Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Interne druk brandstofpomp herstellen.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door Geert G »

Kwam deze modificatie & handige tip tegen op het Volkswagen forum.
Hiermee herstel je de interne pompdruk. Tevens regelt deze ook de vervroeging.

http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/h ... l#p2609465

Eventueel nieuwe Bosch O-ringetjes erop.
1x 1 460 225 081
1x 1 460 225 082

Ovale plunjer uit de pomp verwijderen:
Een speciale ovale dop, maar het is ook mogelijk met een afgezaagde steeksleutel 10mm. Alleen heb je verdomt weinig ruimte.

Deze modificatie nu bij twee ACV's uitgevoerd;
Beide lopen een stuk rustiger/mooier
Deze modificatie is bij alle TDI dieselmotoren met een Bosch VE-brandstofpomp toepasbaar.
Bij de 1.9 & 2.4 heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Suc6....
Bijlagen
$_57.JPG
95.jpg
95.jpg (8.17 KiB) 1063 keer bekeken
ACV brandstofpomp.JPG
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door m.c van den berg »

Het rijd voortreffelijk, reactie op gas geven is ook beter. ( is mijn mening) :ikrij :ikrij en rookt minder
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door Pascal-141 »

Geert, heb jij mijn bericht nog niet gelezen dat ik je een paar dagen geleden gestuurd had ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door Endebendebus »

Ik begrijp iets niet. Waarom komt de "borging" eruit? Als deze eruit blijft hangen en dus voor vermogensverlies zorgt is het dan versleten? En moet je niet dan een nieuw onderdeel monteren. Ik heb hem bij mij ook gevonden, lijkt mij wel het proberen waard maar er loopt een brandstofleiding dwars overheen :nuts Pielen dus.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door m.c van den berg »

Brandstofleiding iets los draaien, dan kan je de leiding in andere stand zetten. zodat je er makkelijker er bij kan :wjw
Daarna de leiding gewoon vast draaien.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door René »

Waarom komt dat ding los?
Lijkt mij niet in orde dat ie loskomt.

Grtzzzz René
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door Geert G »

Berrie en Rene schreef:Waarom komt dat ding los?
Lijkt mij niet in orde dat ie loskomt.

Grtzzzz René
Ik vermoed door het krimpen & uitzetten van het materiaal, door de jaren heen.
In bedrijfstoestand is dieselbrandstof ook behoorlijk warm.
Kunstof hoedje zit ook niet los in de metalen plunjer.
Deze druk je ook niet zomaar terug.
Daar zit toch echt wel een behoorlijke weerstand achter.

Maar heb je ook de link gelezen van het VW forum, aan het begin van dit topic?
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door Endebendebus »

Bij mij overigens is het borgveertje niet naar buiten gekomen. Ik denk dan als dat borgveertje niet blijft zitten: venieuwen :lach
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door henkru »

Geert G schreef:
Berrie en Rene schreef:Waarom komt dat ding los?
Lijkt mij niet in orde dat ie loskomt.

Grtzzzz René
Ik vermoed door het krimpen & uitzetten van het materiaal, door de jaren heen.
In bedrijfstoestand is dieselbrandstof ook behoorlijk warm.
Kunstof hoedje zit ook niet los in de metalen plunjer.
Deze druk je ook niet zomaar terug.
Daar zit toch echt wel een behoorlijke weerstand achter.

Maar heb je ook de link gelezen van het VW forum, aan het begin van dit topic?
Heb ik deze brandstofpomp ook in mijn 2,5 TDI ACV zitten en kan en mag je de plunjer ook met de bankschroef naar binnen drukken, wel met bescherming natuurlijk. :lach
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Interne druk brandstofpomp herstellen.

Bericht door Endebendebus »

T is een borgveertje wat naar buiten kan komen.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie