Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

vragen over de T4
syncro2001
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2008, 16:30

Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door syncro2001 »

vw syncro te koop 012.jpg
vw syncro te koop 001.jpg
vw syncro te koop 001.jpg (32.94 KiB) 1996 keer bekeken
Beste weetjewellers,

Helaas moeten wij binnenkort afscheid gaan nemen van onze T4 syncro. VERKOCHT ! (aan een weetjeweller).

Wij hebben deze auto in 2001 nieuw gekocht als trek auto voor onze caravan en voor af en toe gebruik als tweede auto. We zijn er veel mee naar Zweden geweest en dan is vierwielaandrijving op de wegen in het binnenland (grind, hellingen) fantastisch! De fietsen in de bus en altijd het fijne gevoel dat de auto onze caravan de baas was.
Omdat we om gezondheidsredenen stoppen met de caravan (en we een camper met automaat hebben gekocht) wordt de Syncro overbodig.

Deze auto heeft slechts 127.000 km !! gereden en verkeert voor zijn leeftijd in een heel goede conditie. Alle onderhoudsschema's zijn uitgevoerd.
Zo is er bij 115.000 km weer een nieuwe distributieriem + waterpomp + spanrol in gekomen.
De uitrusting van de auto is zeer compleet!
Zo is de auto voorzien van:
- wijsneus
- achterdeuren
- rondom ramen ( met getint glas)
- elektrisch schuif-kantel dak (origineel af fabriek)
- metallic lak (techno-blauw) bumpers en spiegels in kleur.
- sperdifferentieel (elektronisch)
- airbags
- tweede kachel
- zwaardere dynamo +accu
- slecht weer pakket (mistlampen, verwarmde spiegels en ruitensproeiers, wissers op achterdeuren)
- centrale vergrendeling met afstandsbediening.
- elektrisch bediende ramen
- luxe stoelen met armleuningen
- kaartenbakken +extra speakers (origineel VW)
- motor door VW getuned (Pon) vanaf nieuw naar 130 PK.
- rvs uitlaat (EPS) vanaf downpipe
- trekhaak.

Je begrijpt dat ik met pijn in mijn hart afscheid ga nemen van deze unieke bus.
Het probleem is wat ik er voor kan vragen. Ik heb hier en daar eens wat geïnformeerd en dat levert zulke uiteenlopende bedragen op dat ik het even niet meer weet. WIE WEET HET WEL ?
Zelf denk ik dat het een perfecte basis is voor een ombouw tot camper met hefdak.
Willen jullie eens serieus met mij meedenken. Eerlijk gezegd zou ik hem het liefst er bij houden, maar dan moet hij buiten staan (staat nu altijd binnen) en de houderschapsbelasting wordt voor mij als particulier een te grote last.
Ben benieuwd naar jullie mening.

Met vriendelijke groet,

Jan (Syncro2001).
Bijlagen
vw syncro te koop 005.jpg
vw syncro te koop 005.jpg (31.81 KiB) 1996 keer bekeken
vw syncro te koop 019.jpg
vw syncro te koop 019.jpg (33.83 KiB) 1996 keer bekeken
vw syncro te koop 007.jpg
vw syncro te koop 007.jpg (33.98 KiB) 1996 keer bekeken
vw syncro te koop 015.jpg
Laatst gewijzigd door syncro2001 op 20 sep 2015, 20:19, 7 keer totaal gewijzigd.
vd Kleij
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2012, 15:03

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door vd Kleij »

In Schiedam bij abcbussenpuntnl staat een 9 persoons syncro aangeboden voor € 6950,=
Ook een wijsneus met standkachel e.d.
Wel meer km.
syncro2001
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2008, 16:30

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door syncro2001 »

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb even bij ABC bussen gekeken. Die witte syncro heeft meer dan het dubbele aantal kilometers.
Overigens heb ik destijds ook gewoon BTW betaald. Een koper hoeft die dus niet meer te betalen.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door Henk-1 »

Heb je ook foto's ?

