Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

Yes toch maar weer een T5. nr 3..

Bouwjaar 2008 automaat 130 pk motor, Geweest van een speciale brandweer eenheid in Groningen! Zelf heb ik de bus gekocht bij een of andere handelaar nabij Gouda.

Voordelen: Heel weinig km, Webasto standkachel, goed onderhouden (?)

Deze bus wordt eigenlijk alleen gebruikt wanneer ik de bus echt nodig hebt, ik doe (tegenwoordig!) alles op de fiets.
Het moet een soort weekend, surf, vakantie camper zijn, ik ga zeker niet voor langere tijd camper, ik wil echt geen tussenschot meer (dan maar ombouw camper:)
Als ik ga kramperen dan wil ik de middelbank demonteren. Ik wil 7 persoons- op kenteken hebben, vandaar.

THINGS TO DO:

Cruisecontrol: is gemonteerd.
Isolatie: (stink) schapenwol gemonteerd.
Anti dreun platen gemonteerd op het plafon, zijpanelen, schuifdeur etc.etc.
Golf GTI 6 stuur zonder stuurflippers: is gemonteerd.
Reimo hefdakje: is gemonteerd
GP bankset 2012 in de laadruimte Timo gray caravelle uitvoering: gemonteerd.
Van GP achterbank naar slaapbank: Done, duidelijke foto's volgen van het slaapbed frame (gelast).
GP voorstoelen (type Timo grey) of deze bekleding wel origineel, deze heb ik reeds nog niet gevonden.
Klein keukenblokje tijdelijk (voor keuring):)
Trekhaak: zelf gemonteerd
Mooi zwarte zonneluifel heel waarschijnlijk Fiamma, komt heeeel snel!
17" gp velgen on the search!
roestfilter verwijderen en fijn tuned chippen door JD.
Spiegels in de kleur van de auto.
Deurhendels in de kleur van de auto.
achterruit rij sensoren: moet ik heel snel monteren " o " wat wen je daar toch aan.
Kleurverschil van het hefdak: laten wrappen: in donkergrijs/zwart carbon look. over 2 weken heb ik een afspraak.
Ik wil de 2 voorstoelen draaibaar maken.

De bumper laat ik tijdelijk in deze kleur, er zijn zo veel toeristen die echt maling hebben, parkeren doe je gewoon tegen de bumpers, TOCH? :ie (lang leven Scheveningen!!

Morgen 4 augustus moet ik naar de RDW, type goedkeuring als camper :nuts Gelijk de belasting dienst ook regelen!

Hierbij een fotootje: Meer foto's volgen snel.

WEET IEMAND!!! HOE IK AAN DE KLEURCODE KAN KOMEN " WELKE code" DE BRANDWEER PRECIES HEEFT GEBRUIKT?
Laatst gewijzigd door Crowbie op 18 aug 2015, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

YES, De bus is gisteren gekeurd als camper bij de RDW..
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Olaf »

Mooie bus !
Heb jij die zwarte fiamma luifel via marktplaats gekocht en toevallig uit Roermond ?
Je kleur code kan je vinden op je voertuig informatie sticker, deze zit in je service boekje.

Groeten, Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

Hoi Olaf,

Ik heb die luifel niet gezien op Marktplaats, helaas(waarschijnlijk al verkocht, als je nog ziet pb graag even marktp nr door.

In de auto of boekjes zie nergens de kleurcode staan, helaas ook geen losse sticker..
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

Zoals jullie kunnen zien is mijn keukenblok en kastruimte tijdelijk verwijderd. Ik heb alles zo gemaakt dat je het binnen 10 min kan monteren en demonteren. Ja ja ik weet het, het moet officieel gemonteerd zitten, maar vloeken mag ook niet. :bifun .


ik heb besloten mijn dak te wrappen in high gloss black, ik vind dat mat of carbon niet helemaal bij de auto passen!
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

Gelukkig is het tijdelijk verwijderd, voor het opbouwen van mijn nieuwe keukenblokje, plafonkast. Ik betaal tot heden nog steeds geel kenteken :nuts
Ik ben zeker (nog!!) niet in overtreding.

