Goedenavond,
Na een andere brandstof pomp op mijn t4 td 1998 geplaatst te hebben loopt de bus een stuk beter dan voorheen.
Nieuwe snaar gemonteerd en op tijd gezet, echter heb ik geen klok om de pomp zuiver af te stellen, wij hebben dit met een digitale schuifmaat gedaan, weer beter gaan lopen echter te hard in toerental , deze ook gesteld maar blijft nog te hard lopen, aanslag ook iets verzet maar blijft het zelfde.
Nou is mijn vraag zou de pomp toch niet goed staan??
Wij hebben 0,95mm +_ 0,02mm aangehouden.
Wie kan mij meer vertellen.
Bijvoorbaat dank.
Arie Oudshoorn
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Brandstof pomp
Re: Brandstof pomp
Hallo,
Is dat niet rond de 0,86mm?
Rudi
Is dat niet rond de 0,86mm?
Rudi
Re: Brandstof pomp
Welke motor?
1.9
Motorcode 1x = Controlewaarde: 0,93-1,07, afstelwaarde 1,00 ± 0,02
Motorcode ABL = Controlewaarde: 0,85-0,95, Afstelwaarde 0,90 ± 0,02
Stationair toerental: 850 ± 30
2.4
Motorcode AAB = Controlewaarde: 0,93-1,07, Afstelwaarde: 1,00 ± 0,02
Motorcode AJA = Controlewaarde: 0,85-0,95, Afstelwaarde: 0,90 ± 0,02
Stationair toerental: 850 ± 50
2.5 TDI's (alle uitvoeringen)
Statisch gemeten: Controlewaarde: 0,55
Dynamisch gemeten met VagCom: Tegen de groene lijn aan, met de TDI checker.
Stationair toerental: 740-830
Bron: Vraagbaak VW Transporter, P.H. Olving
1.9
Motorcode 1x = Controlewaarde: 0,93-1,07, afstelwaarde 1,00 ± 0,02
Motorcode ABL = Controlewaarde: 0,85-0,95, Afstelwaarde 0,90 ± 0,02
Stationair toerental: 850 ± 30
2.4
Motorcode AAB = Controlewaarde: 0,93-1,07, Afstelwaarde: 1,00 ± 0,02
Motorcode AJA = Controlewaarde: 0,85-0,95, Afstelwaarde: 0,90 ± 0,02
Stationair toerental: 850 ± 50
2.5 TDI's (alle uitvoeringen)
Statisch gemeten: Controlewaarde: 0,55
Dynamisch gemeten met VagCom: Tegen de groene lijn aan, met de TDI checker.
Stationair toerental: 740-830
Bron: Vraagbaak VW Transporter, P.H. Olving
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56
Re: Brandstof pomp
Hallo Geert,
Alvast bedankt voor deze info, gaan hem weer opnieuw afstellen.
Ik heb een abl motor.
MVG Arie Oudshoorn
Alvast bedankt voor deze info, gaan hem weer opnieuw afstellen.
Ik heb een abl motor.
MVG Arie Oudshoorn
Re: Brandstof pomp
1 kan prima...
En de toeren haal je omlaag met verstelling van het boutje...
En de toeren haal je omlaag met verstelling van het boutje...
Re: Brandstof pomp
Zou de pomp van een ABL vroeger zetten ,zelf ook gedaan met onze t4,kun je de vervroeger achterwege laten ,en motor is beter bij de les ,en fractie zuiniger !