in orde is. Kunnen jullie me helpen om te bepalen of alles gedaan zal worden wat gedaan moet worden en de prijzen normaal zijn?

Dit zijn de onderdelen waar de garagist het over had en wat ik incl. BTW betalen moet:

distributieset €180
waterpomp €180
tandriempoelie €50
krukastorsiedemper €180
multiriem €45
spanner multiriem €110
meelooprollen €100
8 uur arbeid €400

Totaal €1135

De garagist zei dat de onderdelen van het merk SKF zijn.

Ik hoor het graag. Bedankt!
ik heb 2x dezelfde hele zooi laten doen bij een T4 2,5 tdi (5 cylinder) uit '98. 1e keer was 825 euro incl BTW bij dealer Automondt in De Lier. 2de keer bij mijn locale garage Autoservice Dick Visser in Den Haag (goeie reputatie): Was 915 incl BTW, maar daar zaten 2 nieuwe voor-remschijven en blokken bij plus grote (olie) beurt en APK, dus ik vindt het wel vrij prijzig ! - F
Plaats reactie