Is het een lange wiel basis of een korte ?
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
syncro2001
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2008, 16:30

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door syncro2001 »

Hallo Henk,

Het is een enkele cabine met korte wielbasis.
Mag 2000 kg trekken.
Ik heb nog geen mooie foto's voor de verkoop gemaakt, maar ik heb eventueel wel foto's waar hij bij op staat.
Kun/wil je mij even een mailtje sturen zodat ik ze naar jou kan doorsturen (foto bij het bericht plaatsen kreeg ik vanmiddag niet voor elkaar).
De caravan is trouwens al wel te koop op Marktplaats. Daar is veel gemakkelijker een prijs bij te zoeken omdat er veel vergelijkbare exemplaren te koop staan.
syncro2001
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2008, 16:30

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door syncro2001 »

Hallo Henk,
Het plaatsen van de foto's is gelukt.

Groeten,
Jan.
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door freek »

Klopt het dat het een multivan is? En dus gewoon een personenauto? Nadeel is dan dat het belastingregime in nederland erg nadelig is, Wij hebben een t4 syncro met dubbele cabine op grijskenteken en die staat op de zaak. Dan is de mrb zo'n 30,- per maand. Afgelopen december hebben we in duitsland een t5 multivan gekocht met als doel hem om te vo te men tot camper tegen het kwarttarief. Dat is nu 2 weken geleden gelukt, maar tot die tijd kostte de auto 200,- PER MAAND! Geen wonder dus dat je hier geen normale multivans ziet rondrijden terwijl het in duitsland een bijzondere populaire auto is. En terecht. Maar daar kost een multivan 500,- PER JAAR. Het is dus absoluut een fantastische auto maar in nederland alleen omgebouwd naar camper (hefdak, dus stahoogte, 2 slaapplaatsen en kookgelegenheid plus wasbakje). Is ons gelukt met behoud 7 zitplaatsen. Maar je kan de auto ook op mobile.de te koop zetten. Is zoals gezegd zeer populair bij de buren, de prijs van een t4 ligt zelfs hoger dan van een t5.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door Harry 341 »

Ik vindt het een prachtbus,mede door de vele optie's..
Als ik de mijne niet had zou ik het wel weten....
Bijlagen
IMG_2510 - kopie.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
syncro2001
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2008, 16:30

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door syncro2001 »

Het is geen multivan maar de bus staat gewoon op grijs kenteken.
Dat er ramen rondom in zitten hebben we zelf als optie er bij besteld. We houden van een goed zicht ook naar de zijkanten.
De eerste jaren betaalden we het lage tarief, maar daarna moesten we als particuliere eigenaar het hogere tarief betalen (echter zonder de provinciale opcenten) dus altijd nog lager dan het personenautotarief.
Ombouw tot camper is een optie. De BTW hebben we destijds al betaald, dus die komt er niet meer overheen!
syncro2001
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2008, 16:30

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door syncro2001 »

Mijn vraag over de waarde van de auto heeft er toe geleid dat een aantal Weetjewellers mij via de mail benaderd heeft.
Zij hebben serieuze belangstelling maar durven blijkbaar geen bod te doen zonder dat ik eerst een vraagprijs noem.
Ik zou zeggen : doe dat gerust. Niet geschoten is altijd mis !
Binnenkort zet ik de auto op Marktplaats.
Op zich heb ik geen haast, maar ik wil het afscheid ook niet onnodig rekken. Als je dus belangstelling hebt vraag ik je contact met mij op te nemen, te komen kijken en een bod te doen.