Bedankt voor je advies. :yes
Gebruikersavatar
thecarmaster
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 aug 2015, 15:58

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door thecarmaster »

Ik ben zelf ook bezig met een camper te maken.
Maar ik dacht dat een hefdak verplicht was. Ik kan hem dus ook gewoon keuren als camper als ik mijn keuken en bed erin heb?
Ziet er mooi uit trouwens met de golf stuur, geeft dit geen problemen met de airbag?
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Lambiek »

thecarmaster schreef:Ik ben zelf ook bezig met een camper te maken.
Maar ik dacht dat een hefdak verplicht was. Ik kan hem dus ook gewoon keuren als camper als ik mijn keuken en bed erin heb?
Ziet er mooi uit trouwens met de golf stuur, geeft dit geen problemen met de airbag?
Ja ,
kunt alleen niet het kwart tarief aanvragen.
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

thecarmaster schreef:Ik ben zelf ook bezig met een camper te maken.
Maar ik dacht dat een hefdak verplicht was. Ik kan hem dus ook gewoon keuren als camper als ik mijn keuken en bed erin heb?
Ziet er mooi uit trouwens met de golf stuur, geeft dit geen problemen met de airbag?
Er is een hefdak gemonteerd, kijk maar op de eerste foto. Ik heb gekozen voor een klein Reimo hefdak. Dit is RDW goedgekeurd dus ik (ga!) camper wegenbelasting en verzekering tarief betalen. Voor een GTI stuur moet je een airbag voor dit type stuur hebben, de kabelboom overgezet van het originele stuur.

Groeten
Laatst gewijzigd door Crowbie op 13 aug 2015, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

jan2009 schreef:Waar heb je nu eigenlijk je keukenblokje zitten?
Zie voornamelijk stoelen.
En dat bed? , komt daar een lattenbodem op dat frame wat achterop die bank zit ?
En hoe sluit zo,n popup dakje netjes waterdicht af ? bij een T5 lopen de verhoogde versterkingsribben immers in de lengte op het dak.
Heb je een foto?
Het keukenblokje (zat!) achter de bijrijdersstoel, ik heb nu een keukjeblokje laten maken in de UK, door een kennis/klant van mij. die komt precies bij de instap schuifdeur (heel smal)(foto's volgen) ik wil buiten kunnen koken niet binnen, Het is wel RDW/belasting technisch in orde mocht ik worden aangehouden.

Er komt een lattenbodem in, die kan je spannen met 6 bevestigingspunten ( tot redelijk klein, kan oprollen), ik heb dit ook in mijn boot gebouwd, werkt uitstekend:)

Het Reimo popup dakje is goed waterdicht, qua geluid vind ik het erg netjes.
Ik heb het laten monteren. Persoonlijk vind ik, dat het bedrijf erg veel kit aan de buitenkant heeft gebruikt. de afwerking binnenkant is heel erg slordig gedaan, (zelf heb ik de puntjes op de I gezet). Dit had ik niet verwacht van een bekend bedrijf. :ie

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
thecarmaster
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 aug 2015, 15:58

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door thecarmaster »

Oke, dus zonder hefdak je blijf je geel betalen?

En waar vind ik zo'n hefdakje?
PieterT4
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 aug 2015, 15:50

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door PieterT4 »

Mooi project! Ben benieuwd naar de foto's van het keukenblokje, Met deze inbouw kun je flink wat zitplaatsen behouden.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Harry 341 »

In de To Do lijst staat ook "roestfilter" verwijderen...die zou ik mooi laten zitten..of anders verkopen aan de eigenaar van een wat oudere T4.
Die zoeken zich rot naar zo'n ding..... :lach
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

PieterT4 schreef:Mooi project! Ben benieuwd naar de foto's van het keukenblokje, Met deze inbouw kun je flink wat zitplaatsen behouden.
Ik heb het keukenblokje nog niet binnen (ik moet binnenkort naar de UK!). Ik heb 7 zitplaatsen op camper kenteken, erg fijn. De middelste bank is heel makkelijk te verwijderen en redelijk te tillen(dit is wel makkelijk als ik ga kamperen!) gewoon verwijderen.

Misschien komt het roetfilter wel in de verkoop :knipoog
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Van brandweerbus tot weekend camper. 2008

Bericht door Crowbie »

KLeine update,

Ik ga binnenkort naar Z-Frankrijk even groot onderhoud alles goed nakijken.
Probleem 1: stank in de cabine(oplossen!) de pakkingen van turbo/spruitstuk vervangen, lekte enorm vandaar de stank (wat was dat veel werk!) :nuts
Probleem 2: kleine koelvin defect, koelvin vervangen alles aan de voorkant moet verwijderd worden nu blijkt ook de sensor is kapot te zijn, Waarschijnlijk kortsluiting!) deze moet ik nog vervangen worden.

twijfel toch of deze bus de laatste jaren goed is onderhouden door de brandweer!!.

Samen met een kennis van me, alles goed nagelopen, nieuwe olie, filters, uitlezen etc.etc.

Binnenkort wil ik het roetfilter en chippen aanpakken.

Eerst maar is wat geld sparen, geld gaat wel hard !! :bonk
Plaats reactie