Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door Anno »

Ik vind het wat krap zitten in een VW T5. Indien er langere rails van de voorstoel te koop zijn dan is dat probleem op te lossen. Zijn die te koop of zijn er andere oplossingen?
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door matje86 »

denk dat de enigste mogelijkheid is, je glijgoten een stukkie naar achter op de console plaatsen, en daar met bouten handmatig op bevestigen :werkaanT4 nu zit er er voor een vaste bout, die zal wegeslepen dienen te worden en vervangen met een gat te boren en bout en moer er doorheen
achter bevestigen met doorboren van de glijgoot en ook daar bout en moer verbinding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door Anno »

Als je de glijgoten naar achteren plaats dan worden ze wel onderstuend aan de achterkant maar niet aan de voorkant. Die glijgoten zijn dus eigenlijk wat te kort.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door matje86 »

glijgoten zijn lang genoeg
Bijlagen
20150831_084541.jpg
20150831_084511.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door matje86 »

:werkaanT4 tis alleen geen pan als je stoel op de console staat :ie
Bijlagen
normaal
normaal
stukkie naar achter
stukkie naar achter
geen gezicht
geen gezicht
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door matje86 »

uiter aard geld ook bij t5 ff de console om draaien , maar of je dan nog lekker zit is de vraag(ik heb het nog niet uitgeprobeert :ie )
van het weekend maar eens proberen :goodidea zit je alleen nog met probleem handrem :bonk
Bijlagen
20150831_090055.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door Pim 328 »

Je kunt ook op de originele bevestigingspunten een metalen strip vastmaken en dan gaten iets verder naar achter erin maken en daar de stoel op bevestigen. Zo zijn bij de Ambulances ook verlegd.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door Fransoos »

Ik heb bij mijn T5 de slee 8 cm naar achteren geplaatst door voor een stevige strip te plaatsen op de bestaande bevestigingspunten en 8 cm naar achteren daar de slee op te bevestigen. Achter heb ik 2 stukken hoekprofiel op de console gebout waar de achterste bevestiging van de slee op vast zitten. Dit funktioneert prima en ik heb nu beenruimte genoeg met mijn lengte van 209 cm. Alleen pas ik nu net onder de dwarsbalk in het plafond dus voor mij mocht de stoel ook nog iets zakken, misschien ga ik de console nog een keer verbouwen maar voorlopig bevalt het zo goed. Het voordeel was dat er niet gelast hoefde te worden daar alles met bout- moer bevestigd is.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: bestuurders stoel verder naar achteren schuiven, hoe?

Bericht door Anno »

Dank voor reacties. Vandaag sprak ik op de Messe in Dld een medewerker van VW en die gaf aan dat verlengde sleeën te koop zijn bij de VW dealer.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Plaats reactie