Groeten,
Jan.
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door slopelrijder »

@ syncro2001; het is een heel nette bus, heel erg mooie LAGE km stand, 102 pk (meest gewenste) de vraag begint of het een WV1 of WV2 chassis is.....
bij de WV2 zal die een 1000,--?? hoger liggen ivm makkelijker ombouwen naar camper toe...

had je een halfjaar eerder geweest....dan.....maarja...
schatting van mij is 9000,-- indien WV2! (8000,-- bij WV1)

waarom zo laag??? omdat het een syncro is, en dus duurder in verbruik...en met mijn km tracé per jaar is dat niet "handig"om zo te zeggen...( 50.000km/jr ongeveer) EN 2001... oftewel Utrecht ( en mogelijk meer steden) het "afkopen per dag van de milieubelasting( > lees geldklopperij van auto afhankelijke werkende mensen)

voor een camper is een syncro wel geschikt, zeker als je richting portugal of zweden/ noorwegen gaat waar je sneller "slechte"wegen treft, OF wild campeert.....

voor degene met een bedrijf; in 2016 zet je hem op de zaak, en betaal je bijtelling over de dagwaarde...en niet over de nieuw waarde.... geef hem op voor 3000,-- en je lacht je rot, hoeft hij geeneens voor op camper te staan.....( 50,-- wegenbel. en 42% over 750,-- bijtelling/jaar (+-350,--), maar wel alle kosten verrekenbaar.....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door Erwin L »

Sommetje klopt niet helemaal, het is 35% van de waarde in het economisch verkeer. In dit rekenvoorbeeld dus 1000 euro bruto - maar blijft heel interessant.

De term " waarde in het economisch verkeer" betekent ook wel dat je niet zomaar wat kan opgeven, je moet het wel aannemelijk kunnen maken. Stel dat de inspecteur je dat vraagt, en alle vergelijkbare bussen kosten 9000 euro, dan word je met een factor drie gecorrigeerd......

Elk jaar 3000 euro afschrijven en daar de bijtelling op aanpassen is dan wellicht handiger.
T5 1,9 Tdi 2004
syncro2001
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mar 2008, 16:30

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door syncro2001 »

De syncro hebben we gekocht als opvolger van onze T4 2.4 diesel.
Het verbruik van onze auto's houden wij altijd al bij. Ook wij waren gewaarschuwd voor een hoger verbruik. In de praktijk is ons dat enorm meegevallen! Bij solo gebruik gemiddeld 1 : 12 ( bij lange snelwegritten b.v. heen en terug van Friesland naar Zuid Limburg 1: 14) en met de caravan (1300 kg) er achter gemiddeld 1 : 10. Dat is al met al niet veel meer dan onze 2.4 diesel. Natuurlijk zal het een ander verhaal worden wanneer je hem gaat gebruiken als een scheurijzer (want hij is als het moet erg snel en met heel veel trekkracht).
Nog even over de milieu zones in b.v. Utrecht. Ik heb gelezen dat die gaan gelden voor auto's van vóór 2001. Dus kenteken mag er gewoon in! (of heb ik het mis?)
Veel van deze milieu maatregelen zijn overigens pure onzin. Zo vertelde de tuner bij Pon dat zaken als de EGR klep en de oxidatiekatalysator noodzakelijk zijn om aan de door de overheden gewenste roetuitstoot en Stikstofoxide waarde te komen. Zonder deze zaken zou hij de motor nog veel zuiniger en schoner kunnen krijgen.
Na het monteren van de RVS uitlaat heb ik de oxidatiekatalysator achterwege gelaten (eerst geïnformeerd bij de RDW of dat mocht, en ja hoor het mocht omdat hij niet op het kenteken vermeld staat !) en de EGR buiten werking gesteld.
Daarna de tuner opnieuw aan het werk gezet.
Bij de roetmeting is de bus nu super schoon (ook geen roetaanslag op de caravan meer !).
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door freek »

Mocht iemand twijfelen aan de betrouwbaarheid vd syncro techniek: de onze heeft nu 470000km gelopen en we hebben nog nooit kosten aan de aandrijving gehad. Hij maakt vermoedelijk wel meer lawaai dan een 2 wiel aangedreven tdi. Ook over het brandstofverbruik zou ik me inderdaad geen zorgen maken
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Waarde T4 Syncro uit 2001 bepalen.

Bericht door slopelrijder »

@syncro2001 , je hebt gelijk over utrecht.... je mag er idd in zonder "milieu(geldklopperij)ontheffing"...

Blijft nog, WV1 of WV2 chassis nummer....
Zeg het , een halfjaar eerder......
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie